Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
La especialidad de Informática del Master en Educación Secundaria está dirigida a formar, principalmente, a los futuros profesores de la Especialidad de Informática de Educación Secundaria. Esta especialidad está consolidada en la Enseñanza Secundaria, con un acceso específico del profesorado, con la existencia del área de Informática en los Institutos de Educación Secundaria y Centros de Ciclos Formativos. En las tres últimas décadas, los espectaculares avances científicos y tecnológicos han transformado nuestras vidas tanto en nuestras formas de comunicación como en la socialización. Nuestra sociedad ha pasado de la era industrial a la era del conocimiento gracias en gran medida a las tecnologías de la información. Por todo ello, la informática es considerada fundamental en la formación integral de los alumnos para su desarrollo personal y social.
Por todo lo anterior resaltamos la importancia de consolidar la formación inicial de los futuros profesores de Informática a través de una especialización didáctica específica. Esta especialización se lleva acabo con tres asignaturas obligatorias del módulo específico, de manera que se hace necesaria una coordinación entre las mismas: "Aprendizaje y enseñanza de la Informática", “Complementos para la formación disciplinar: Informática” e "Innovación e investigación educativa en la enseñanza de la Informática". En este sentido, tras cursar la asignatura "Innovación e Investigación Educativa en la Enseñanza de la Informática" el estudiante debe ser capaz de diseñar un proyecto de innovación educativa, adaptado a la enseñanza específica de una asignatura relacionada con la informática, llevar la experiencia al aula y finalmente publicar los resultados en los foros adecuados, siguiendo los criterios de calidad de los mismos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14
Competències generals del títol (CG)
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- Aplicar a les matèries de l'especialitat metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de les matèries de l'especialitat.
- Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
- Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de manera cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
No hay objetivos añadidos
Dades generals
Codi:
12045
Professor/a responsable:
LLORENS LARGO, FARAON
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,96
Crèdits pràctics:
1,44
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)