Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2012-13

Siendo la novela el género de mayor proyección en el panorama literario actual, se explicará su origen en la Grecia Antigua, el contexto histórico y cultural que lo hizo posible, los principales autores y textos, las características formales que lo definen y su pervivencia en épocas posteriores.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2012-13

General Competences (CG)

  • CG2 : Acquire specific advanced knowledge (regarding those acquired in the degree course) of the subjects studied.
  • CG3 : Acquire specific knowledge of the subjects studied for its professional application in the field of teaching.

 

Specific Competences:>>Conceptual knowledge / theoretical frameworks

  • CE3 : Understand the methodological procedures used to analyse literary texts.
  • CE4 : Reflect on recurring themes and motifs in literature.
  • CE5 : Relate different literary traditions through links between aesthetic and ideological currents, authors, themes, works and periods.
  • CE6 : Acquire the philological resources needed to carry out literary research work (critical editing, bibliographic searches, databases, quotation systems, etc.).

 

Specific Competences:>>Procedural capabilities, skills and abilities

  • CE10 : Organise, structure and present research work into literature following the methodology learnt.
  • CE11 : Explore and develop new lines of contact between cultural traditions, works, authors, periods, themes and literary motifs.
  • CE12 : Carry out self-guided bibliographic searches using both electronic and traditional resources.
  • CE9 : Apply the knowledge acquired to carrying out self-guided research work into literature.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13

4.1.1. Objetivos conceptuales

 

7. Explicar el origen en Grecia de la novela y situarlo en el contexto geográfico, social y cultural que le corresponde.

8. Identificar a los principales autores y títulos que representan la narrativa de ficción en la Grecia Antigua.

9. Distinguir y comentar las principales características de la narrativa de ficción en la Grecia Antigua.

10. Explicar la pervivencia de la narrativa de ficción desde la Grecia Antigua hasta la actualidad.

 

4.1.2. Objetivos procedimentales

11. Definir las características generales del contexto social y cultural que explican el nacimiento del género novelesco en la Grecia Antigua.

12. Comentar textos correspondientes a narrativa de ficción griega desde un punto de vista literario.

13. Diferenciar los rasgos de cada uno de los autores y obras correspondientes a la novela griega.

 

4.1.3. Objetivos actitudinales

14. Valorar el origen en la Grecia Antigua del género novelesco.

15. Apreciar los novelistas y obras de la Grecia Antigua como referentes y modelos de la novela posterior.

16. Colaborar en la transmisión de estos conocimientos entre el alumnado.

 

 

General

Code: 39233
Lecturer responsible:
López Martínez, Maria Paz
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,40
Practical credits: 0,56
Distance-base hours: 2,04

Departments involved

  • Dept: PREHISTORY, ARCHAEOLOGY, ANCIENT HISTORY, GREEK AND LATIN STUDIES
    Area: GREEK STUDIES
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,56
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught