Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2012-13

Esta asignatura ofrece en su contenido los fundamentos básicos de las actuales tendencias y técnicas en la planificación y evaluación de la comprensión y expresión oral en la enseñanza-aprendizaje del inglés como segunda lengua/lengua extranjera. Al mismo tiempo, pretende iniciar al alumno en la investigación en la comprensión y expresión oral y su didáctica

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2012-13

General Competences (CG)

  • CG1 : Dominar teories, models lingüístics i metodologies aplicables a l'ensenyament de segones llengües, com també mètodes d'investigació i tècniques de recerca d'informació que poden servir de base per a la realització de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG3 : Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits a la planificació i desenvolupament de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres que transmeten, de manera clara, els seus coneixements i els resultats d'aquesta investigació.
  • CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG5 : Tenir una actitud crítica i autocrítica, que implica capacitat d'autoavaluació i autocorrecció, i de curiositat intel·lectual que permeta la formació autònoma i l'actualització contínua del coneixement en l'àmbit de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG6 : Ser capaços de transmetre en la seua activitat professional (investigadora o docent) valors socials i culturals concordes amb l'Europa actual, multilingüe i multicultural.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA1 : Comprender y expresarse en un idioma distinto a los oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.
  • CGUA2 : Ser capaz de utilizar como usuario herramientas básicas en TIC.

 

Specific Competences (CE):>>Conceptual

  • CEE4 : Conèixer aspectes lingüístics de l'espanyol o de l'anglès, en els diferents nivells i destreses comunicatives, pertinents des del punt de vista de la investigació i de la docència, així com línies i mètodes d'investigació específics d'aquestes matèries.
  • CEE6 : Conèixer i comprendre la bibliografia especialitzada, la terminologia i les eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres, com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.

 

Specific Competences (CE):>>Procedural

  • CPE10 : Ser capaç de seleccionar i planificar, de manera fonamentada, continguts, activitats, materials i tècniques d'avaluació per a l'ensenyament / aprenentatge de l'espanyol/anglès com a L2/L1 en els nivells que componen la llengua i en relació amb diferents destreses, tenint en compte els problemes específics que plantegen i la diversitat de contextos docents.
  • CPE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
  • CPE8 : Aplicar models i teories sobre ensenyament i adquisició de segones llengües / llengües estrangeres, així com els coneixements adquirits sobre nivells, destreses i el paper de la literatura i la cultura en el desenvolupament de la competència, a la realització d'activitats (estudi de casos, resolució de problemes, etc.) i desenvolupament de treballs acadèmics plantejats en les diferents matèries.

 

Specific Competences (CE):>>Attitude

  • CAE14 : Tenir una actitud flexible i crítica davant de la diversitat de teories, tendències i metodologies en la investigació sobre ensenyament de segones llengües (espanyol o anglès).
  • CAE15 : Ser capaç d'actualitzar i desenvolupar, de manera autònoma, els coneixements relacionats amb l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com L2/L1.
  • CAE16 : Demostrar capacitat per a la col·laboració, el compromís i la responsabilitat en les tasques individuals i conjuntes que es requereixen per a formar-se com a futur docent i investigador en anglès / espanyol.
  • CAE17 : Mostrar una actitud positiva davant del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual partint de l'ensenyament de l'anglès/espanyol.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  1. Knowledge of instrumental concepts in the domains that constitute the subject.
  2. Knowledge of specific aspects and problems of the skills that make up the communicative competence of English, as well as of its linguistic bases, with a view to teaching it as a second or foreign language.
  3. Knowledge of key perspectives for research on the subject.
  4. Knowledge of materials, strategies, assessment tools, as well as their linguistic foundations, with a view to teaching those skills that make up the communicative competence of English as a second or foreign language.
  5. Knowledge of sources of information and specialized bibliography of reference in linguistics applied to the teaching of oral comprehension and expression, as well as written comprehension and expression, of English as a second or foreign language.
  6. Application of the knowledge acquired in case study, problem solving and materials’ analysis activities, in techniques and strategies and to the design of activities.
  7. Analytical and comprehensive use of the different sources of information and the reference bibliography.
  8. Adequate use of terms and conceptual tools specific to the subject.
  9. Application of the knowledge acquired to the accomplishment of academic works.
  10. Responsibility in individual tasks.
  11. Collaboration in collective tasks.
  12. Development of a flexible and critical attitude towards the diversity of methods, theories and perspectives.
  13. Development of the capacity for autonomous work.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13

 

Que los alumnos conozcan cómo se integran  la comprensión auditiva y la  expresión oral en la enseñanza del inglés L2/LE como parte de la competencia 

Que comprendan la relación de la comprensión auditiva y la expresión oral en inglés con los niveles lingüísticos y los aspectos implicados en la dimensión discursiva. 

Que conozcan y analicen los problemas específicos que plantea la comprensión y la expresión oral en el inglés desde el punto de vista de su enseñanza como L2/LE.

Que conozcan, analicen y valoren materiales existentes para la enseñanza de la comprensión y expresión oral  del inglés como L2/LE.

Que conozcan y valoren  metodologías  para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral del inglés como L2/LE. 

Que conozcan métodos y herramientas específicos para la evaluación de la comprensión y la expresión oral  del inglés L2/LE.

Que conozcan bibliografía especializada sobre la materia así como otros recursos para el aprendizaje (materiales, recursos on-line etc.)

Que conozcan perspectivas y posibilidades en la investigación de la competencia discursiva en lo que concierne a la comprensión y la expresión oral en el marco de la enseñanza del inglés L2/LE.

 

Que sean capaces de utilizar adecuadamente la terminología y las herramientas conceptuales  para el análisis de competencia comunicativa en la dimensión oral auditiva, la planificación y las actividades asociadas a la enseñanza  del inglés como L2/LE. 

Que sean capaces de relacionar la competencia comunicativa en la dimensión oral y auditiva con los niveles lingüísticos y los aspectos implicados en la dimensión discursiva  en la planificación  de la enseñanza de la comprensión y expresión oral-auditiva en inglés L2/LE.

Que sean capaces de seleccionar contenidos y planificar actividades para  la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en inglés como L2/LE teniendo en cuenta los problemas específicos que plantea.

Que sean capaces de seleccionar de forma fundamentada materiales existentes   para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en español como L2/LE

Que sean capaz de crear materiales e idear estrategias para la enseñanza de la comprensión y la expresión oral en  inglés como L2/LE.

Que sean capaces de seleccionar y aplicar, de manera fundamentada,   métodos y herramientas de evaluación de la comprensión y la expresión oral  en la enseñanza de español como lengua extranjera/L2.

Que sean capaces de integrar de forma adecuada la enseñanza de la comprensión y la expresión oral  en la planificación de la enseñanza de inglés como L2/LE.

Que utilicen de manera analítica y comprensiva bibliografía de referencia.

Que sean capaces de sintetizar y analizar contenidos relacionados con la materia y de exponer sus ideas con orden, claridad y coherencia.

Que sean capaces de diseñar y elaborar un trabajo sobre alguno de los aspectos de la comprensión y expresión oral en inglés L2/LE contenidos en el programa incorporando los conceptos aprendidos y la lectura de la bibliografía.

 

 

 

 

General

Code: 39012
Lecturer responsible:
MORELL MOLL, TERESA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught