Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Un aspecto esencial del comportamiento de los agentes económicos es su carácter estratégico. La consideración estratégica es fundamental en la teoría económica moderna. Es fundamental no sólo a la hora de entender la naturaleza  de los fallos del mercado (externalidades, bienes públicos, poder de mercado, negociación, información asimétrica) sino también a la hora de plantear y valorar posibles políticas de intervención del sector público, dado que sus efectos habrán de dependen necesariamente de la respuesta del comportamiento estratégico de los distintos agentes económicos implicados. La asignatura es una introducción al estudio del comportamiento estratégico y a su aplicación en una variedad de situaciones de interés económico. La asignatura se incluye en el Grado en Economía como parte de la formación en la materia de “Fundamentos del Análisis Económico.”

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13

Competències generals del títol (CG)

  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE2 : Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

- Entendre el pensament estratègic.

- Aprendre a trobar formes de cooperar amb els altres, encara que els altres tinguen una motivació purament egoista.

- Entendre els problemes derivats de l'asimetria d'informació entre els diferents participants en els mercats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 35029
Professor/a responsable:
Ubeda Rives, Luis Antonio
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix