Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Esta asignatura, concebida como continuación de La pronunciación del inglés, proporciona una base fundamental para el adecuado desarrollo de la competencia lingüística y comunicativa de los estudiantes del Grado en Estudios Ingleses. Se trata de una asignatura de fonética y fonología avanzada, centrada de forma específica en la adquisición de un nivel de competencia alto en el análisis teórico del componente fonético-fonológico y en su vertiente aplicada, esto es, la pronunciación. Para ello, se llevará a cabo un estudio detallado de los principales aspectos segmentales y prosódicos del inglés, especialmente en la variedad RP contemporánea, usando como principales recursos de descripción y análisis la transcripción fonológica y el comentario fonético-fonológico. Estos recursos servirán, asimismo, para la reflexión en torno al proceso de enseñanza-aprendizaje de la pronunciación inglesa, la diagnosis de errores y los métodos correctivos, teniendo en cuenta que una de las principales salidas profesionales de nuestros estudiantes será precisamente la docencia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
-
Adquirir un nivell de competència alt en la pronunciació de l'anglès.Adquirir un nivell de competència alt en la notació fonològica de l'anglès mitjançant la transcripció de textos orals i escrits de certa complexitat, prestant especial atenció a la pronunciació del RP en un estil conversacional cura.Ser capaç d'identificar o reconèixer les característiques fonètiques i fonològiques pròpies, peculiars o exclusives de l'accent RP en les seues diferents variants estilístiques, atenent especialment als canvis que ha experimentat en les últimes dècades.Aprendre a descriure i analitzar els fenòmens fonètic-fonològics propis de la cadena parlada.Ser capaç d'identificar i analitzar la variació regional, social i estilística de la pronunciació anglesa, reconeixent el valor i la riquesa d'aquesta variació.Aprendre a analitzar contrastivamente, avaluar i resoldre les dificultats que planteja la pronunciació de l'anglès als estudiants hispanoparlants.
- Adquirir un nivell de competència alt en la pronúncia de l'anglés.
- Adquirir un nivell de competència alt en la notació fonològica de l'anglés, mitjançant la transcripció de textos orals i escrits de certa complexitat, parant especial atenció a la Received Pronunciation (RP) en un estil conversacional acurat.
- Ser capaç d'identificar, o reconèixer, les característiques fonètiques i fonològiques pròpies, peculiars o exclusives de l'accent RP. en les diverses variants estilístiques, atenent especialment als canvis que ha experimentat en les últimes dècades.
- Aprendre a descriure i analitzar els fenòmens foneticofonològics de la cadena parlada.
- Ser capaç d'identificar i analitzar la variació regional, social i estilística de la pronúncia anglesa, reconeixent-ne el valor i la riquesa.
- Aprendre a analitzar contrastivament, avaluar i resoldre les dificultats que planteja la pronúncia de l'anglés a l'alumnat hispanoparlant.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
1. Adquirir un nivel de competencia alto en la pronunciación del inglés.
2. Adquirir un nivel de competencia alto en la notación fonológica del inglés mediante la transcripción de textos orales y escritos de cierta complejidad, prestando especial atención a la pronunciación del RP en un estilo conversacional cuidado.
3. Ser capaz de identificar o reconocer las características fonéticas y fonológicas propias, peculiares o exclusivas del acento RP en sus distintas variantes estilísticas, atendiendo especialmente a los cambios que ha experimentado en las últimas décadas.
4. Aprender a describir y analizar los fenómenos fonético-fonológicos propios de la cadena hablada.
5. Ser capaz de identificar y analizar la variación regional, social y estilística de la pronunciación inglesa, reconociendo el valor y la riqueza de dicha variación.
6. Aprender a analizar contrastivamente, evaluar y resolver las dificultades que plantea la pronunciación del inglés a los estudiantes hispanohablantes.
Dades generals
Codi:
31022
Professor/a responsable:
LILLO BUADES, ANTONIO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ANGLESA
Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)