Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Con la asignatura de Salud Pública para el grado de Nutrición Humana y Dietética se pretende que el alumno adquiera conocimientos y habilidades relacionadas con las competencias profesionales de la salud pública, para garantizar, fomentar, promover y recuperar la salud alimentaria y nutricional de la población, con el esfuerzo organizado de la comunidad. El contenido de la asignatura contribuye a la formación y comprensión de los problemas relacionados con la alimentación y la nutrición, de sus determinantes y desigualdades como de sus consecuencias. Así mismo propende por la formación del trabajo en grupo y en equipos interdisciplinarios, desde que la salud pública en el ámbito de la nutrición y la seguridad alimentaria requiere de acciones de carácter intersectorial y multidisciplinario para el fortalecimiento del grado de control de los ciudadanos sobre su propia salud, alimentación y nutrición.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13
Competències específiques (CE)
- E12 : Realitzar la comunicació de manera efectiva, sabent utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació especialment les relacionades amb nutrició i hàbits de vida.
- E13 : Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
- E14 : Tenir capacitat d'elaborar informes i emplenar registres relatius a intervenció professional del dietista nutricionista.
- E15 : Reconèixer els elements essencials de la professió de dietista nutricionista i desenvolupar la professió en relació amb altres professionals de la salut.
- E29 : Desenvolupar la professió des de la perspectiva centrada en el pacient/usuari/client.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de salut pública i nutrició comunitària
- 52 : Conèixer les organitzacions i els sistemes de salut nacionals i internacionals, així com les polítiques de salut.
- 53 : Participar en l'anàlisi, planificació, intervenció i avaluació d'estudis epidemiològics i programes d'intervenció en alimentació i nutrició en diferents àrees.
- 54 : Dissenyar i realitzar valoracions nutricionals per a identificar les necessitats de la població en termes d'alimentació i nutrició, així com identificar els determinants de salut nutricional.
- 55 : Dissenyar, intervenir i executar programes d'educació dieteticonutricional i de formació en nutrició i dietètica.
- 56 : Col·laborar en la planificació de polítiques alimentàries nutricionals per a l'educació alimentària i nutricional de la població.
- 57 : Adquirir la capacitat per a intervenir en projectes de promoció, prevenció i protecció amb un enfocament comunitari i de salut pública.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Identificar conceptes de salut publica, com ara les competències professionals de la salut publica.
- Conèixer els factors que determinen la salut. Identificar factors que influeixen en la nutrició i alimentació i la interacció que s'hi estableix. identificar els desequilibris socioestructurals, la discriminació, l'opressió, les injustícies socials, polítiques i econòmiques i l'impacte que tenen en la nutrició i alimentació. Estratègies de disminució de les desigualtats al món.
- Reconèixer les bases de l'alimentació saludable reconeguda en els patrons alimentaris a l'estat espanyol i la relació amb la dieta mediterrània des del punt de vista de la salut pública.
- Conèixer i identificar els atributs per a classificar els sistemes sanitaris internacionals, amb especial atenció al cas espanyol.
- Descriure els fonaments, les funcions i les línies estratègiques de la promoció de la salut.
- Reconèixer i analitzar la influència de les polítiques publiques de salut nutricional i alimentària en el context mundial, europeu i espanyol
- Identificar les estratègies principals d'intervenció en salut pública nutricional, atenent a les metes del mil·lenni, salut XXI i el pla d'acció d'alimentació, nutrició i salut de la Unió Europea i Espanya.
- Brindar eines tècniques bàsiques relacionades amb la gestió integral d'aigües i residus, des de la perspectiva de la salut pública. Toxiinfeccions alimentàries i mesures de prevenció.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
Dades generals
Codi:
27527
Professor/a responsable:
Ortiz Moncada, Maria Del Rocio
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
INF. COMUNITARIA, MED. PREV. I SALUT PUB
Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PUBLICA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN NUTRICIÓ HUMANA I DIETÈTICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)