Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

 

Economia Mundial del Turisme és una assignatura orientada a dotar als estudiants dels coneixements necessaris i les instruments bàsics per a la comprensió i la interpretació del fenomen turístic des d'una perspectiva econòmica internacional i contemporània, amb un especial interés en el procés de globalització en els seus distints vessants i la seua relació amb la realitat econòmica, els fluxos turístics internacionals, la dinàmica de les empreses del sector a nivell mundial, i els moviments de capitals. Para això s'empraran les ferramentes analítiques i metodològiques adequades a través de les fonts i registres d'informació més rellevants.

L'assignatura Economia Mundial del Turisme es relaciona amb 'Estructura de Mercados', impartida en 2n curs de la Diplomatura, i amb 'Introducción a l'Economía' impartida en 1er curs, servint de continuació d'ambdós, presentant aspectes de l'economia mundial de forma aplicada per a facilitar a l'alumne la comprensió de la teoria econòmica i assentar els seus coneixements sobre el mercat turístic.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Analitzar la dimensió econòmica del turisme.
  • CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
  • CE27 : Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
  • CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
  • CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
  • CE9 : Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica patrimonial de les organitzacions turístiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Interpretar dades i indicadors relatius a l'estructura i evolució de l'economia mundial.
  • Interpretar les tendències i la dinàmica internacional dels fluxos d'inversió internacional en els mercats turístics.
  • Interpretar els determinants econòmics internacionals per a prendre decisions empresarials en turisme.
  • Diferenciar el paper del turisme en diverses situacions de desenvolupament econòmic.
  • Identificar el paper del turisme en les relacions econòmiques internacionals.
  • Analitzar els principals factors determinants de la globalització econòmica i l'expansió internacional de l'empresa turística.
  • Desenvolupar habilitats d'exposició, organització del discurs i redacció.
  • Saber analitzar i interpretar la informació econòmica rellevant per a activitats turístiques internacionals.
  • Adquirir capacitat de síntesi en els temes relacionats amb la globalització econòmica i el turisme.
  • Adquirir habilitat en la cerca d'informació econòmica internacional rellevant a través d'Internet.
  • Adquirir habilitat en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Adquirir capacitat d'expressar-se de manera ordenada, coherent i intel·ligible i ser capaç de defensar en públic argumentacions i participar activament en debats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

OBJETIUS FORMATIUS

 

1. Interpretar dades i indicadors relatius a l'estructura i evolució de l'economia mundial. 

2. Interpretar les tendències i la dinàmica internacional dels fluxos d'inversió internacional en els mercats turístics. 

3. Interpretar els determinants econòmics internacionals per a la presa de decisions empresarials en turisme. 

4. Diferenciar el paper del turisme en diferents situacions de desenrotllament econòmic. 

5. Identificar el paper del turisme en les relacions econòmiques internacionals. 

6. Analitzar els principals factors determinants de la globalització econòmica i l'expansió internacional de l'empresa turística. 

7. Desenrotllar habilitats d'exposició, organització del discurs i redacció. 

8. Saber analitzar i interpretar la informació econòmica rellevant per a les activitats turístiques a nivell internacional. 

9. Adquirir capacitat de síntesi en els temes relacionats amb la globalització econòmica i el turisme.

10. Adquirir habilitat en la busca d'informació econòmica internacional rellevant a través d'Internet. 

11. Adquirir habilitat en la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació. 

12. Adquirir capacitat d'expressar-se de forma ordenada, coherent i intel·ligible i ser capaç de defendre en públic argumentacions i participar activament en debats.

 

 

 

Dades generals

Codi: 23531
Professor/a responsable:
Moreno Izquierdo, Luis
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANALISI ECONOMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix