Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES23 : Coneixement dels processos d'elaboració i anàlisi dels missatges publicitaris i els seus codis.
  • CES25 : Coneixement del sistema de treball dels departaments creatius: redacció, adreça d'art i producció.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
  • CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
  • CE49 : Domini dels recursos i habilitats per a dissenyar campanyes i accions de comunicació tant comercials com no comercials.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
  • Fer els treballs que s'encarreguen amb el programari adequat.
  • Conèixer les eines de Campus Virtual i d'altres que serveixen de plataforma per a la interacció professorat-alumnes.
  • Conèixer el funcionament bàsic de Word, Power Point i FrontPage o similars.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en els registres oral i escrit.
  • Expressar i dissenyar amb correcció els projectes escrits derivats de les activitats planificades en  l'assignatura.
  • Expressar-se verbalment i no verbalment de manera adequada, en les intervencions que es propicien en els moments presencials.
  • Conèixer i utilitzar de manera pertinent l'argot propi de l'àmbit creatiu, de la imatge, a més de la composició i producció d'aquest.
  • Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Reconèixer les informacions rellevants d'un problema de comunicació per a generar solucions que afecten la forma expressiva gràfica o visual.
  • Analitzar les formes d'expressió en comunicació que millor s'ajusten a cada mitjà i cada públic.
  • Integrar el coneixement sobre els públics, els suports i les necessitats concretes de comunicació d'un producte, servei i idea en l'elaboració de la forma expressiva dels missatges de comunicació. 
  • Conèixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix a l'àmbit professional.
  • Conèixer els principals programes informàtics utilitzats en el disseny de missatges de comunicació.
  • Saber utilitzar eficaçment les aplicacions informàtiques bàsiques per a dissenyar i presentar el missatge.
  • Comprendre les peculiaritats de cada programari i triar el més adequat a cada proposta.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Conèixer els mètodes de presa de decisió creativa.
  • Reconèixer les implicacions derivades de la presa de decisions en matèria de comunicació, el procés i els agents implicats.
  • Saber valorar i mesurar els resultats posteriors a la presa de decisions.
  • Conèixer el funcionament del departament creatiu d'una organització que treballe o necessite la comunicació.
  • Comprendre les funcions del director d'art, la interrelació amb el redactor publicitari (copywriter) i la direcció creativa i la necessitat d'establir sinergies de treball eficaces entre tot el personal que intervé en la creació dels missatges.
  • Conèixer les tendències històriques en l'art i l'estètica de la pràctica de direcció d'art publicitària.
  • Proposar noves formes estètiques d'expressió que procuren la innovació, la diferenciació i la novetat.
  • Analitzar les formes expressives de cada suport i plantejar alternatives adequades a cada públic que comporten l'optimització dels recursos expressius.
  • Conèixer els elements dels registres icònic i sonor respecte dels quals cal prendre decisions creatives de forma i contingut.
  • Analitzar els codis de comunicació que, en cada registre, són més adequats a cada problema de comunicació.
  • Conèixer els procediments de realització i producció dels missatges idea.
  • Conèixer la gestió coordinada entre el departament creatiu i la producció i supervisió de peces.
  • Comprendre la necessària sinergia entre la redacció creativa (decisions de contingut) i la direcció d'art (decisions sobre la forma expressiva del missatge).
  • Comprendre les necessitats estratègiques de comunicació d'un anunciant i saber elaborar propostes de solució creativa, d'acord amb els recursos formals i de contingut que integren els missatges i les accions de comunicació publicitària i de les relacions públiques.
  • Conèixer els processos que transformen una idea cognitiva en una al servei de la comunicació.
  • Tenir habilitat per a expressar les idees i poder compartir-les, presentar-les i debatre-les amb els agents implicats en la presa de decisions.
  • Conèixer les teories de la imatge, l'estètica i la composició que determinen la configuració formal dels missatges.
  • Analitzar els elements compositius d'un missatge o acció comunicativa i saber prendre decisions que s'ajusten a les necessitats estratègiques prèvies de comunicació, per a donar com resultat una solució creativa eficaç i original.
  • Conèixer els recursos per a dissenyar integralment accions de comunicació aïllades o multimèdia.
  • Tenir habilitat per a proposar accions de comunicació i implementar-les en l'àmbit de la comunicació persuasiva i les relacions públiques.
  • Tenir capacitat per a expressar gràficament les idees creatives.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 22533
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix