Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Tema 1. Concepto y fundamentos de imagen corporativa Tema 2. La gestión de los intangibles corporativos Bloque 2. Configuración de la personalidad corporativa Tema 3. La identidad visual: principios teóricos y prácticos Tema 4. Branding: la gestión estratégica de marcas Bloque 3. La imagen funcional Tema 5. La responsabilidad social Tema 6. La reputación corporativa Bloque 4. La autoimagen Tema 7. La cultura corporativa Bloque 5. Tendencias Tema 8. Otras temáticas de imagen corporativa
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES10 : Estudi de la gestió del coneixement i dels actius intangibles de les organitzacions i dels seus programes de comunicació.
- CES12 : Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.
- CES13 : Coneixement de la gestió de la comunicació corporativa en les institucions i les empreses, tant públiques com a privades.
- CES9 : Estudi de la configuració de la personalitat pública de les organitzacions.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE16 : Capacitat i habilitat per a identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa.
- CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
- CE18 : Capacitat de gestionar la comunicació interna de l'empresa.
- CE19 : Destreses per a identificar, classificar i comunicar-se eficaçment amb públics diferents.
- CE20 : Capacitat i habilitat per a crear, aplicar i auditar el pla de comunicació.
- CE21 : Capacitat i habilitat per a exercir com a experts en la gestió estratègica de la imatge, identitat, cultura i reputació social corporativa de l'empresa.
- CE26 : Capacitat per a la presa de decisions estratègiques.
- CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
- CE32 : Capacitat per a la creativitat i la innovació: capacitat per a evolucionar cap al desconegut, partint d'un coneixement sòlid del projecte i l'estratègia que cal seguir.
- CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
- CE37 : Habilitats per a la innovació i desenvolupament de nous mitjans i suports.
- CE54 : Habilitats de direcció per a la implementació de la realització.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
- Fomentar l'habilitat de decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Aprendre a treballar en entorns multiculturals i socials i pontenciar-ne els resultats.
- Desenvolupar la capacitat per a identificar els actius intangibles en les organitzacions.
- Conèixer i implementar mètodes per a valorar els actius intangibles en les organitzacions.
- Tenir capacitat i habilitat per a gestionar els actius intangibles.
- Tenir capacitat i habilitat per a gestionar els actius intangibles.
- Desenvolupar la capacitat per a analitzar l'èxit o el fracàs de determinades organitzacions en clau de gestió estratègica d'intangibles.
- Conèixer diverses tipologies d'organitzacions.
- Saber fer un pla d'actuacions, amb limitacions reals, en intangibles que satisfacen objectius corporatius.
- Capacitat per a formar a formadors en la gestió estratègica de la imatge, identitat, cultura i reputació social corporativa de l'empresa.
- Conèixer els àmbits d'interès en matèria de reputació social corporativa (RSC) de l'empresa i ser capaces de concebre un pla d'RSC.
- Capacitat per a concebre i gestionar la comunicació interna com una eina al servei dels objectius corporatius, de la cultura corporativa i els recursos humans i d'imatge i reputació de les organitzacions.
- Conèixer el perfil, les habilitats i les capacitats dels directius que gestionen estratègicament la imatge, la identitat, la cultura i la reputació social corporativa de l'empresa.
- Analitzar notícies d'actualitat econòmica en clau de presa de decisions estratègiques: habilitats, intel·ligència emocional i direcció empresarial.
- Conèixer les conseqüències derivades de decisions estratègiques i la relació amb els intangibles corporatius.
- Ser capaç de gestionar els actius intangibles i conèixer els tangibles que configuren la personalitat pública de les empreses.
- Reconèixer la importància del coneixement continuat i la gestió en les organitzacions.
- Desenvolupar la capacitat d'incentivar l'aprenentatge continu en les organitzacions com un actiu intangible corporatiu.
- Analitzar i conèixer l'estructura dels departaments de comunicació en les corporacions.
- Comprendre la importància de la comunicació per a dotar de personalitat pública les organitzacions i, particularment, les empreses.
- Presentar la figura del director de comunicació com a màxim representant del departament de comunicació dins de les organitzacions.
- Perfil curricular del professional de la direcció de comunicació corporativa.
- Aprendre a desenvolupar programes de comunicació com a eines de gestió per a les organitzacions i les empreses.
- Analitzar i calibrar la importància de la comunicació institucional.
- Conèixer les eines per a gestionar la comunicació corporativa.
- Detectar intangibles corporatius de valor estratègic.
- Valorar la importància de la gestió d'intangibles dins de les organitzacions com a element estratègic.
- Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
- Conèixer els principis i objectius que regeixen les organitzacions, especialment les privades.
- Contextualitzar els plans de comunicació corporativa al servei dels objectius organizacionales, tant en termes de vendes com d'imatge.
- Aprendre a desenvolupar programes específics de comunicació interna per a les organitzacions.
- Entendre la comunicació interna com a eina al servei dels objectius corporatius i de recursos humans de les organitzacions.
- Comprendre el valor de la cultura corporativa de les organitzacions.
- Reconèixer les organitzacions, i particularment les empreses, com a protagonistes de la comunicació.
- Analitzar i conèixer les teories sobre els públics d'interés (stakeholders) de l'organització.
- Reconèixer i valorar la importància estratègica dels públics per a una adequada gestió de la comunicació de l'organització.
- Aprendre a desenvolupar programes de comunicació com a eines de gestió per a les organitzacions i les empreses.
- Aprendre a valorar l'abast dels plans de comunicació de manera crítica, quantitativa i qualitativa.
- Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
- Comprendre la naturalesa i el funcionament dels mercats i la importància d'aquests per a les organitzacions.
- Analitzar el valor de la imatge i la reputació per a les organitzacions.
- Fomentar les habilitats per a la creativitat i la innovació com a perspectiva per a enfocar la gestió de les organitzacions i els intangibles d'aquestes.
- Traduir simbòlicament els valors de l'organització en elements gràfics, imatges o textos.
- Aprendre els principis de la identitat visual corporativa i saber visualitzar, a través del disseny l'estil, la personalitat d'una organització.
- Potenciar l'habilitat per al foment de la innovació i creativitat per al desenvolupament de nous mitjans al servei de la gestió dels intangibles i de la configuració d'una imatge i reputació corporatives.
- Adaptar la comunicació als nous mitjans o suports sorgits incessantment en la societat de la tecnologia de la informació.
- Conèixer i usar adequadament els recursos de les noves tecnologies de la informació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
Dades generals
Codi:
22522
Professor/a responsable:
Olivares Delgado, Fernando
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)