Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Esta asignatura se imparte en el segundo semestre del primer curso de la titulación. Se encuentra dentro de la materia: “Economía y empresa de la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas”. Se trata de un curso de introducción a los temas básicos de la Economía.
El objetivo de esta asignatura es proporcionar al estudiante los conocimientos básicos tanto a nivel teórico como empírico para ser capaz de comprender y analizar por si mismo los problemas económicos. Además le enseña a utilizar el razonamiento analítico mediante la construcción de modelos sencillos para plantear problemas económicos y resolverlos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG5 : Coneixement d'una segona llengua.
- CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES6 : Coneixement i anàlisi econòmica i social de les empreses de comunicació, especialment de publicitat i relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE10 : Capacitat per a la gestió econòmica i pressupostària en els diferents àmbits de l'activitat comunicativa.
- CE11 : Capacitat per a identificar els objectius de les empreses en relació amb la tipologia dels seus productes, així com la seua distribució, preu i comunicació.
- CE26 : Capacitat per a la presa de decisions estratègiques.
- CE30 : Destreses en les diferents eines d'investigació del mercat i del consumidor.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre l'entorn comercial i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement amb influència en l'empresa.
- Expressar-se de manera correcta, verbalment i per escrit, almenys en una llengua estrangera.
- Conèixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix a l'àmbit professional.
- Utilitzar raonaments analítics per a plantejar problemes econòmics i resoldre'ls.
- Adquirir els coneixements bàsics per a comprendre i interpretar la realitat econòmica.
- Comprendre el paper dels preus en l'economia i la determinació d'aquests en els diversos tipus de mercats.
- Entendre els principals conceptes macroeconòmics i tenir una visió de conjunt quant al funcionament d'una economia a nivell agregat.
- Aprendre a elaborar una proposta de pressupost.
- Comprendre les diverses estructures de mercat existents i l'efecte que tenen en els preus.
- Analitzar els condicionants per a prendre d'una decisió.
- Aplicar estratègies per a prendre decisions en funció de les circumstàncies.
- Entendre el procés que segueixen les empreses per a discriminar preus entre els potencials clients.
- Comprendre la fixació no lineal de preus.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
- Comprender el entorno comercial y sintetizar contenidos de diversos ámbitos de conocimiento con influencia en la empresa
- Expresarse correctamente de forma oral y escrita al menos una lengua extranjera
- Conocer y utilizar las posibilidades que la informática, en sus diferentes aplicaciones básicas, ofrece en el ámbito profesional
- Utilizar razonamientos analíticos para plantear problemas económicos y resolverlos.
- Adquirir los conocimientos básicos en Economía, que le ayude a comprender e interpretar la realidad económica.
- Comprender el papel de los precios en la economía y la determinación de estos en los distintos tipos de mercados.
- Entender los principales conceptos macroeconómicos y tener una visión de conjunto de cómo funciona una economía a nivel agregado.
- Aprender a elaborar una propuesta de presupuesto.
- Comprender las diferentes estructuras de mercado existentes y su efecto en los precios.
- Analizar los condicionantes para la toma de una decisión.
- Aplicar estrategias para la toma de decisiones en función de las circunstancias.
- Entender el proceso que siguen las empresas para discriminar precios entre sus potenciales clientes.
- Comprender la fijación no lineal de precios.
Dades generals
Codi:
22508
Professor/a responsable:
CARMONA MARTINEZ, JULIO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
METODES QUANTITATIUS I TEORIA ECONOMICA
Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)