Competencies and objectives
Course context for academic year 2012-13
Los conocimientos en topografìa son necesarios para poder desarrollar y llevar a cabo un proyecto de edificación tanto en la fase de estudio como en la de ejecución.
Están por tanto vinculados a todas las asignaturas que tengan que ver en este proceso.
Para poder ser experto en levantamientos y replanteos topograficos dirigidos a la edificación, hay que tener conocimientos de trigonometria, geometria y recomendables los de diseño asistido por ordenador.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2012-13
Specific Competences (CE)
- E2 : Understand infographic and cartographic procedures and methods in the field of building.
- E3 : Ability to work with topographic instruments and draw plans of sites and buildings and their on-site layout.
- E7 : Ability to identify construction systems and elements, define their function and compatibility and on-site installation in the construction process. Propose solutions and solve problems relating to construction details.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
Obtener conocimientos basicos de geodesia y cartografia y amplia formación en topografia de obras. Tanto en el del instrumental necesario como en la toma de datos y replanteos. Poder trabajar como topografo de obra ya sea con G.P.S., estación total, taquimetro o una simple cinta métrica.
General
Code:
16013
Lecturer responsible:
ZABAS FERNANDEZ, ADOLFO
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
GRAPHIC EXPRESSION AND CARTOGRAPHY
Area: ENGINEERING OF CARTOGRAPHY, GEODESY AND PHOTOGRAMETRY
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN TECHNICAL ARCHITECTURE
Course type: COMPULSORY (Year: 2)