Competencies and objectives
Course context for academic year 2011-12
No data
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12
No data
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12
OBJETIVOS:
Conocer el concepto y la evolución de la educación especial.
Estudiar los modelos y sistemas de organización que afectan a la integración.
Identificar las necesidades educativas diferenciales en las condiciones personales de excepcionalidad.
Examinar las diversas situaciones y las posibles formas de intervención.
Aplicar los principios de adaptación de la enseñanza al diseño de intervenciones.
Conocer algunos de los problemas teóricos que se le plantea a la educación especial.
Conocer el concepto y la evolución de la educación especial.
Estudiar los modelos y sistemas de organización que afectan a la integración.
Identificar las necesidades educativas diferenciales en las condiciones personales de excepcionalidad.
Examinar las diversas situaciones y las posibles formas de intervención.
Aplicar los principios de adaptación de la enseñanza al diseño de intervenciones.
Conocer algunos de los problemas teóricos que se le plantea a la educación especial.
General
Code:
6218
Lecturer responsible:
González Gómez, Juan Pablo
Credits ECTS:
Theoretical credits:
4,00
Practical credits:
3,50
Distance-base hours:
Departments involved
-
Dept:
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
Theoretical credits: 2
Practical credits: 1,75
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
PSYCHOLOGY OF HEALTH
Area: METODES D'INVESTIGACIO, DIAGNOSTIC EN EDUCACIO
Theoretical credits: 2
Practical credits: 1,75
Study programmes where this course is taught
-
Degree in Psychopedagogy - programme 1997
Course type: CORE (Year: 1)