Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
El término innovación aparece a principios del siglo XX, como consecuencia del desarrollo de artefactos técnicos y el auge de las investigaciones científicas que convirtieron la técnica en tecnología. En la actualidad, practicamente todas las organizaciones públicas o privadas realizan innovaciones en sus ámbitos de actuación pero pocas identifican claramente estos procesos y la importancia en su actividad económica.
En esta asignatura introducimos el concepto de innovación tecnológica e identificamos las necesidades de las organizaciones en este ámbito, para ilustrar estos conceptos presentamos un conjunto de casos de éxito y proponemos una serie de prácticas que permitan aplicar los conceptos a un problema dado.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica.
- CG10 : Capacitat per a aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, a més de la legislació, regulació i normalització de la informàtica.
- CG2 : Capacitat per a dirigir obres i instal·lacions de sistemes informàtics, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
- CG3 : Capacitat per a dirigir, planificar i supervisar equips multidisciplinaris.
- CG4 : Capacitat per al modelatge matemàtic, el càlcul i la simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques de recerca, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria en informàtica.
- CG6 : Capacitat per a la direcció general, tècnica i de projectes de recerca i per al desenvolupament i la innovació, en empreses i centres tecnològics de l'àmbit de l'enginyeria informàtica.
- CG8 : Capacitat per a aplicar els coneixements adquirits, resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis i multidisciplinaris, i integrar aquests coneixements.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat per a comprendre i poder aplicar coneixements avançats de computació d'altes prestacions i mètodes numèrics o computacionals a problemes d'enginyeria.
- CE12 : Capacitat per a aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per a modelar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
- CE13 : Capacitat per a utilitzar i desenvolupar metodologies, mètodes, tècniques, programes d'ús específic, normes i estàndards de computació gràfica.
- CE14 : Capacitat per a conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics.
- CE5 : Capacitat de comprendre i saber aplicar el funcionament i l'organització d'Internet, les tecnologies i els protocols de xarxes de nova generació, els models de components, el programari intermediari i els serveis.
- CE8 : Capacitat per a analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme en totes les etapes el procés de construcció d'un sistema d'informació.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat de pensament creatiu per a desenvolupar mètodes nous i originals.
- CT3 : Capacitat per a contribuir al desenvolupament futur de la informàtica.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç de fer el modelatge matemàtic, el càlcul i la simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria en informàtica.
- Ser capaç de fer la direcció general, tècnica i de projectes d'investigació, desenvolupament i innovació, en empreses i centres tecnològics, en l'àmbit de l'enginyeria informàtica.
- Ser capaç d'aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis i multidisciplinaris, a més d'integrar aquests coneixements.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
- Conocer los conceptos relacionados con la innovación y la tecnología y comprender su importancia para el avance de las organizaciones en particular yde la sociedad en general.
- Saber identificar las necesidades de innovación tecnológica para problemas concretos y ser capaces de proponer una solución innovadora y creativa.
- Estudiar casos concretos de organizaciones que han aplicado políticas innovadoras y detectar los aciertos o errores que han cometido y que han llevado al éxito o al fracaso de dichas iniciativas.
- Conocer los principios del análisis de viabilidad y posibilidades de financiación de las iniciativas innovadoras.
- Conocer en especial las posibilidades de innovación en los ámbitos de Inteligencia Artificial, Gráficos, Computación de Altas Prestaciones, Recuperación de Información, y otras Tecnologías Informáticas.
Dades generals
Codi:
47008
Professor/a responsable:
MOLINA CARMONA, RAFAEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ENGINYERIA INFORMÀTICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)