Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Asignatura optativa que se imparte en modalidad virtual. Con esta asignatura se pretende que el estudiante se informe y se forme en aquellos aspectos relacionados con la calidad de vida de las personas mayores, de los cuidadores familiares de los ancianos frágiles o dependientes, y de la calidad de vida del propio profesional.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- G15 : Capacitat per a respondre a les necessitats de la persona al llarg del cicle vital i de+B2604 les seues experiències de canvi amb la planificació, prestació i avaluació dels programes individualitzats més apropiats d'atenció juntament amb la persona, la família i els treballadors sanitaris i socials.
- G5 : Capacitat d'informar, d'educar, de supervisar i de mantenir una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies) amb pacients, famílies i grups socials, incloent-hi els que tenen dificultats de comunicació.
- G8 : Capacitat d'usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per a promoure el benestar del pacient).
Competències específiques (CE)
- E15 : Capacitat de fer front als reptes dels sistemes de salut vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan siga necessari.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Con esta asignatura se pretende que el estudiante se informe y se forme en aquellos aspectos relacionados con la calidad de vida de las personas mayores, de los cuidadores familiares de los ancianos frágiles o dependientes, y de la calidad de vida del propio profesional.
En concreto y como objetivos específicos, la información y formación incidirá en diversos aspectos:
(a) cómo potenciar la calidad de vida presente,
(b) cómo aumentar la expectativa de vida ajustada a calidad,
(c) cómo potenciar el crecimiento y desarrollo personal,
(d) cómo mejorar la calidad del proceso de morir,
(e) cómo mantener o mejorar la capacidad de participación en la toma de decisiones, o
(f) cómo mejorar la calidad de vida familiar y de los cuidadores, tanto familiares como profesionales.
Objetivos formativos serán:
a) Revisar las bases históricas, teóricas y filosóficas de la calidad de vida en Personas mayores y modelos explicativos de la calidad de vida.
b) Adquirir los conocimientos necesarios para la aplicación de esta información en los contextos comunitarios o residenciales de interés.
c) Capacitar al profesional de enfermería con técnicas e instrumentos concretos para la evaluación e intervención en calidad de vida.
d) Adquirir los conocimientos científicos y tecnológicos necesarios para abordar nuevas exigencias relacionadas con la calidad de vida que se planteen en su carrera profesional e investigadora.
e) Sensibilizar acerca de la importancia de la calidad de vida como aspecto central para una atención socio-sanitaria de calidad.
Dades generals
Codi:
43022
Professor/a responsable:
Ferrer Cascales, Rosario Isabel
Crèdits ECTS:
2,50
Crèdits teòrics:
0,50
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
2,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA DE LA SALUT
Àrea: PERSONALITAT, AVALUACIO I TRACTAMENT PSICOLOGIC
Crèdits teòrics: 0,5
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: Sense curs)