Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2011-12

El mòdul Oralitat i Escriptura: Anàlisi i Producció se situa dins de l’itinerari «Aplicacions i investigació en el context cultural i educatiu», adreçat als estudiants interessats professionalment en el món de l’ensenyament.
En aquest mòdul l’alumnat tracta, aprofundeix i consolida competències referides als cinc continguts següents: a) «Comentari de textos aplicat a l’ensenyament I: textos narratius, descriptius i expositius»; b) «Comentari de textos aplicat a l’ensenyament II: textos conversacionals i argumentatius»  (que comparteix alguns objectius i l’orientació metodològica amb l’anterior); c) «Producció i avaluació de textos orals»; d) «Producció i avaluació de textos escrits»; i e) «Taller de comunicació audiovisual i periodisme». Així mateix, des d’una perspectiva més global, l’assignatura es relaciona amb el contingut «Comentari historicofilològic de textos», del mòdul obligatori Competències Lingüístiques i Tecnològiques per a l’Assessorament Lingüístic, i amb «Comentari de textos literaris aplicat a l’ensenyament», del mòdul Cultura Literària i Ensenyament.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12

General Competences (CG)

  • 1 : Ability to apply the knowledge acquired and solve problems in new or little-known settings within broader (or multidisciplinary) contexts related to one's area of study.
  • 2 : Ability to integrate linguistic and cultural knowledge of this field of study to face the complexity of giving opinions on the basis of information, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities associated with the application of one's knowledge and opinions, from a gender perspective.
  • 3 : Know how to communicate conclusions concerning linguistic and literary culture consultancy, and the knowledge and reasons upholding them, to specialist and non-specialist audiences clearly and unambiguously.
  • 5 : Acquire an ethical commitment, focusing on such aspects as the equality of all, as well as knowledge and appreciation of linguistic diversity and multiculturalism, from the sociolinguistic and cultural context of the Valencian language.

 

Specific Competences:>>Route A

  • nº 10 : Be able to comment on, produce and correct different kinds of oral and written texts, as well as apply this ability in a cultural and educational context.

 

Specific Competences of the Master's Programme

  • nº 4 : Understand the legal, cultural and sociolinguistic context and its effect on the teaching/learning process of Valencian in the common context of the Catalan language.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12

- Conèixer i identificar els trets característics dels textos narratius, descriptius, expositius, conversacionals i argumentatius, en relació amb les propietats textuals (adequació, coherència i cohesió).
- Analitzar les seqüències narratives, descriptives, expositives, conversacionals i argumentatives des d’una perspectiva crítica, tot identificant-ne la finalitat comunicativa i els aspectes més rellevants per a una comprensió adequada. 
- Fer comentaris de textos de diferents tipus i gèneres, tenint en compte que un comentari és en si mateix un text expositiu que ha de presentar les característiques pròpies d’aquesta seqüència discursiva i manifestar les propietats textuals dels textos ben elaborats (adequació, coherència i cohesió).
- Seleccionar textos adequats per a un projecte docent que tinga en consideració el comentari de textos, i programar-hi activitats prèvies al comentari, que contribuïsquen a desenvolupar el compromís ètic dels alumnes d’educació secundària i batxillerat.
- Programar i avaluar activitats que treballen les característiques dels textos narratius, descriptius, expositius, conversacionals i argumentatius, així com el comentari d’aquests textos, tot incidint en els aspectes més destacats de l’ensenyament/aprenentatge des del coneixement de la realitat sociolingüística del valencià dins la llengua catalana.
- Desenvolupar la competència lingüística dels aprenents i la seua capacitat de produir textos informatius formals, orals i escrits, en l’àmbit dels mitjans de comunicació de masses (premsa, ràdio i televisió) i de les noves formes de producció de continguts informatius.
- Conscienciar els i les estudiants de la importància de la llengua estàndard en la confecció de la informació als formats específics de cada mitjà.
- Relacionar el català amb les altres llengües romàniques i no romàniques que coneixen els estudiants, avaluant-ne la posició que ocupa, les diferències i coincidències i influències en els usos.
- Desenvolupar les estratègies dels aprenents per a resoldre problemes discursius de manera autònoma i detectar les incorreccions als continguts.
- Desenvolupar la capacitat de relacionar el sentit entre el text lingüístic i la imatge. Desenvolupar la capacitat de relacionar el sentit entre el contingut i les superestructures significants.
- Ser capaç de comentar, produir i corregir diferents modalitats de textos orals i escrits, així com d’aplicar aquesta capacitat en el context cultural i educatiu.
- Desenvolupar la competència lingüística dels aprenents i la seua capacitat de produir textos escrits i orals en registres formals
- Desenvolupar les estratègies dels aprenents per a resoldre problemes lingüístics i discursius de manera autònoma
- Conèixer el context legal, cultural i sociolingüístic i la incidència en el procés d’ensenyament / aprenentatge

 

 

General

Code: 40404
Lecturer responsible:
BORJA SANZ, JOAN
Credits ECTS: 10,00
Theoretical credits: 2,00
Practical credits: 2,00
Distance-base hours: 6,00

Departments involved

  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 2
    Practical credits: 2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught