Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
- CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Capacitat de síntesi.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
- CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
- CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
- CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
- CE5 : Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors econòmics.
- CE6 : Redactar projectes de gestió econòmica a escala internacional, nacional o regional.
- CE8 : Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut.
- CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Avançar en la comprensió de la gran dispersió en nivells de renda observada entre països i en l'evolució de la distribució mundial de la renda.
- Comprendre els principals determinants del procés de creixement econòmic i del procés de desenvolupament econòmic i social.
- Ser capaç d'explicar a través de l'anàlisi econòmica quins factors poden generar l'aparició de paranys de pobresa o de problemes de coordinació.
- Entendre les interconnexions entre desigualtat i desenvolupament: ser capaç d'explicar les raons a favor i en contra de la hipòtesi de Kuznets sobre creixement i desigualtat.
- Entendre quin tipus de mesures de política poden adoptar-se per a fomentar el desenvolupament en models senzills de canvi estructural i el seu possible conflicte amb polítiques redistributives.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
35038
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
METODES QUANTITATIUS I TEORIA ECONOMICA
Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ECONOMIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)