Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències específiques (CE)

  • CE19 : Coneixements sobre balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
  • CE21 : Capacitat per al disseny i gestió de procediments d'experimentació aplicada, especialment per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, i modelatge de fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, sistemes amb flux de fluids, transmissió de calor, operacions de transferència de matèria, cinètica de les reaccions químiques i reactors.
  • CE22 : Capacitat per a dissenyar, gestionar i operar procediments de simulació, control i instrumentació de processos químics.

 

Habilitats/Destreses

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB3 : Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG3 : Coneixement d'informàtica en l'àmbit d'estudi.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
  • CG11 : Raonament crític.
  • CG12 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic de la professió.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.
  • CPR7 : Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ampliar i consolidar els coneixements adquirits sobre transferència de matèria, flux de fluids i transmissió de calor des del punt de vista experimental.
  • Aplicar els conceptes bàsics per al disseny, muntatge i operació dels diversos equips per a dur a terme les operacions de separació, basades en la transferència de matèria i quantitat de moviment a diferents escales.
  • Conèixer el funcionament i l'operació de diversos sistemes de control de processos.
  • Adquirir les habilitats pròpies del treball experimental, seguint les normes de seguretat i higiene en un laboratori.
  • Desenvolupar habilitats per al disseny experimental i la planificació i desenvolupament d'experiments, l'obtenció de resultats experimentals i la seua interpretació.
  • Desenvolupar habilitat en l'ús de fulls de càlcul i mètodes de programació per a resoldre els problemes relacionats amb els processos estudiats.
  • Desenvolupar el sentit crític necessari per a avaluar la viabilitat dels diversos models teòrics o empírics, per a reproduir els processos estudiats, a més de les eines disponibles en els simuladors comercials de processos químics.
  • Adquirir la capacitat de treball en equip.
  • Ser capaç d'estructurar, desenvolupar i presentar correctament informes escrits.
  • Ser capaç de preparar i fer presentacions orals, en què se sintetitzen i analitzen adequadament els aspectes més rellevants dels treballs realitzats. 
  • Conèixer els procediments per a adquirir i utilitzar informació bibliogràfica, tècnica i comercial referida a aquesta matèria.
  • Adquirir els coneixements necessaris per a aplicar la terminologia anglesa per a descriure els conceptes corresponents a aquesta matèria.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 34522
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 3,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: Enginyeria Química
    Àrea: ENGINYERIA QUIMICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 3,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix