Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències específiques (CE)
- CE19 : Coneixements sobre balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
- CE21 : Capacitat per al disseny i gestió de procediments d'experimentació aplicada, especialment per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, i modelatge de fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, sistemes amb flux de fluids, transmissió de calor, operacions de transferència de matèria, cinètica de les reaccions químiques i reactors.
- CE22 : Capacitat per a dissenyar, gestionar i operar procediments de simulació, control i instrumentació de processos químics.
Habilitats/Destreses
- CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
- CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
- CB3 : Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
- CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
- CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
- CG3 : Coneixement d'informàtica en l'àmbit d'estudi.
- CG4 : Resolució de problemes.
- CG5 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
- CG11 : Raonament crític.
- CG12 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic de la professió.
- CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
- CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
- CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
- CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
- CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
- CG20 : Motivació per la qualitat.
- CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.
Competències de professió regulada
- CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
- CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
- CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.
- CPR7 : Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ampliar i consolidar els coneixements adquirits sobre transferència de matèria, flux de fluids i transmissió de calor des del punt de vista experimental.
- Aplicar els conceptes bàsics per al disseny, muntatge i operació dels diversos equips per a dur a terme les operacions de separació, basades en la transferència de matèria i quantitat de moviment a diferents escales.
- Conèixer el funcionament i l'operació de diversos sistemes de control de processos.
- Adquirir les habilitats pròpies del treball experimental, seguint les normes de seguretat i higiene en un laboratori.
- Desenvolupar habilitats per al disseny experimental i la planificació i desenvolupament d'experiments, l'obtenció de resultats experimentals i la seua interpretació.
- Desenvolupar habilitat en l'ús de fulls de càlcul i mètodes de programació per a resoldre els problemes relacionats amb els processos estudiats.
- Desenvolupar el sentit crític necessari per a avaluar la viabilitat dels diversos models teòrics o empírics, per a reproduir els processos estudiats, a més de les eines disponibles en els simuladors comercials de processos químics.
- Adquirir la capacitat de treball en equip.
- Ser capaç d'estructurar, desenvolupar i presentar correctament informes escrits.
- Ser capaç de preparar i fer presentacions orals, en què se sintetitzen i analitzen adequadament els aspectes més rellevants dels treballs realitzats.
- Conèixer els procediments per a adquirir i utilitzar informació bibliogràfica, tècnica i comercial referida a aquesta matèria.
- Adquirir els coneixements necessaris per a aplicar la terminologia anglesa per a descriure els conceptes corresponents a aquesta matèria.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
34522
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
3,60
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
Enginyeria Química
Àrea: ENGINYERIA QUIMICA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 3,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA QUÍMICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)