Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Denominación: Fonética francesa

Código: 30512

Materia: Lengua francesa

Tipo de asignatura: Formación básica

Curso: 1º

Ubicación temporal: Segundo cuatrimestre

Créditos ECTS: 6 (60 hora spresenciales y 90 no presenciales)

Presencialidad: 15 horas teóricas y 45 prácticas presenciales

Idioma: francés

Area de conocimiento: Filología francesa

Departamento: Filologías integradas

Coordinadora: Mª del Carmen Ramón Díaz

Centro/Departamento: Filologías integradas

Area: Filología francesa

Nº de despacho: Facultad de Educación

Correo electrónico: mc.ramon@ua.es

Teléfono: 3717

Profesor responsable: Julia Romeo López

Centro/Departamento: Filologías integradas

Area: Filología francesa

 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat de comunicar-se oralment i per escrit en llengua francesa amb la fluïdesa, correcció i complexitat adequades a cada context i situació.
  • CE11 : Capacitat d'utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència i NTIC) com a aprenent autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CE12 : Capacitat per a respectar, valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món francòfon.
  • CE2 : Capacitat per a reflexionar i descriure les característiques lingüístiques pròpies, peculiars i exclusives de la llengua francesa, així com les comunes a altres llengües, especialment les de la Comunitat Valenciana, i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del francès en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CE9 : Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar explicativa i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics de la disciplina.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
  • CG10 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
  • CG11 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
  • CG2 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
  • CG3 : Capacitat d'interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar informació de manera crítica.
  • CG8 : Capacitat de generar noves idees (creativitat) i de dissenyar i gestionar projectes.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA2 : Capacitat d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

El nivell al quals s'haurà d'arribar una volta cursada aquesta assignatura s'ha de correspondreamb el nivell B1.2 del MCER.

  • Conèixer les diferències fonamentals entre la prosòdia del francès i la prosòdia de la llengua materna.
  • Desenvolupar les cinc destreses privilegiant la producció i la comprensió oral en llengua francesa.
  • Capacitat de discriminar els fonemes francesos i de produir-los correctament en la cadena parlada i a través  de la  lectura oral.
  • Saber aplicar els coneixements bàsics de la fonètica correctiva en la comunicació oral.
  • Exercitar-se en la lectura expressiva per a millorar la pronunciació francesa.
  • Desenvolupar hàbits articulatoris i prosòdics que permeten aproximar-se tan com siga possible al parlant natiu.
  • Utilitzar recursos informàtics per a fer activitats d'expressió oral.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Objetivos generales :

Servirse correcta y claramente de todos los sonidos del francés en una pronunciación fluida y lo más fiel posible a la realidad francesa

O. conceptuales:

1. Conocer las diferencias y peculiaridades fónicas de la lengua francesa, distinguiéndolas de las de la Comunidad Valenciana

2. Describir el aparato fonador

3. Describir los fonemas vocálicos franceses

O. procedimentales:

1. Desarrollar estrategias de escucha, de lectura y de producción oral

2. Utilizar recursos informáticos para realizar actividades de expresión oral

3. Servirse correcta y claramente de todos los sonidos del francés

4. Realizar transcripciones fonéticas

O. actitudinales:

1. Desarrollar una actitud crítica y tolerante en el proceso de aprendizaje mediante una capacidad de participación

2. Apreciar la gran variedad y riqueza fonética de la lengua francesa, insistiendo en sus aspectos comunicativos, pragmáticos, argumentativos e interpretativos

4. Describir los fonemas consonánticos y semiconsonánticos franceses

 

 

Dades generals

Codi: 30512
Professor/a responsable:
RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix