Competencies and objectives
Course context for academic year 2011-12
Economía Mundial del Turismo es una asignatura orientada a dotar a los estudiantes de los instrumentos básicos y conocimientos necesarios para la comprensión e interpretación del fenómento turístico desde una perspectiva económica internacional, considerando las múltiples variables que puedan influir junto a la valoración de sus costes y beneficios, con herramientas analíticas y metodológicas adecuadas a través de las fuentes y registros de información más relevantes. Especial interés tendrá el proceso de globalización en sus distintas vertientes y su relación con la realidad económica, los flujos turísticos internacionales, la dinámica mundial de las empresas del sector y los movimientos de capitales.
La asignatura Economía Mundial del Turismo se relaciona con “Estructura de Mercados”, impartida en 2º curso de la Diplomatura, y con “Introducción a la Economía” impartida en 1er curso, sirviendo de continuación de ambas, presentando aspectos de la economía mundial de forma aplicada para facilitar al alumno la comprensión de la teoría económica y asentar sus conocimientos sobre el mercado turístico.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
- CGUA3 : Oral and written communication skills: Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia in one's discipline.
Specific Competences (CE)
- CE2 : Analyse the economic dimension of tourism.
- CE23 : Analyse the impacts generated by tourism.
- CE27 : Understand the working of tourist destinations, structures and business sectors worldwide.
- CE7 : Recognise the main tourist agents.
- CE8 : Evaluate tourist potential and the prospective analysis of exploiting it.
- CE9 : Analyse, synthesise, and critically summarise the net worth financial information of tourist organisations.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12
- Saber integrar la innovación como estrategia para la dotación de competitividad.
- Conocer algunas de las nuevas herramientas TICs y sus posibilidades.
General
Code:
23531
Lecturer responsible:
Moreno Izquierdo, Luis
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
Area: APPLIED ECONOMICS
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DOUBLE DEGREE IN TOURISM AND BUSINESS ADMINISTRATION AND MANAGEMENT
Course type: COMPULSORY (Year: 3)
-
DEGREE IN TOURISM
Course type: COMPULSORY (Year: 3)