Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
La asignatura ofrece las herramientas teóricas y metodológicas para que el profesional del turismo las pueda analizar y comprender el marco social más amplio en el que esta industria, la turística, se inserta. Al respecto, se presta atención a las interacciones existentes entre el subsistema del mundo turístico y los otros subsistemas sociales clave: cultural, urbano y social.
Su ubicación en el segundo curso del Grado viene justificada por la necesidad de dotar a los alumnos, que previamente ya han adquirido un nivel de conocimiento en materia turística, de unos conocimientos básicos acerca de la realidad social de las sociedades avanzadas, en cuyo seno se ha configurado el turismo. En este sentido, la "Sociología del Turismo" se halla intensamente relacionada con otras asignaturas impartidas en el curso anterior y en este mismo curso: Introducción a la Geografía del Turismo, Recursos Territoriales Turísticos y Tipología de los Espacios Turísticos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
- CGUA4 : Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
- CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
- CE3 : Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Presentació oral i escrita d'un informe sobre les conseqüències del turisme.
- Anàlisi de casos i problemes generats pel turisme.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
- Comprender los fundamentos y los conceptod básicos de la Sociología del Turismo.
- Saber interpretar la realidad social desde una perspectiva sociológica.
- Saber contextualizar y explicar los fenómenos sociales provocados o inducidos por la actividad turística.
Dades generals
Codi:
23525
Professor/a responsable:
MAZON MARTINEZ, TOMAS MANUEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 1,6
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN TURISME
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)
-
DOBLE GRAU EN TURISME I ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)