Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES21 : Coneixement teoricopràctic dels elements, formes i processos dels discursos publicitaris i d'altres formes de comunicació, i de la seua evolució.
  • CES22 : Coneixement dels mètodes i tècniques del pensament creador i la seua aplicació en el procés de comunicació, especialment publicitària i de les relacions públiques.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE28 : Capacitat d'anàlisi, de síntesi i de judici crític que ajude a la conceptualització dels missatges publicitaris i de les relacions públiques.
  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
  • CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
  • CE37 : Habilitats per a la innovació i desenvolupament de nous mitjans i suports.
  • CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Fer servir, com a usuari, les eines bàsiques en TIC.
  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Conèixer els elements, les formes, els processos i l'evolució dels discursos publicitaris i d'altres formes de comunicació.
  • Conèixer els processos d'elaboració i anàlisi dels missatges publicitaris i els seus codis.
  • Comprendre i saber establir les estratègies i els processos per a crear, produir i realitzar missatges publicitaris en els diferents suports i mitjans de comunicació.
  • Conèixer els mètodes del pensament creador i l'aplicació en el procés de comunicació, especialment publicitària.
  • Donar forma creativa al missatge.
  • Adquirir destreses per a crear, dissenyar i desenvolupar elements gràfics, imatges, símbols o textos.
  • Conèixer el panorama general del cartellisme contemporani: característiques, conceptes i autors bàsics.
  • Entendre l'evolució del grafisme internacional i la relació amb el context històric i cultural: moments, escoles, etc.
  • Valorar les noves tendències del cartell publicitari i del grafisme actual.
  • Entendre els elements que configuren el cartell publicitari i altres materials gràfics associats, tant per a una anàlisi conceptual com per a l'elaboració pràctica.
  • Conèixer i saber utilitzar la metodologia i les tècniques creatives aplicables als suports específics.
  • Conèixer els fonaments de la sintaxi visual per a facilitar l'anàlisi semàntica i conceptual del missatge publicitari.
  • Analitzar, distingir, valorar i decidir entre les diverses opcions gràfiques plantejades en cada cas, en funció de l'eficàcia visual requerida pel missatge publicitari.
  • Projectar i elaborar solucions originals, noves i creatives dels missatges a través del cartell publicitari, especialment en l'àmbit del cartellisme cultural i d'interés social.
  • Organitzar els elements textuals, formals i cromàtics en composicions visualment atractives, d'acord amb els requeriments funcionals del missatge.
  • Dissenyar i organitzar els elements gràfics i icònics que sustenten el missatge visual.
  • Conèixer i saber utilitzar els recursos tècnics i compositius que faciliten el treball creatiu, projectual i de disseny.
  • Conèixer els corrents i les creacions actuals del cartell publicitari i del disseny gràfic, amb l'objectiu de proposar mirades renovadores d'aquests mitjans i suports.
  • Conèixer l'evolució del cartell publicitari i la relació amb les avantguardes i els moviments artístics contemporanis.
  • Establir relacions de transtextualitat, especialment amb les arts visuals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 22539
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix