Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG7 : Destreses per a la investigació.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES21 : Coneixement teoricopràctic dels elements, formes i processos dels discursos publicitaris i d'altres formes de comunicació, i de la seua evolució.
  • CES23 : Coneixement dels processos d'elaboració i anàlisi dels missatges publicitaris i els seus codis.
  • CES30 : Estudi i evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, formes i processos de la comunicació persuasiva.
  • CES31 : Coneixement de l'estat del món i de les seues manifestacions culturals, així com de la seua evolució, buscant el reflex dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals) en la publicitat i les relacions públiques.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE28 : Capacitat d'anàlisi, de síntesi i de judici crític que ajude a la conceptualització dels missatges publicitaris i de les relacions públiques.
  • CE38 : Habilitat per a comprendre i explicar l'evolució del concepte de publicitat i de relacions públiques i la seua relació amb uns determinats models discursius, així com la influència d'aquestes transformacions en les seues característiques actuals.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
  • CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
  • CE48 : Capacitat per a interpretar les implicacions i efectes culturals de la comunicació publicitària i les relacions públiques.
  • CE59 : Destreses per a seleccionar i aplicar el model d'anàlisi més adequada per a cada objecte d'estudi i les necessitats de la investigació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
  • Aplicar els mètodes i procediments adequats per a la recerca.
  • Conèixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix a l'àmbit professional.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Expressar-se de manera correcta, verbalment i per escrit, en la seua llengua nativa.
  • RECONÈIXER els trets generals que fan de la comunicació publicitària una forma específica de comunicació de masses en cadascuna de les DIMENSIONS semiòtiques.
  • CONÈIXER les especificitats de la COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA, quant a EMISSOR, RECEPTOR, MISSATGE, CODI, CANAL i CONTEXT.
  • CONÈIXER les FUNCIONS COMUNICATIVES i SABER ADAPTAR-LES a la comunicació publicitària.
  • CONÈIXER la dimensió semiòtica del CONSUM i la influència (retroactiva) en la creació i difusió dels missatges PUBLICITARIS i en les tècniques de les RELACIONS PÚBLIQUES.
  • CONÈIXER les diverses estratègies d'anàlisi semiòtica de la publicitat.
  • CONÈIXER les fortaleses i febleses de cada estratègia d'anàlisi.
  • SER CONSCIENT de la permeabilitat entre gèneres textuals de la comunicació de masses i, en particular, dels límits difusos entre el discurs PUBLICITARI i altres discursos mediàtics de masses (INFORMATIU, ENTRETENIMENT, FORMATIU o EDUCATIU, CULTURAL i ARTÍSTIC).
  • CONÈIXER els fonaments de la RETÒRICA com a estudi del DISCURS PERSUASIU.
  • CONÈIXER les diverses aproximacions crítiques al fenomen de la publicitat en la societat contemporània, des de perspectives sociosemiòtiques, sociològiques i estètiques.
  • MANTENIR una actitud crítica i autoavaluativa sobre la condició de CONSUMIDOR de productes i serveis arran de la publicitat.
  • MANTENIR una actitud crítica i autoavaluativa sobre la condició, tant modesta com calga, de CREADOR, EMISSOR i DIFUSOR de missatges publicitaris.
  • DESCRIURE amb precisió qualsevol peça publicitària, emfatitzant aquells trets que es consideraran després rellevants per a fer-ne l'anàlisi.
  • ANALITZAR qualsevol peça publicitària, utilitzant de forma competent la terminologia i l'estratègia semiòtica apropiada.
  • SINTETITZAR la força persuasiva de qualsevol peça publicitària.
  • VALORAR en termes semiòtics la pertinència d'un manifest publicitari, atenent a índexs intrínsecs (de sintaxi, semàntica i pragmàtica textual) i, tant com siga possible, índexs extrínsecs: trajectòria de la publicitat de l'anunciant, el seu posicionament i el de la competència, les dades sobre quotes de mercat, etc.
  • IDENTIFICAR aquestes dimensions del manifest publicitari: INFORMACIÓ, PERSUASIÓ I SEDUCCIÓ.
  • IDENTIFICAR la naturalesa persuasiva de discursos no formalment publicitaris.
  • DESCOBRIR i DESCRIURE la força persuasiva de qualsevol manifest publicitari i explicar-la en termes retòrics.
  • SER CAPAÇ d'ANALITZAR i SINTETITZAR un text oral, escrit, visual, audiovisual o multimèdia.
  • SER CAPAÇ d'ARTICULAR un text escrit en les modalitats DESCRIPTIVA, NARRATIVA, EXPOSITIVA i ARGUMENTATIVA.
  • INTERIORITZAR la curiositat pel món dels signes, per les lleis que el regeixen i la consciència que els éssers humans som animals semiòtics, simbòlics.
  • CONÈIXER la dimensió semiòtica de la INNOVACIÓ i SER CAPAÇ de RECONÈIXER-LA i JUSTIFICAR-LA.
  • SER CAPAÇ DE VINCULAR els textos publicitaris amb els textos d'altres discursos socials (les arts, la política, els mass media), és a dir, APRENDRE a practicar una anàlisi INTERTEXTUAL de la publicitat.
  • VALORAR l'ORIGINALITAT del manifest publicitari a partir de la distància, pel que fa al model sobre el qual es construeix intertextualment.
  • DESCRIURE les operacions retòriques, estilístiques o narratives que intervenen entre l'un i l'altre.
  • VALORAR els efectes SEMIÒTICS de la publicitat sobre el CONSUM i viceversa.
  • INTERIORITZAR la dimensió SEMIÒTICA del CONSUM: els productes adquirits i usats i els serveis contractats com a ÍNDEXS semiòtics d'estatus, estils de vida, actituds o posicions polítiques, etc.
  • SELECCIONAR I APLICAR l'estratègia d'anàlisi SEMIÒTICA més adequada per a cada objecte d'estudi.
  • EXTRAURE CONCLUSIONS ÚTILS de l'anàlisi, que permeten valorar la força persuasiva del manifest publicitari.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 22523
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix