Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES12 : Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.
- CES19 : Coneixement del disseny i desenvolupament de les estratègies de comunicació persuasiva.
- CES27 : Coneixement de l'ètica i deontologia professional de la publicitat, les relacions públiques i qualsevol altre tipus de comunicació.
- CES4 : Coneixement teoricopràctic de la publicitat i les relacions públiques, els seus processos, estructures organitzatives i evolució diacrònica.
- CES8 : Coneixement teoricopràctic de la gestió i direcció de projectes i empreses de comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
- CE2 : Capacitat i habilitat per a dissenyar programes de comunicació en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.
- CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
- CE34 : Capacitat de programació d'accions concretes de comunicació, especialment publicitàries i de les relacions públiques, així com el mesurament dels resultats.
- CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
- CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
- CE60 : Habilitats per a planificar i executar investigacions sobre comunicació, publicitat i relacions públiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i usar adequadament els recursos de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
- Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
- Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Conèixer i identificar els perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
- Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
- Aproximar l'alumnat a la conceptualització tradicional i contemporània de les relacions públiques.
- Situar els continguts de l'assignatura en el procés de la planificació estratègica de relacions públiques.
- Donar a conèixer a l'alumnat la situació actual de la disciplina des de l'àmbit professional, a més dels rols que pot assumir el professional de relacions públiques.
- Relacionar els conceptes i processos teòrics amb l'aplicació pràctica. Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit organizacional.
- Establir les sinergies i relacions existents entre les relacions públiques i altres disciplines afins.
- Incidir en la responsabilitat social corporativa com a filosofia gerencial en les relacions públiques d'avantguarda.
- Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit d'una organització.
- Identificar, a partir de casos reals i aplicant el mètode inductiu, la seqüència d'un programa de relacions públiques i els públics implicats o vinculats amb l'organització.
- Projectar els interessos, els valors i la cultura de les organitzacions de manera professional, deixant al marge prejudicis o valoracions subjectives.
- Fer una anàlisi diagnòstica d'una situació específica, problema o conflicte que afecte una persona natural o jurídica (empresa pública o privada, institució, organització sense ànim de lucre, fundació, dirigent polític, etc.).
- Establir processos de planificació estratègica i dissenyar les diferents fases d'un programa de relacions públiques.
- Conèixer el concepte gerencial de les relacions públiques.
- Comprendre les implicacions del fet que l'activitat de relacions públiques siga una filosofia gerencial.
- Organitzar i adequar els programes de l'organització consensuant-ne els interessos amb els del públic.
- Demostrar compromís amb el treball encomanat, tant a nivell individual com grupal.
- Establir el calendari de les diverses fases del programa de relacions públiques.
- Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit d'una organització.
- Establir el procés de planificació estratègica, per a programar accions de relacions públiques.
- Assessorar sobre la necessitat i la contribució de les relacions públiques en les organitzacions.
- Utilitzar adequadament el llenguatge de l'assessor en relacions públiques.
- Propiciar en l'alumnat la capacitat crítica quant als models de planificació i desenvolupament d'estratègies de relacions públiques.
- Demostrar competència per a treballar en equip.
- Dominar el llenguatge del professional de les relaciones públiques.
- Desenvolupar l'esperit crític i ser capaç d'emetre judicis basats en l'objectivitat i els coneixements adquirits.
- Contribuir equilibradament al treball en equip.
- Utilitzar les diverses fonts d'informació per a la recerca en relacions públiques.
- Identificar, analitzar i interpretar els conceptes i situacions clau per a construir un programa de relacions públiques.
- Comprendre la necessitat de planificar estratègicament les accions de relacions públiques.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
22521
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
Comunicació i Psicologia Social
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)