Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
El objetivo genérico de Fundamentos de la Comunicación I es el de orientar al estudiante y darle a conocer la esencia de los términos, relaciones, fenómenos, estructuras y enfoques esenciales en el campo de la comunicación masiva, y poner a su alcance instrumentos para que pueda ir ampliando a lo largo de los tres cursos restantes su formación. Nuestro fin es dar al discente la capacidad cognoscitiva e interpretativa sobre los elementos de la comunicación y su evolución, procesos y formas. En este contexto, la asignatura está estrechamente ligada con la asignatura homónima Fundamentos de la Comunicación II, con las otras asignaturas de la materia fundamental Comunicación, aasí como con Historia, Derecho, Economía, Psicología y Sociología.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
- CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
- CG13 : Compromís ètic.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
- CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
- CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES1 : Coneixement i anàlisi dels processos de comunicació i informació del desenvolupament de models específics i la seua evolució diacrònica.
- CES2 : Coneixement dels mitjans de comunicació de masses, les seues característiques, tipologies i problemàtiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE1 : Capacitat per a comprendre els processos globals de la comunicació i de la informació.
- CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el lleguatge oral i escrit.
- Comprendre, raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes d'investigació del camp d'estudi.
- Expressar-se correctament oralment i per escrit en la llengua nadiua.
- Decidir entre diferents opcions de manera integral i crítica.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
- Valorar la pluralitat i l'enriquiment que implica el contacte amb altres cultures.
- Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant de les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
- Gestionar de manera proactiva el procés d'aprenentatge.
- Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
- Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en el seu àmbit de coneixement com en la vida quotidiana.
- Conceptualitzar la definició de comunicació i comunicació col·lectiva.
- Conèixer els diferents models bàsics de la comunicació col·lectiva i els autors que els formulen.
- Conèixer les característiques essencials que componen el procés de la comunicació i de la comunicació col·lectiva, a més de l'evolució històrica i desenvolupament dels mitjans de comunicació social.
- Comprendre i analitzar els processos i estructures desenvolupats en la comunicació social, a més de les característiques i evolució històrica dels mitjans de comunicació massiva.
- Reconèixer i comprendre els processos i els elements bàsics que intervenen en el procés de comunicació: comunicadors, audiències, mitjans, etc.
- Capacitat de pensament analític i sintètic per a avaluar objectivament els mitjans de comunicació social.
- Capacitat per al diàleg i el debat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
22500
Professor/a responsable:
FELIU ALBALADEJO, MARIA ANGELES
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)