Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

 

La base de todo Sistema Multimedia es el contenido: qué se quiere comunicar y cómo se debe comunicar determinan el diseño y desarrollo del sistema final.

La asignatura Estructuración de Contenidos cubre los aspectos comunicativos e informativos más relevantes de los sistemas multimedia interactivos desde el punto de vista de los contenidos: creación, estructuración y expresión final.

El objetivo final de la asignatura es enseñar al alumno a crear el guión de cualquier sistema multimedia interactivo, en tanto que documento de trabajo donde quede reflejado todo el contenido del sistema, estructura, flujo de información, interacción, etc. 

Para ello, primero se estudiarán las bases comunicativas multimedia (texto, imagen, audio) e interactivas. Luego se concretarán estas bases en la estructuración de contenidos para sistema multimedia no ficcionales (informativos, divulgativos, etc.) y ficcionales (videojuegos, ocio, artístico, etc.).

Al finalizar la asignatura, el alumno deberá ser capaz de escribir un guión para cualquier tipo de sistema multimedia e interactivo, siendo consciente de qué información se va a transmitir, con qué medios (lingüístico, visual, musical, etc.), con qué estructura, con qué grado de interactividad y con qué expresión final.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques:>>específiques

  • C24 : Desenvolupar estructures narratives de productes multimèdia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, i per a concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a conèixer la legislació específica, nacional i internacional, quant a publicació de continguts multimèdia (drets d'autor, propietat intel·lectual i distribució de material audiovisual, especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment).
  • Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
  • Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe i de comunicar, tant per escrit com verbalment, idees, coneixements, procediments i resultats relacionats amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.
  • Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

 

  • Comprender la situación comunicativa en entornos multimedia interactivos
  • Conocer los aspectos comunicativos básicos del texto, la imagen y el sonido
  • Conocer los fundamentos de la interacción digital: hipertexto, no-linealidad y bifurcación.
  • Saber diseñar y estructurar un sitio web teniendo en cuenta la intención comunicativa, el tipo de audiencia, el flujo de información, la interacción y la usabilidad.
  • Conocer técnicas básicas de creación de historias ficcionales: línea argumental, conflicto, personajes y ambientación.
  • Saber técnicas básicas de creación narración interactiva.

 

 

 

Dades generals

Codi: 21019
Professor/a responsable:
Navarro Colorado, Francisco De Borja
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix