Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

El medio natural constituye una vía de conocimiento fundamental para el infante, tanto en cuanto está inmerso en él a la vez que es parte integrante. En este sentido, conocer el medio natural, sus constituyentes, necesidades y condicionantes, será el objetivo fundamental de la asignatura.

El niño, desde su más tierna infancia, es un investigador en potencia y demanda continuamente información sobre lo que le rodea. Es por esta razón que el profesor deberá convertirse en guía en el descubrimiento de su entorno natural.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
  • CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer la metodologia científica i promoure el pensament científic i l'experimentació.
  • Conèixer els fonaments científics i tecnològics del currículum d'aquesta etapa, a un nivell suficient per a poder donar sentit a l'ensenyament de les ciències experimentals en l'educació infantil, així com les teories sobre l'adquisició dels aprenentatges corresponents.
  • Elaborar propostes didàctiques que contemplen la interacció ciència, tècnica, societat i desenvolupament sostenible.
  • Elaborar seqüències d'activitats temàtiques o projectes que promoguen l'interès i el respecte pel medi natural, social i cultural.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Conocer las grandes ideas que llevan al conocimiento del mundo natural.

Conocer los conceptos, habilidades y actitudes cdientíficas que pueden adquirir los niños.

Aprender a aplicar la metodología por "indagación" siguiendo secuencias problematizadas de aprendizaje.

Aprender a evaluar los conocimientos, habilidades y actitudes mediante indicadores plausibles en la infancia.

 

 

Dades generals

Codi: 17217
Professor/a responsable:
Trompeta Carpintero, Antonia
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
    Àrea: DIDACTICA DE LES CIENCIES EXPERIMENTALS
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix