Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
- CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.
Competències específiques (CE)
- CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer l'estructura i les característiques dels principals tipus de textos literaris relacionats amb la literatura infantil en el context de la biblioteca escolar.
- Conèixer el concepte de literatura infantil i juvenil, així com la seua evolució des dels orígens de la literatura infantil i juvenil fins a l'actualitat.
- Conèixer possibilitats didàctiques de la biblioteca escolar, en relació amb els principals autors, corrents i gèneres de la literatura infantil i juvenil, tant històricament com en l'actualitat.
- Aprofundir en les tècniques d'anàlisi crítica de textos acadèmics i literaris.
- Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats d'animació a la lectura dirigides a un públic escolar, d'acord amb els recursos que potencialment aporta una biblioteca escolar.
- Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats de taller de literatura dirigides a un públic escolar.
- Ser capaç d'analitzar crítica i valorativament obres de literatura infantil i juvenil.
- Fomentar una actitud de reflexió crítica i d'anàlisi personal sobre textos literaris i acadèmics referits a la literatura infantil, en el marc d'una òptima gestió de la biblioteca escolar.
- Practicar models de treball que faciliten la integració globalitzada de la literatura infantil en les aules d'educació infantil.
- Prendre consciència de la necessitat del treball globalitzat en equip per al desenvolupament personal i social de l'alumnat de l'etapa d'educació infantil.
- Ser capaç d'analitzar els treballs propis i dels companys (exposats i comentats en classe) per a millorar les competències pròpies.
- Fomentar una actitud permanent de reflexió i de crítica sobre el treball de l'assignatura que conduïsca a la millora constant dels aprenentatges.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
17015
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Àrea: FILOLOGIA CATALANA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 3)