Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
La presente asignatura forma parte del grupo de asignaturas básicas que se imparten en el primer cuatrimestre del 1ºcurso del grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte.
Se estructura en dos partes:
El desarrollo motor a los largo del ciclo vital, y
El aprendizaje de las habilidades motrices.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG2.1 : Habilitat de comunicació oral i escrita en el desenvolupament dels continguts conceptuals i procedimentals amb especial atenció al domini de l'argumentació i el raonament crític en les matèries de la titulació en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG2.2 : Ús i integració de la informàtica aplicada a l'àmbit de les matèries d'estudi de les ciències de l'activitat física i de l'esport
- CG5.1 : Compromís amb els valors d'equitat respecte a qüestions de gènere, diversitat i democràcia en la pràctica de l'activitat física i esportiva.
- CG5.2 : Compromís amb els valors ètics en el desenvolupament de la competició esportiva.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre l'efecte de la pràctica de l'exercici físic en els aspectes psicològics, socials i educatius en l'ésser humà.
- CE4 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre els factors comportamentals, socials i educatius que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.
- CE5 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre fonaments, estructures i funcions de la motricitat humana.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a conèixer, comprendre i analitzar els marcs conceptuals bases de l'assignatura.
- Conèixer l'evolució històrica i les principals directrius actuals de l'estudi de la motricitat humana.
- Comprendre i relacionar amb altres disciplines els principals conceptes i principis bàsics que constitueixen el nucli teòric de l'assignatura.
- Distingir les diferents etapes que poden diferenciar-se en el procés de desenvolupament de la conducta motriu des del naixement fins a la senectut.
- Explicar els diferents models del desenvolupament motor en relació amb les teories de l'aprenentatge.
- Valorar els processos cognitius que condicionen el comportament i la competència motriu.
- Analitzar el paper docent com a facilitador del desenvolupament motriu.
- Valorar la importància de la transferència dels aprenentatges en l'àmbit de la formació motriu.
- Reconèixer i valorar els recursos motivacionals en l'ensenyament de l'activitat física i esportiva.
- Identificar la relació entre comportament motor, desenvolupament psicològic i qualitat de vida.
- Destacar la importància de l'autoconcepte i l'autoestima en la pràctica física i esportiva.
- Ser capaç de plantejar treballs de recerca i de recerca bibliogràfica en l'àmbit del desenvolupament i aprenentatge motor.
- Capacitat per a comunicar-se eficaçment amb grups i individus.
- Capacitat per a reflexionar sobre la pròpia actuació i autoavaluar-se.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
De forma más puntual, se proponen estos objetivos:
+ Conocer el desarrollo evolutivo general del individuo en relación con sus procesos madurativos.
+ Describir y explicar el cambio en las competencias motrices a lo largo del ciclo vital.
+ Diferenciar los procesos de desarrollo y aprendizaje motor.
+ Aplicar las principales formas de aprendizaje motriz a la enseñanza de la Educación Física.
+ Distinguir entre diferentes tipos de habilidades y destrezas motrices según el grado de complejidad que representan en el proceso de aprendizaje.
+ Desarrollar Unidades Didácticas del área de la Educación Física.
+ Utilizar las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) como herramientas de apoyo al desarrollo de las tareas previstas
Dades generals
Codi:
16510
Professor/a responsable:
MARTIN IRLES, FRANCISCO
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDACTICA
Àrea: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIO
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN CIÈNCIES DE L'ACTIVITAT FÍSICA I DE L'ESPORT
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)