Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2011-12

 

Evaluación en educación. La entrevista. La observación como técnica de recogida de información en el diagnóstico en educación. La auto observación. Cuestionarios y tests. La sociometría y las técnicas sociométricas. El diagnóstico psicopedagógico. 

 

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12

General Competences (CG)

  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
  • CG15 : Informar y asesorar a las familias acerca del proceso de enseñanza y aprendizaje y sobre la orientación personal, académica y profesional de sus hijos.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar los conocimientos adquiridos y la capacidad de resolución de problemas a entornos educativos nuevos o poco conocidos.
  • CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12

 

1. Identificar problemas de aprendizaje, metodológico, ambientales y de socialización.

2. Seleccionar  de forma correcta las correspondientes pruebas de evaluación para cada problema dectectado.

3. Aplicar y corregir  diferentes pruebas de evaluación psicopedagógicas.

4. Realizar observaciones y entrevistas.

5. Pasar y valorar un sociograma.

6. Elaborar un informe psicopedagógico de acuerdo con la legislación vigente.

 

 

General

Code: 12073
Lecturer responsible:
LOZANO BARRANCOS, MARIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,96
Practical credits: 1,44
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: EVOLUTION AND EDUCATION PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0,96
    Practical credits: 1,44
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught