Competencies and objectives
Course context for academic year 2011-12
Código: 12046 Créditos: 15
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria (obligatoria, bachillerato y formación profesional), enseñanzas artísticas, de idiomas y deportivas
Departamento responsable: Filologías Integradas. Área de Filología Francesa
Profesorado:
Aragón Cobo, Marina Teresa
Peñalver Vicea, Mª Isabel
Ramón Díaz, Mª del Carmen
Ruiz Quemoun, Fernande Elisabeth
Verna Haize, Christine
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12
General Competences (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
- CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Specific Competences:>>Specific Module (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
- CE9 : Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12
Servirse correcta y claramente de todos los sonidos del francés en una pronunciación fluida y lo más fiel posible a la realidad francesa y disponer de las estrategias para transmitir los conocimientos que debe tener el alumno de Secundaria en lengua francesa.
Conocer las estrategias y herramientas para evaluar la pronunciación
Distinguir claramente las diferencias y peculiaridades fónicas de la lengua francesa de las de la comunidad valenciana
Conocer el papel de la pronunciación en los enfoques comunicativos
Tomar conciencia de los contenidos implícitos en la comunicación oral
Saber utilizar las estrategias de escucha del receptor en el aprendizaje y enseñanza de la lengua francesa
Elaborar material docente para ayudar a mejorar la pronunciación de la lengua francesa
Desarrollar estrategias de escucha, lectura y producción oral en el aula de FLE
Utilizar recursos informáticos para realizar actividades de expresión oral
Desarrollar una actitud crítica y tolerante en el proceso de aprendizaje mediante una buena capacidad de participación
Realizar transcripciones fonéticas
Comprender la polisemia del término "gramática"
Conocer el tratamiento de la gramática en las diferentes corrientes metodológicas
Descubrir el funcionamiento de la gramática en uso en contexto
Hacer comprender el vocabulario en contexto
Proponer una visión de conjunto de los principales eventos de la civilización francófona
Conocer y comprender los principales rasgos culturales que definen el mundo francófono
Llevar a cabo una reflexión seria acerca de la importancia de la interculturalidad
Desarrollar la capacidad de localizar y manejar información relativa al mundo de francofonía
Ejercitar la capacidad de comentar textos en francés desde el punto de vista lingüístico y cultural
Buscar y seleccionar recursos pertinentes relativos a la cultura francófona de cara a su utilización en Secundaria
Conocer y analizar documentos de diversa naturaleza y procedencia dentro del mundo francófono
Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en torno al francés fuera del Hexágono
Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales para el aula en el ámbito francófono
Conocer el valor formativo y cultural de la literatura juvenil
Conocer y elaborar materiales para el tratamiento de la literatura juvenil en el aula de FLE
Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el uso de la literatura juvenil en el aula de FLE
Conocer las posibilidades que ofrece la literatura juvenil en el aprendizaje y enseñanza del francés lengua extranjera
Acceder a la realidad cultural francesa a través de la literatura juvenil
Conocer y analizar textos de literatura juvenil de distintos géneros susceptibles de ser utilizados en el aula de francés
General
Code:
12046
Lecturer responsible:
RUIZ QUEMOUN, FERNANDE ELISABETH
Credits ECTS:
15,00
Theoretical credits:
2,40
Practical credits:
3,60
Distance-base hours:
9,00
Departments involved
-
Dept:
MIXED LANGUAGES
Area: FRENCH STUDIES
Theoretical credits: 2,4
Practical credits: 3,6
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN ACADEMIC STAFF OF SECONDARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, VOCATIONAL TRAINING AND LANGUAGE TEACHING
Course type: COMPULSORY (Year: 1)