Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2011-12

Código: 12046  Créditos: 15

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria (obligatoria, bachillerato y formación profesional), enseñanzas artísticas, de idiomas y deportivas

Departamento responsable: Filologías Integradas. Área de Filología Francesa

Profesorado:

Aragón Cobo, Marina Teresa

Peñalver Vicea, Mª Isabel

Ramón Díaz, Mª del Carmen

Ruiz Quemoun, Fernande Elisabeth

Verna Haize, Christine

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12

General Competences (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
  • CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
  • CE9 : Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el proceso de enseñanza-aprendizaje.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12

Servirse correcta y claramente de todos los sonidos del francés en una pronunciación fluida y lo más fiel posible a la realidad francesa y disponer de las estrategias para transmitir los conocimientos que debe tener el alumno de Secundaria en lengua francesa.

Conocer las estrategias y herramientas para evaluar la pronunciación  

Distinguir claramente las diferencias y peculiaridades fónicas de la lengua francesa de las de la comunidad valenciana

Conocer el papel de la pronunciación en los enfoques comunicativos

Tomar conciencia de los contenidos implícitos en la comunicación oral

Saber utilizar las estrategias de escucha del receptor en el aprendizaje y enseñanza de la lengua francesa

Elaborar material docente para ayudar a mejorar la pronunciación de la lengua francesa

Desarrollar estrategias de escucha, lectura y producción oral en el aula de FLE

Utilizar recursos informáticos para realizar actividades de expresión oral

Desarrollar una actitud crítica y tolerante en el proceso de aprendizaje mediante una buena capacidad de participación

Realizar transcripciones fonéticas

Comprender la polisemia del término "gramática"

Conocer el tratamiento de la gramática en las diferentes corrientes metodológicas

Descubrir el funcionamiento de la gramática en uso en contexto

Hacer comprender el vocabulario en contexto

Proponer una visión de conjunto de los principales eventos de la civilización francófona

Conocer y comprender los principales rasgos culturales que definen el mundo francófono

Llevar a cabo una reflexión seria acerca de la importancia de la interculturalidad

Desarrollar la capacidad de localizar y manejar información relativa al mundo de francofonía

Ejercitar la capacidad de comentar textos en francés desde el punto de vista lingüístico y cultural

Buscar y seleccionar recursos pertinentes relativos a la cultura francófona de cara a su utilización en Secundaria  

Conocer y analizar documentos de diversa naturaleza y procedencia dentro del mundo francófono

Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en torno al francés fuera del Hexágono

Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales para el aula en el ámbito francófono 

Conocer el valor formativo y cultural de la literatura juvenil

Conocer y elaborar materiales para el tratamiento de la literatura juvenil en el aula de FLE

Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el uso de la literatura juvenil en el aula de FLE

Conocer las posibilidades que ofrece la literatura juvenil en el aprendizaje y enseñanza del francés lengua extranjera

Acceder a la realidad cultural francesa a través de la literatura juvenil

Conocer y analizar textos de literatura juvenil de distintos géneros susceptibles de ser utilizados en el aula de francés       

 

 

General

Code: 12046
Lecturer responsible:
RUIZ QUEMOUN, FERNANDE ELISABETH
Credits ECTS: 15,00
Theoretical credits: 2,40
Practical credits: 3,60
Distance-base hours: 9,00

Departments involved

  • Dept: MIXED LANGUAGES
    Area: FRENCH STUDIES
    Theoretical credits: 2,4
    Practical credits: 3,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught