Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
La asignatura analiza el concepto de significado implícito y proporciona las herramientas necesarias para su descripción y para su integración sistemática en la descripción lingüística.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Competències disciplinàries i acadèmiques:
- Conèixer la teoria pragmàtica de Grice i reconèixer l'evolució de la seua proposta en els plantejaments postgriceans.
- Avaluar els avantatges i desavantatges de la proposta pragmàtica neogriceana.
- Relacionar els plantejaments neogriceans amb altres perspectives pragmàtiques.
- Familiaritzar-se amb els diferents tipus d'inferències pragmàtiques.
- Assumir la construcció com a unitat d'anàlisi que permet integrar la pragmàtica en la descripció gramatical.
- Rendibilitzar els principis pragmàtics en la descripció de les categories verbals i de les construccions gramaticals.
- Manifestar interès per l'aprenentatge dialèctic i incentivar la capacitat de crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
Competències professionals:
- Utilitzar la terminologia pragmàtica amb propietat.
- Reconèixer l'orientació pragmàtica de les propostes bibliogràfiques i valorar la seua utilitat.
- Servir-se de les noves tecnologies i dels recursos informàtics per a obtenir exemples que sustenten les hipòtesis pragmàtiques.
- Fer anàlisis lingüístiques integrals i multidisciplinàries.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Adquirir los conocimientos, competencias y actitudes necesarios para trabajar con el significado implícito.
Analizar estructuras gramaticales desde la perspectiva pragmática.
Interpretar los resultados obtenidos del análisis de estructuras lingüísticas y elaborar conclusiones relativas al nivel pragmático.
Integrar la descripción pragmática en el análisis lingüístico.
Difundir las conclusiones y resultados obtenidos en el análisis pragmático entre la comunidad científica.
Elaborar un trabajo de investigación sobre alguna manifestación lingüística del significado implícito.
Competencias Generales del Título (CG)
- 1): Emprender una investigación original, bien fundamentada y concluida en Ciencias Humanas o incluso concretamente en sus diferentes metodologías.
- 2): Realizar específicamente una investigación conducente a una Tesis de Doctorado en Ciencias Humanas según todas las exigencias metodológicas propias del desarrollo de un estudio de este tipo en esa rama del conocimiento.
- 3): Comprender y hacer uso de la complementariedad metodológica, sus convergencias y posibilidades combinatorias como procedimiento natural conducente a una investigación humanística bien fundada.
- 4): Conocer y aplicar rentablemente todos aquellos medios instrumentales y procedimientos aplicativos derivados de los mismos en situación útil para el ejercicio de la investigación científicohumanística en sus diferentes métodos y campos.
Competencias específicas (CE)
- 2.: Describir y analizar con todo el rigor exigible los principios y técnicas fundamentales de los referidos métodos.
- 3.: Observar y explicar la contigüidad, presuposición y relación entre varios métodos o entidades culturales comparables entre sí.
- 5.: Determinar objetos concretos de investigación científico-humanística, o de utilidad aplicativa, y su posibilidad de constitución más correcta así como su preferente adscripción a una o varias metodologías o procedimientos.
Dades generals
Codi:
11943
Professor/a responsable:
Rodríguez Rosique, Susana
Crèdits ECTS:
2,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
1,20
Departaments amb docència
-
Dep.:
FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN METODOLOGIES HUMANÍSTIQUES EN L'ERA DIGITAL
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)