Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

La asignatura proporciona un conocimiento teórico y práctico sobre el discurso oral propio de los discursos formales y, en particular, de los discursos académicos. Ese conocimiento, elaborado principalmente por la Retórica y vinculado históricamente con el desarrollo del pensamiento humanístico, sigue siendo muy significativo y necesario en el ámbito de la Humanidades.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12

Competències generals del títol (CG)

  • 4) : Conèixer i aplicar profitosament tots els mitjans instrumentals i procediments aplicatius que se'n deriven, en situació útil per a l'exercici de la investigació científicohumanística en els seus diferents mètodes i camps.
  • 5) : Transmetre, comunicar, exercir l'ensenyament dels coneixements, teories i tècniques metodològics rellevants en Ciències Humanes.

 

Competències específiques (CE)

  • 1. : Conèixer i definir de manera precisa els diferents mètodes propis de la investigació en ciències humanes, així com la repercussió ètica que poden tenir.
  • 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.
  • 7. : Utilitzar i aplicar de manera adequada i rendible els mètodes més rellevants de la investigació cientificohumanística per a conjuminar la perennitat mil·lenària de les seues tècniques més antigues amb les més recents, a través des les seues diverses possibilitats d'instrumentalització de la naturalesa de què es tracte.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer les característiques de les exposicions orals que es fan en l'àmbit acadèmic i les diferències entre diversos gèneres d'exposicions (classe, conferència, seminari, lectura de tesi doctoral…).
  • Conèixer les aportacions de la retòrica al coneixement del discurs oral.
  • Valorar les habilitats comunicatives orals com a component essencial de la formació intel·lectual i com a qualificació per a l'exercici professional.
  • Aplicar els coneixements retòrics a la interpretació i avaluació dels discursos acadèmics orals.
  • Utilitzar la llengua eficaçment per a comunicar el coneixement en els àmbits acadèmic i professional.
  • Utilitzar els diversos suports i tecnologies que faciliten l'elaboració i transmissió del coneixement.
  • Construir discursos orals adequats a la situació de comunicació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

- Ser capaz de explicar el funcionamiento general de la retórica clásica y los conceptos fundamentales elaborados en el seno de esta disciplina.

- Conocer otras investigaciones modernas sobre el discurso oral que completan o actualizan el conocimiento elaborado por la retórica clásica.

- Utilizar con propiedad los conceptos que permiten analizar y valorar críticamente los discursos orales.

- Analizar las características de los discursos académicos de nuestro tiempo, atendiendo a la diversidad de géneros y al uso de tecnologías.

- Evaluar críticamente los discursos orales formales.

- Realizar exposiciones orales atendiendo a todos los factores que configuran un buen  discurso.

 

 

 

Dades generals

Codi: 11936
Professor/a responsable:
ABASCAL VICENTE, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
    Àrea: LINGÜISTICA GENERAL
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix