Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
La asignatura proporciona un conocimiento teórico y práctico sobre el discurso oral propio de los discursos formales y, en particular, de los discursos académicos. Ese conocimiento, elaborado principalmente por la Retórica y vinculado históricamente con el desarrollo del pensamiento humanístico, sigue siendo muy significativo y necesario en el ámbito de la Humanidades.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- 4) : Conèixer i aplicar profitosament tots els mitjans instrumentals i procediments aplicatius que se'n deriven, en situació útil per a l'exercici de la investigació científicohumanística en els seus diferents mètodes i camps.
- 5) : Transmetre, comunicar, exercir l'ensenyament dels coneixements, teories i tècniques metodològics rellevants en Ciències Humanes.
Competències específiques (CE)
- 1. : Conèixer i definir de manera precisa els diferents mètodes propis de la investigació en ciències humanes, així com la repercussió ètica que poden tenir.
- 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.
- 7. : Utilitzar i aplicar de manera adequada i rendible els mètodes més rellevants de la investigació cientificohumanística per a conjuminar la perennitat mil·lenària de les seues tècniques més antigues amb les més recents, a través des les seues diverses possibilitats d'instrumentalització de la naturalesa de què es tracte.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les característiques de les exposicions orals que es fan en l'àmbit acadèmic i les diferències entre diversos gèneres d'exposicions (classe, conferència, seminari, lectura de tesi doctoral…).
- Conèixer les aportacions de la retòrica al coneixement del discurs oral.
- Valorar les habilitats comunicatives orals com a component essencial de la formació intel·lectual i com a qualificació per a l'exercici professional.
- Aplicar els coneixements retòrics a la interpretació i avaluació dels discursos acadèmics orals.
- Utilitzar la llengua eficaçment per a comunicar el coneixement en els àmbits acadèmic i professional.
- Utilitzar els diversos suports i tecnologies que faciliten l'elaboració i transmissió del coneixement.
- Construir discursos orals adequats a la situació de comunicació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
- Ser capaz de explicar el funcionamiento general de la retórica clásica y los conceptos fundamentales elaborados en el seno de esta disciplina.
- Conocer otras investigaciones modernas sobre el discurso oral que completan o actualizan el conocimiento elaborado por la retórica clásica.
- Utilizar con propiedad los conceptos que permiten analizar y valorar críticamente los discursos orales.
- Analizar las características de los discursos académicos de nuestro tiempo, atendiendo a la diversidad de géneros y al uso de tecnologías.
- Evaluar críticamente los discursos orales formales.
- Realizar exposiciones orales atendiendo a todos los factores que configuran un buen discurso.
Dades generals
Codi:
11936
Professor/a responsable:
ABASCAL VICENTE, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS:
2,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
1,20
Departaments amb docència
-
Dep.:
FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
Àrea: LINGÜISTICA GENERAL
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN METODOLOGIES HUMANÍSTIQUES EN L'ERA DIGITAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)