Competencies and objectives
Course context for academic year 2011-12
No data
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12
No data
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12
1) Conocer la complejidad del concepto "montaje".
2) Definir el concepto "postproducción".
3) Conocer diferentes tipos de montaje.
4) Ser capaz en una edición de vídeo digital de crear un proyecto, capturar, hacer subclips, trabajar en la línea de tiempo, manejar adecuadamente el trim, aplicar efectos, ajustar el audio, titular, importar archivos y volcar a cinta o exportar.
5) Reconocer las características de las ediciones lineales, no lineales, on line y off line.
6) Conocer y describir adecaudamente distintos formatos de compresión de vídeo.
7) Nombrar distintos programas de software de postproducción.
8) Definir composición multicapa.
General
Code:
10106
Lecturer responsible:
GANGA GANGA, ROSA MARIA
Credits ECTS:
Theoretical credits:
1,50
Practical credits:
3,00
Distance-base hours:
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 1,5
Practical credits: 3
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
Degree in Advertising and Public Relations-programme 2002
Course type: OPTIONAL (Year: No year)