Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
La grave crisis ambiental que estamos enfrentando desde hace decadas debido al incremento de las necesidad des humanas, amenaza a la biodiversidad, entendida como la variedad de los seres vivos que nos ha brindado el proceso evolutivo a lo largo de milenios. Esto ha generado nuevas ciencias emergentes y multidiciplinarias como el caso de la biología de la conservación. En esta asignatura se pretende impartir los principios y métodos estadísticos incorporando la conservación biológica como campo principal de investigación. Reflexionando inicialmente el proceso de el diseño de los experimentos u observaciones que ayuden a una mejor aplicación de la estadísticas en las preguntas científicas de esta diciplina
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Utilitzar programes informàtics d'anàlisis i estudi dels diferents nivells d'organització de la biodiversitat.
- CG2 : Adquirir habilitats en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) aplicades als estudis de la diversitat biològica i biologia de la conservació, i gestionar adequadament la informació obtinguda.
- CG3 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític aplicats a observacions i dades experimentals.
- CG4 : Desenvolupar capacitat de treball en equip.
- CG5 : Introduir la conservació com un objectiu en els projectes d'investigació sobre diversitat biològica.
- CG6 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la conservació de la diversitat biològica.
Competències específiques:>>de coneixement
- CEc1 : Adquirir les bases necessàries per a conèixer i interpretar els estudis i investigacions en el camp de la biologia de la conservació.
- CEc3 : Comprendre i interpretar la diversitat dels éssers vius en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.
- CEc5 : Conèixer i aplicar mètodes d'anàlisi de la biodiversitat i adquirir una formació adequada per a validar models a partir de dades experimentals.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CEh2 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit dels estudis de la biodiversitat.
- CEh3 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques en l'ús i la presa de dades de material biològic.
- CEh5 : Adquirir les habilitats necessàries per a elaborar textos científics a partir de dades experimentals i bibliogràfiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Proporcionar conceptes i eines metodològiques que ajuden en la planificació i desenvolupament del disseny dels experiments i les observacions en estudis de conservació.
- Comprendre les condicions i supòsits dels mètodes estadístics univariats i multivariats més comuns.
- Utilització de programari estadístic de distribució lliure.
- Reflexió dels abasts i les limitacions de l'estadística en la biologia de la conservació: grans preguntes, però poques respostes.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
35407
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,52
Crèdits pràctics:
0,68
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIES AMBIENTALS I RECURSOS NATURALS
Àrea: ZOOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN BIODIVERSITAT
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)