Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

La grave crisis ambiental que estamos enfrentando desde hace decadas debido al incremento de las necesidad des humanas, amenaza a la biodiversidad, entendida como la variedad de los seres vivos que nos ha brindado el proceso evolutivo a lo largo de milenios. Esto ha generado nuevas ciencias emergentes y multidiciplinarias como el caso de la biología de la conservación. En esta asignatura se pretende impartir los principios y métodos estadísticos incorporando la conservación biológica como campo principal de investigación. Reflexionando inicialmente el proceso de el diseño de los experimentos u observaciones que ayuden a una mejor aplicación de la estadísticas en las preguntas científicas de esta diciplina

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Utilitzar programes informàtics d'anàlisis i estudi dels diferents nivells d'organització de la biodiversitat.
  • CG2 : Adquirir habilitats en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) aplicades als estudis de la diversitat biològica i biologia de la conservació, i gestionar adequadament la informació obtinguda.
  • CG3 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític aplicats a observacions i dades experimentals.
  • CG4 : Desenvolupar capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Introduir la conservació com un objectiu en els projectes d'investigació sobre diversitat biològica.
  • CG6 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la conservació de la diversitat biològica.

 

Competències específiques:>>de coneixement

  • CEc1 : Adquirir les bases necessàries per a conèixer i interpretar els estudis i investigacions en el camp de la biologia de la conservació.
  • CEc3 : Comprendre i interpretar la diversitat dels éssers vius en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.
  • CEc5 : Conèixer i aplicar mètodes d'anàlisi de la biodiversitat i adquirir una formació adequada per a validar models a partir de dades experimentals.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CEh2 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit dels estudis de la biodiversitat.
  • CEh3 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques en l'ús i la presa de dades de material biològic.
  • CEh5 : Adquirir les habilitats necessàries per a elaborar textos científics a partir de dades experimentals i bibliogràfiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Proporcionar conceptes i eines metodològiques que ajuden en la planificació i desenvolupament del disseny dels experiments i les observacions en estudis de conservació.
  • Comprendre les condicions i supòsits dels mètodes estadístics univariats i multivariats més comuns.
  • Utilització de programari estadístic de distribució lliure.
  • Reflexió dels abasts i les limitacions de l'estadística en la biologia de la conservació: grans preguntes, però poques respostes.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 35407
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,52
Crèdits pràctics: 0,68
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: CIENCIES AMBIENTALS I RECURSOS NATURALS
    Àrea: ZOOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix