Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11

Competències específiques (CE)

  • CE19 : Coneixements sobre balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.

 

Habilitats/Destreses

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB3 : Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
  • CG11 : Raonament crític.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG7 : Treballar en equips multidisciplinaris.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Establir el concepte, les finalitats, els avanços i els mètodes de la bioquímica.
  • Conèixer la composició química de la matèria viva i del conjunt de processos metabòlics que fan sostenible la vida.
  • Conèixer els diversos nivells d'organització de la matèria: cèl·lules eucariòtiques i procariòtiques.
  • Adquirir coneixements sobre proteïnes, estructura i funció.
  • Aprendre conceptes generals i mecanismes bàsics de la biologia molecular i la biotecnologia.
  • Diferenciar els diversos tipus de microorganismes que intervenen directament, o través dels enzims, en la indústria bioquímica.
  • Adquirir coneixements sobre estudis cinètics d'enzims i mecanismes catalítics i l'aplicació posterior a sistemes de la indústria bioquímica.
  • Analitzar les característiques i peculiaritats dels fermentadors i la influència de les condicions d'operació.
  • Dissenyar reactors enzimàtics, en fase homogènia i heterogènia, amb anàlisi dels efectes difusionals.
  • Dissenyar fermentadors per a una producció òptima de productes, amb anàlisi de la influència de les condicions d'operació.
  • Conèixer exemples d'aplicacions de la bioquímica en diversos sectors industrials.
  • Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica referida a aquesta matèria.
  • Coneixement i aplicació de la corresponent terminologia anglesa.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 34527
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,32
Crèdits pràctics: 1,08
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ENGINYERIA QUIMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUIMICA
    Crèdits teòrics: 1,32
    Crèdits pràctics: 1,08
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix