Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- CG4 : Motivació per la qualitat.
- CG7 : Adaptació a situacions noves.
- CG9 : Compromís social amb la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, des del respecte als drets fonamentals i a la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors d'una cultura de pau i democràcia.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
- CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
- CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
- CE8 : Capacitat de comunicar i argumentar de forma oral i escrita en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana d'acord amb la terminologia i tècniques usuals en la professió historiogràfica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre les formes amb què la ciència i els historiadors han construït les concepciones històriques des del context social, polític i cultural de la seua època.
- Analitzar i utilitzar perspectives d'anàlisi diferents dels fets històrics, per a la construcció de models interpretatius.
- Aprender a analitzar i comentar críticament diverses òptiques i interpretacions de la història i els conceptes axials d'aquesta.
- Saber llegir i interpretar el fenomen històric com a objecte de coneixement en construcció, susceptible de ser influït per la realitat social i ideològica que l'analitza.
- Contraposar una visió absolutament transversal de la història a la fragmentació per períodes i promoure en l'alumnat la consciència de ser historiador de manera completa.
- Forjar un esperit crític que propicie la discussió de problemes socials, culturals i polítics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
32061
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: ARQUEOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6 -
Dep.:
HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
Àrea: HISTÒRIA MEDIEVAL
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN HISTÒRIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)