Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències específiques (CE)
- E48 : Identificar i discriminar a nivell clínic diagnòstic els diferents trastorns del comportament alimentari.
- E49 : Identificar, des d'una perspectiva biopsicosocial integradora, les variables relacionades amb els trastorns del comportament alimentari.
- E50 : Disposar dels coneixements psicològics necessaris per a actuar de manera precisa i fiable en la prevenció, detecció, valoració, diagnòstic i tractament multidisciplinari dels trastorns del comportament alimentari.
- E51 : Desenvolupar una visió empàtica i receptiva amb el pacient i el seu entorn a l'hora d'abordar el tractament de possibles desordres alimentaris.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul dela nutrició, la dietètica i la salut
- 26 : Aplicar les ciències dels aliments i de la nutrició a la pràctica dietètica.
- 27 : Conèixer els nutrients, les seues funcions i la seua utilització metabòlica.
- 28 : Conèixer les bases de l'equilibri nutricional i la seua regulació.
- 29 : Avaluar i calcular els requeriments nutricionals en situació de salut i malaltia en qualsevol etapa del cicle vital.
- 30 : Identificar les bases d'una alimentació saludable (suficient, equilibrada, variada i adaptada).
- 31 : Participar en el disseny d'estudis de dieta total.
- 32 : Conèixer, detectar precoçment i avaluar les desviacions per excés o defecte, quantitatives i qualitatives, del balanç nutricional.
- 33 : Planificar, dur a terme i interpretar l'avaluació de l'estat nutricional de subjectes o grups, tant sans (en totes les situacions fisiològiques) com malalts.
- 34 : Conèixer els aspectes fisiopatològics de les malalties relacionades amb la nutrició.
- 35 : Identificar els problemes dieteticonutricionals del pacient, així com els factors de risc i les pràctiques inadequades.
- 36 : Elaborar i interpretar una història dietètica en subjectes sans i en malalts.
- 37 : Interpretar una història clínica.
- 38 : Comprendre i utilitzar la terminologia emprada en ciències de la salut.
- 39 : Interpretar i integrar les dades clíniques, bioquímics i farmacològics en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dieteticonutricional.
- 40 : Aplicar les bases de la nutrició clínica a la dietoteràpia.
- 41 : Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques per a subjectes o grups.
- 42 : Conèixer l'organització hospitalària i les diferents fases del servei d'alimentació.
- 43 : Participar en l'equip multidisciplinari d'una unitat de nutrició hospitalària.
- 44 : Conèixer les diferents tècniques i productes de suport nutricional bàsic i avançat.
- 45 : Desenvolupar i implementar plans de transició dieteticonutricional.
- 46 : Planificar i dur a terme programes d'educació dieteticonutricional en subjectes sans i malalts.
- 47 : Comprendre la farmacologia clínica i la interacció entre fàrmacs i nutrients.
- 48 : Fer servir les eines bàsiques en TIC utilitzades en el camp de l'alimentació, nutrició i la dietètica.
- 49 : Conèixer els límits legals i ètics de la pràctica dietètica.
- 50 : Prescriure el tractament específic, corresponent a l'àmbit de competència del dietista nutricionista.
- 51 : Ser capaç de fonamentar els principis científics que sustenten la intervenció del dietista nutricionista, supeditant la seua actuació professional a l'evidència científica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer l'origen del tractament nutricional en les patologies.
- Descriure les dietes terapèutiques en les diverses classificacions.
- Identificar els factors a tenir en compte en la realització d'una dieta terapèutica.
- Identificar i descriure els criteris que regeixen l'organització de les dietes hospitalàries.
- Conèixer les dietes normalitzades del centre assistencial i valorar-ne els avantatges i inconvenients.
- Analitzar el problema nutricional amb objectivitat, tenint-ne en compte les característiques patològiques, i actuar racionalment per a solucionar-lo.
- Treballar amb el document bàsic d'informació del sistema de salut: la història clínica i els subdocuments que la conformen.
- Descriure l'anatomia de l'aparell en estudi.
- Enumerar els factors de risc de les patologies d'alta prevalença i relacionar-los amb el risc nutricional.
- Elaborar dietes adaptades a les condicions fisiopatològiques en el marc de l'atenció especialitzada i primària.
- Conèixer les indicacions i contraindicacions de la nutrició artificial.
- Conèixer les vies d'administració de la nutrició artificial.
- Conèixer els tipus de nutrició entèrica adaptats a les característiques fisiopatològiques.
- Elaborar plans dietètics en base a alimentació entèrica.
- Elaborar plans alimentaris per a proves exploratòries que requerisquen preparació dietètica.
- Comprendre les bases dels mecanismes d'acció dels medicaments.
- Distingir les accions i els efectes i reconèixer els efectes no desitjats dels medicaments.
- Identificar i preveure les interaccions entre fàrmacs i nutrients.
- Comprendre la manera com els fàrmacs poden alterar l'estat nutricional i com aquest pot alterar l'efecte dels fàrmacs.
- Saber interpretar les dades farmacològiques en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dietètic nutricional.
- Comprendre les bases dels mecanismes d'acció dels medicaments.
- Distingir les accions i els efectes i reconèixer els efectes no desitjats dels medicaments.
- Identificar i preveure les interaccions entre fàrmacs i nutrients.
- Comprendre la manera com els fàrmacs poden alterar l'estat nutricional i com aquest pot alterar l'efecte dels fàrmacs.
- Saber interpretar les dades farmacològiques en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dietètic nutricional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
27520
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
2,00
Crèdits pràctics:
1,60
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
INFERMERIA
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 1,1
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
Àrea: FARMACOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 0,7
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN NUTRICIÓ HUMANA I DIETÈTICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)