Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2010-11

En la asignatura Introducción al Derecho para la comunicación y la publicidad se aborda el estudio de la parte general del Derecho Mercantil, el Derecho de Sociedades; los Contratos Publicitarios; el Derecho de la Libre Competencia, la Competencia Desleal, el Derecho de la Publicidad Comercial, los Derechos de Propiedad Industrial y los derechos afines. La importancia de esta materia radica en la necesidad que tienen los futuros graduados en publicad y relaciones públicas de conocer el conjunto de normas jurídico privadas que, dentro del marco de nuestra constitución económica se ocupan de regular la actividad publicitaria, así como las formas organizativas a través de las cuales se puede desarrollar dicha actividad.

En cuanto al sentido y ubicación en el plan de estudios, la asignatura se ubica en el primer curso, con el fin de dotar de una base jurídica respecto de las materias cuyo conocimiento los estudiantes irán adquiriendo conformen avancen en los estudios del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2010-11

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
  • CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.
  • CG4 : Basic understanding of the profession.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
  • CG12 : Recognition of diversity and multiculturalism.
  • CG14 : Abilities for criticism and self-criticism.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES10 : Study the management of knowledge and the intangible assets of organisations and their communication programmes.
  • CES29 : Understand the legal code of advertising communication.
  • CES5 : Study and analysis of the nature and interrelations between the subjects of persuasive communication (commercial and institutional): companies, institutions, advertising and public relations agencies, the media, vehicles and audiences.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE42 : Capacity to implement the theoretical and practical knowledge of the ethics and deontology of advertising and public relations, as well as their legal framework.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2010-11

 

S5. Estudio y análisis de la naturaleza e interrelaciones entre los sujetos de la comunicación persuasiva (comercial e institucional): empresas, instituciones, agencias de publicidad y de relaciones públicas, medios, soportes y públicos.

S10. Estudio de la gestión del conocimiento y de los activos intangibles de las organizaciones y de sus programas de comunicación.

S29. Conocimiento del ordenamiento jurídico de la comunicación publicitaria.

 

E16. Capacidad y habilidad para identificar, valorar, gestionar y proteger los activos intangibles de la empresa.

  

E42. Capacidad para implementar el conocimiento teórico-práctico de la ética y deontología de la publicidad y las relaciones públicas así como de su ordenamiento jurídico

 

 

General

Code: 22506
Lecturer responsible:
Moya Ballester, Jorge
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: Commercial Law and Procedural Law
    Area: COMMERCIAL LAW
    Theoretical credits: 1,6
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught