Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
La asignatura -Matemáticas 1- reparte su aprendizaje entre las materias de Lógica y de Matemática Discreta.
Por un lado la lógica aporta conocimientos sobre los razonamientos matemáticos para su aplicación a la resolución de problemas de ingeniería.
Por otro, la materia de matemática discreta sirve para modelar situaciones reales de problemas computacionales y plantear su solución mediante la teoría de grafos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>bàsiques
- B2 : Comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica i la seua aplicació per al tractament automàtic de la informació per mitjà de sistemes computacionals i per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
* Aprender a formular razonamientos mediante el lenguaje lógico.
* Saber demostrar la validez de un razonamiento formulado.
* Conocer métodos de la teoría semántica para interpretar fórmulas lógicas y razonamientos.
* Aprender el proceso de inferencia por el que se obtiene una conclusión a partir de unas premisas.
* Conocer el sistema deductivo mediante la deducción natural.
* Aprender el concepto de grafos y árboles, para el conocimiento y habilidad en el razonamiento formal.
* Averiguar para un problema si ¿existe una solución? ¿cuántas? ¿qué relación hay entre ellas? ¿qué sucedería si se cambiara algún aspecto particular del problema?
* Dominar los conceptos básicos, resultados, métodos, vocabulario y algoritmos asociados a la matemática discreta.
* Conocer las importantes aplicaciones de la matemática discreta en ciencias de la computación.
Dades generals
Codi:
21003
Professor/a responsable:
Castel De Haro, Maria Jesus
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)