Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CG17 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar en processos aplicables en la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA10 : Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.
- CGUA11 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar nous conceptes i mètodes de manera autònoma i interdisciplinària.
- CGUA12 : Capacitat d'adaptar-se a nous models tecnològics professionals. Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.
- CGUA13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en el terreny acadèmic com en el professional.
- CGUA14 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
- CGUA6 : Capacitat d'ús d'una segona llengua. Capacitat d'utilitzar la llengua anglesa amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat, i poder ser autosuficient en la preparació de la pròpia vida professional.
- CGUA8 : Capacitat de programar i fixar terminis. Capacitat de planificar tasques i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
- CGUA9 : Capacitat de treball en grup. Capacitat de participar eficaçment en treballs col·lectius i de grup, repartint tasques i assumint rols.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CG23 : Habilitat per a la resolució de problemes. Capacitat per a orientar la informació i els instruments d'acció cap a la resolució de conflictes prèviament diagnosticats.
- CG24 : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre decisions creatives de manera responsable.
- CG25 : Habilitat per a la localització i fixació d'objectius. Habilitat per a triar procediments d'anàlisis, detectar singularitats i identificar situacions crítiques.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals tecnològiques
- CG28 : Habilitat per a la visió espacial. Habilitat per a entendre i assimilar un objecte, procés o espai amb independència de les visualitzacions previstes; així com la capacitat per a generar altres noves.
- CG29 : Habilitat per a la compressió numèrica i la intuïció mecànica. Habilitat per a entendre processos numèrics en sistemes mecànics i tecnològics, adequant el temps entre estudi teòric i el desenvolupament pràctic dels models.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CG39 : Motivació per treballar en equip amb responsabilitats compartides. Capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, investigació, descripció i comunicació.
- CG40 : Motivació per treballar en equips de caràcter interdisciplinari i internacional. Capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximar-se als problemes, tant des d'altres disciplines com des d'altres territoris, com a oportunitats d'aprenentatge i creixement.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CG49 : Habilitat per a trobar solucions a tasques difícils. Capacitat per a establir estratègies d'anàlisis adequades per a afrontar problemes complexos.
Competències específiques:>>Bloc Tècnic
- CE12 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació.
- CE15 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar solucions de fonamentació.
- CE17 : Aptitud per a aplicar les normes tècniques i constructives.
- CE18 : Aptitud per a conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil.
- CE20 : Aptitud per a valorar les obres.
- CE24 : Coneixement adequat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl, així com de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada.
- CE27 : Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats.
Competències transversals bàsiques
- CB1 : Habilidad para comprender. Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
- CB2 : Habilidad para aplicar. Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
- CB3 : Habilidad para interpretar y emitir juicios. Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
- CB4 : Habilidad para transmitir. Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
- CB5 : De autonomía para aprendizajes futuros. Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement dels mètodes de recerca i preparació de projectes de construcció.
- Comprensió dels problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis.
- Capacitat de concepció per a satisfer els requisits dels usuaris de l'edifici, respectant els límits imposats pels factors pressupostaris i la normativa sobre construcció.
- Coneixement adequat de les indústries, les organitzacions, les normatives i els procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
20553
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
2,40
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ENGINYERIA DE LA CONSTRUCCIÓ, OBRES PÚBLIQUES I I U
Àrea: MECÀNICA DE MITJANS CONTINUS I TEORIA D'ESTRUCTURES
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 2,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 5)