Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Esta asignatura de 6 créditos se enmarca dentro del bloque de formación específica del máster profesional para docencia en secundaria (especialidad de francés lengua extranjera)
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2010-11
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
- CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge del Francès Llengua Estrangera.
- Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
- Conèixer la història i el desenvolupament recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre'n una visió dinàmica.
- Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials per a l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua francesa.
- Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i valoritze les aportacions dels estudiants.
- Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament aprenentatge.
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit del Francès Llengua Estrangera.
- Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament i aprenentatge del Francès Llengua Estrangera.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge del Francès Llengua Estrangera.
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació en llengua francesa utilitzant indicadors de qualitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
1. El alumno deberá conocer los principios normativos que rigen la enseñanza de FLE y las nuevas tecnologías
2. El alumno deberá conocer los múltiples desafíos de Internet desde el punto de vista educativo para el FLE
3. El alumno deberá conocer los criterios de análisis y de selección de las páginas web educativas. Deberá conocer el potencial didáctico que presentan y saberlo adaptar a cada uno de los niveles de secundaria .
4.El alumno deberá saber elaborar actividades de enseñanza aprendizaje para FLE con el Hot Potatoes y otras herramientas digitales hipertextuales.
5. El alumno deberá conocer las diferentes formas de utilización de los programas educativos en el aula de Francés Lengua Extranjera. Deberá conocer cómo desarrollar en sus discentes estrategias de enseñanza-aprendizaje de FLE en autonomía con sistemas multimedia.
6.El alumno deberá conocer algunos tipos de plataformas multimedia para fle: análisis de su potencial didáctico.
7. El alumno deberá saber analizar las diferentes tipologías de actividades de enseñanza-aprendizaje y su viabilidad didáctica en función de los nivelesy saber elaborar materiales didácticos en plataformas hipermedia.
Dades generals
Codi:
12048
Professor/a responsable:
Corbi Saez, Maria Isabel
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,96
Crèdits pràctics:
1,44
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIES INTEGRADES
Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)