Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2009-10
Competències generals del títol (CG)
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores (tant de contingut disciplinari com didàctic) dins de l'àmbit de l'ensenyament i aprenentatge de la geografia en l'educació secundària obligatòria i el batxillerat utilitzant criteris, indicadors i eines actualitzats.
- Analitzar críticament el desenvolupament de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar, analitzar i plantejar solucions i alternatives a problemes relatius al desenvolupament de l'ensenyament i aprenentatge de la geografia.
- Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives en l'àmbit de la geografia en l'educació secundària obligatòria i el batxillerat.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de la Geografia.
- Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
- Treballar de forma cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
2. Definir el model o de investigación-acción.
3. Desarrollar el método de aprendizaje por proyectos de investigación.
4. Diseñar e investigar proyectos de investigación.
COMPETENCIAS
1. Diseñar y desarrollar proyectos de investigación e innovación en la enseñanza de las materias.
2. Identificar problemas relativos a la materia de la especialidad.
3. Buscar, seleccionar, procesar información y documentos adecuados a los contenidos a enseñar.
4. Aplicar métodos y técnicas básicas de investigación de la ciencia de referencia al currículo.
5. Proponer alternativas y soluciones a los problemas detectados en la ciencia de referencia.
6. Valorar de forma crítica y reflexiva las aportaciones propias y de los demás.
Dades generals
Codi:
12040
Professor/a responsable:
TONDA MONLLOR, EMILIA MARIA
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,48
Crèdits pràctics:
0,72
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
GEOGRAFIA HUMANA
Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 0,72
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)