Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Competències disciplinàries i acadèmiques:

  • Conèixer la teoria pragmàtica de Grice i reconèixer l'evolució de la seua proposta en els plantejaments postgriceans.
  • Avaluar els avantatges i desavantatges de la proposta pragmàtica neogriceana.
  • Relacionar els plantejaments neogriceans amb altres perspectives pragmàtiques.
  • Familiaritzar-se amb els diferents tipus d'inferències pragmàtiques.
  • Assumir la construcció com a unitat d'anàlisi que permet integrar la pragmàtica en la descripció gramatical.
  • Rendibilitzar els principis pragmàtics en la descripció de les categories verbals i de les construccions gramaticals.
  • Manifestar interès per l'aprenentatge dialèctic i incentivar la capacitat de crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.

Competències professionals:

  • Utilitzar la terminologia pragmàtica amb propietat.
  • Reconèixer l'orientació pragmàtica de les propostes bibliogràfiques i valorar la seua utilitat.
  • Servir-se de les noves tecnologies i dels recursos informàtics per a obtenir exemples que sustenten les hipòtesis pragmàtiques.
  • Fer anàlisis lingüístiques integrals i multidisciplinàries.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10

La asignatura analiza el concepto de significado inferido y proporciona las herramientas necesarias para su descripción y para su integración sistemática en la descripción lingüística. Para ello, se proporciona al alumno una serie de competencias:

Competencias disciplinares y académicas
1) Conocer la teoría pragmática de Grice y reconocer la evolución de su propuesta en los planteamientos postgriceanos.
2) Evaluar las ventajas y desventajas de la propuesta pragmática neo-griceana.
3) Relacionar los planteamientos neo-griceanos con otras perspectivas pragmáticas.
4) Familiarizarse con los distintos tipos de inferencias pragmáticas.
5) Asumir la construcción como unidad de análisis que permite integrar la pragmática en la descripción gramatical.
6) Rentabilizar los principios pragmáticos en la descripción de las categorías verbales y de las construcciones gramaticales.
7) Manifestar interés por el aprendizaje dialéctico e incentivar la capacidad de crítica y autocrítica en el proceso de aprendizaje.
Competencias profesionales
1) Utilizar la terminología pragmática con propiedad.
2) Reconocer la orientación pragmática de las propuestas bibliográficas y valorar su utilidad.
3) Servirse de las nuevas tecnologías y de los recursos informáticos para la obtención de ejemplos que apoyen las
hipótesis pragmáticas.
4) Realizar análisis lingüísticos integrales y multidisciplinares.

 

 

Dades generals

Codi: 11943
Professor/a responsable:
Rodríguez Rosique, Susana
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
    Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix