Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2009-10

Competències generals del títol (CG)

  • 4) : Conèixer i aplicar profitosament tots els mitjans instrumentals i procediments aplicatius que se'n deriven, en situació útil per a l'exercici de la investigació científicohumanística en els seus diferents mètodes i camps.
  • 5) : Transmetre, comunicar, exercir l'ensenyament dels coneixements, teories i tècniques metodològics rellevants en Ciències Humanes.

 

Competències específiques (CE)

  • 1. : Conèixer i definir de manera precisa els diferents mètodes propis de la investigació en ciències humanes, així com la repercussió ètica que poden tenir.
  • 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.
  • 7. : Utilitzar i aplicar de manera adequada i rendible els mètodes més rellevants de la investigació cientificohumanística per a conjuminar la perennitat mil·lenària de les seues tècniques més antigues amb les més recents, a través des les seues diverses possibilitats d'instrumentalització de la naturalesa de què es tracte.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer les característiques de les exposicions orals que es fan en l'àmbit acadèmic i les diferències entre diversos gèneres d'exposicions (classe, conferència, seminari, lectura de tesi doctoral…).
  • Conèixer les aportacions de la retòrica al coneixement del discurs oral.
  • Valorar les habilitats comunicatives orals com a component essencial de la formació intel·lectual i com a qualificació per a l'exercici professional.
  • Aplicar els coneixements retòrics a la interpretació i avaluació dels discursos acadèmics orals.
  • Utilitzar la llengua eficaçment per a comunicar el coneixement en els àmbits acadèmic i professional.
  • Utilitzar els diversos suports i tecnologies que faciliten l'elaboració i transmissió del coneixement.
  • Construir discursos orals adequats a la situació de comunicació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10

- Conocer las características de las exposiciones orales que se producen en el ámbito académico y las diferencias entre diversos géneros de exposiciones (clase, conferencia, seminario, lectura de tesis doctoral...).
- Conocer las aportaciones de la Retórica al conocimiento del discurso oral.
- Valorar las actividades comunicativas orales como componente esencial de la formación intelectual y como cualificación para el ejercicio profesional.
- Aplicar los conocimientos retóricos a la interpretación y evaluación de los discursos académicos orales.
- Utilizar la lengua eficazmente para comunicar el conocimiento en los ámbitos académico y profesional.
- Utilizar los diversos soportes y tecnologías que facilitan la elaboración y transmisión del conocimiento.
- Construir discursos orales adecuados a la situación de comunicación.

 

 

Dades generals

Codi: 11936
Professor/a responsable:
ABASCAL VICENTE, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
    Àrea: LINGÜISTICA GENERAL
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix