Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

La asignatura Algoritmia es el primer contacto del estudiante con la programación de ordenadores, por lo que no es posible suponer un nivel de conocimientos homogéneo acerca de la materia ni formación en un lenguaje de programación específico.
Es una asignatura instrumental que será utilizada en muchas asignaturas a lo largo de todo el grado, por lo que se pondrá especial énfasis por un lado en la introducción de los conocimientos básicos de la programación en un sentido amplio y, por otro lado, en los fundamentos de la programación científica.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre i utilitzar el llenguatge matemàtic. Adquirir la capacitat per a enunciar proposicions en diferents camps de la matemàtica per a construir demostracions i per a transmetre els coneixements matemàtics adquirits.
  • CE10 : Comunicar, tant per escrit com de manera oral, coneixements, procediments, resultats i idees matemàtiques.
  • CE5 : Proposar, analitzar, validar i interpretar models de situacions reals senzilles, utilitzant les eines matemàtiques més adequades a les finalitats que es persegueixen.
  • CE7 : Utilitzar aplicacions informàtiques d'anàlisi estadística, càlcul numèric i simbòlic, visualització gràfica, optimització o d'altres per a experimentar en matemàtiques i resoldre problemes.
  • CE8 : Desenvolupar programes que resolguen problemes matemàtics utilitzant per a cada cas l'entorn computacional adequat.
  • CE9 : Utilitzar eines de cerca de recursos bibliogràfics en matemàtiques.

 

Competències genèriques específiques de la UA

  • CGUA1 : Comprensió de la llengua estrangera anglès en l'àmbit científic.
  • CGUA2 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • CGUA3 : Adquirir o tenir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG2 : Demostrar capacitat de gestió/direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
  • CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
  • CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CG6 : Aprendre de manera autònoma.
  • CG7 : Demostrar capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Implementar programes per a resoldre problemes matemàtics, utilitzant en cada cas l'entorn computacional adequat.
  • Ser capaç de proposar, analitzar, validar i interpretar models de situacions reals senzilles.
  • Saber seleccionar les estratègies algorítmiques més adequades per a resoldre problemes habituals de cerca i optimització.
  • Saber identificar els tipus de problemes habituals en què són aplicables estratègies algorítmiques i conèixer-ne els límits d'aplicació.
  • Conèixer els mètodes i programes bàsics de simulació computacional.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

 

  • Motivar a los estudiantes a ir más allá de esta asignatura a la hora de aprender a generar algoritmos de software.
  • Saber utilizar un entorno de ayuda a la programación (editor, depurador, intérprete)
  • Interpretar correctamente un fragmento de código en Python
  • Conocer los errores más habituales en la escritura de programas
  • Manejar con soltura variables y funciones
  • Saber construir y utilizar estructuras de datos básicas
  • Saber utilizar librerías de cálculo científico y de representación gráfica
  • Saber seleccionar las estrategias algorítmicas más adecuadas para la resolución de problemas habituales de búsqueda y optimización
  • Saber identificar los tipos de problemas habituales donde son aplicables estrategias algorítmicas y conocer los límites de aplicación de éstas.
  • Aprender a estructurar programas de forma correcta, simple y elegante.

 

 

;

Dades generals

Codi: 25020
Professor/a responsable:
SANCHEZ CARTAGENA, VICTOR MANUEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,92
Crèdits pràctics: 1,48
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 0,92
    Crèdits pràctics: 1,48
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix