Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
Aquesta assignatura tracta fonamentalment sobre disseny sonor i la seua realització mitjançant sistemes digitals de síntesis del so. Aquest enfocament és general i pot ser aplicat en principi a qualsevol tipus de so, però aquesta assignatura aborda l'estudi d'un so tan important en el nostre entorn i tan rellevant econòmicament com és la música. La síntesi de so té moltes aplicacions com la sonorització de vídeo, cinema o videojocs i qualsevol so és susceptible de ser creat, però la veritat és que la immensa majoria del so que se sintetitza és música.
En aquest context, aquesta assignatura estudia la percepció de la música i, per tant, les especificacions del disseny sonor que acústicament provoquen aqueixes sensacions. No obstant açò, la part principal del curs tracta de donar una àmplia visió del catàleg de tècniques de síntesis més utilitzades, amb els seus avantatges i inconvenients, i les seues principals aplicacions. També s'inclouen les tècniques seguides per al disseny d'instruments tradicionals, que serviran de guia i referència per a dissenyar els instruments sintètics.
La teoria es complementa amb pràctiques de laboratori en les quals es duran a terme treballs individuals relacionats amb el disseny i control de la síntesi digital mitjançant un llenguatge d'especificació de sistemes de creació i processament del so.
Aquesta assignatura està relacionada amb altres anteriors, entre les quals cal citar Acústica, Electroacústica, Tractament Digital del Senyal, Tractament Digital d'Àudio i Tractament Digital d'Imatges.
Competències transversals bàsiques de la UA
Competències específiques:>>bàsiques
Competències transversals bàsiques
Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació
Competències específiques: >> competències específiques de So i Imatge