Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA

Codi:
 C203

Crèdits:
 240
 
Data de publicació:
 22/03/2012

Titol:
 Grau
 
Preu:
 22,18
 Crèdits en 1a matrícula
 
European Accreditation of Engineering Programmes  EUR-ACE

RAMA

Enginyeria i Arquitectura

PLA

GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Presencial

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Valencià
Castellà
Anglès

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Escola Politècnica Superior

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
PRIMER CURS
SEGON CURS
6 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
2
BÀSICA
6
 
 
54 crèdits
 
 
TERCER CURS
48 crèdits
 
12 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
3
OPTATIVA
6
 
 
6 crèdits
 
 
QUART CURS
12 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
4
TREBALL FINAL DE GRAU
12
 
 
48 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ESPECIALITAT 1. ENGINYERIA DEL PROGRAMARI
48 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA. ESPECIALITAT 1. ENGINYERIA DEL PROGRAMARI
ESPECIALITAT 2. ENGINYERIA DE COMPUTADORS
48 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA. ESPECIALITAT 2. ENGINYERIA DE COMPUTADORS
ESPECIALITAT 3. COMPUTACIÓ
48 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA. ESPECIALITAT 3. COMPUTACIÓ
ESPECIALITAT 4. SISTEMES D'INFORMACIÓ
48 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA. ESPECIALITAT 4. SISTEMES D'INFORMACIÓ
ESPECIALITAT. 5 TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ

 

OBJECTIUS GENERALS

 

L'objectiu general del nou títol de graduat o graduada en Enginyeria Informàtica és preparar professionals amb una formació àmplia i sòlida que els prepare per a dirigir i realitzar les tasques de totes les fases del cicle de vida de sistemes, aplicacions i productes que resolguen problemes de qualsevol àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions, aplicant el seu coneixement científic i els mètodes i tècniques propis de l'enginyeria.

En concret, l'annex II del BOE de 4 d'agost de 2009 estableix com a objectius que els estudiants adquirisquen les competències següents:

O-1. Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes en l'àmbit de l'enginyeria en informàtica que tinguen per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat següent, la concepció, el desenvolupament o l'explotació de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.

O-2. Capacitat per a dirigir les activitats objecte dels projectes de l'àmbit de la informàtica d'acord amb els coneixements adquirits segons el que establieix la planificació dels ensenyaments.

O-3. Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l'accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, com també de la informació que gestionen.

O-4. Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes, maquinari i programari per al desenvolupament i l'execució de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix la planificació dels ensenyaments.

O-5. Capacitat per a concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l'enginyeria del programari com a instrument per a  assegurar la seua qualitat, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix la planificació dels ensenyaments.

O-6. Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes o arquitectures informàtiques centralitzades o distribuïdes integrant maquinari, programari i xarxes d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix la planificació dels ensenyaments.

O-7. Capacitat per a conèixer, comprendre i aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d'enginyer o enginyer tècnica en informàtica i manejar especificacions, reglaments i normes de compliment obligat.

O-8. Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies, que capaciten per a l'aprenentatge i desenvolupament de nous mètodes i tecnologies, com també les que els doten d'una gran versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.

O-9. Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d'enginyer o enginyera tècnica en informàtica.

O-10. Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs d'informàtica, d'acord amb els coneixements adquirits segons segons el que estableix la planificació dels ensenyaments. 

O-11. Capacitat per a analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer o enginyera tècnica en informàtica.

O-12. Coneixement i aplicació d'elements bàsics d'economia i de gestió de recursos humans, organització i planificació de projectes, com també la legislació, regulació i normalització en l'àmbit dels projectes informàtics, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix la planificació dels ensenyaments.

COMPETÈNCIES


Competències generals del títol (CG)

  • CG1:Capacitat per a resoldre els problemes matemàtics que es poden plantejar en l'enginyeria. Aptitud per a aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, càlcul diferencial i integral, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització.
  • CG2:Comprensió i domini dels conceptes bàsics de camps i ones i electromagnetisme, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
  • CG3:Capacitat per a comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorísmica i complexitat computacional, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
  • CG4:Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
  • CG5:Coneixement de l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtics, els fonaments de la seua programació, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
  • CG6:Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses.

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA1:Competències en un idioma estranger.
  • CGUA2:Competències informàtiques i informacionals.
  • CGUA3:Competències en comunicació oral i escrita.

Competències específiques (CE)

  • CE1:Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, seleccionar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, assegurant la seua fiabilitat, seguretat i qualitat, d'acord amb principis ètics i amb la legislació i normativa vigent.
  • CE2:Capacitat per a planificar, concebre, desplegar i dirigir projectes, serveis i sistemes informàtics en tots els àmbits, liderant la seua engegada i la seua millora contínua i valorant el seu impacte econòmic i social.
  • CE3:Capacitat per a comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
  • CE4:Capacitat per a elaborar el plec de condicions tècniques d'una instal·lació informàtica que complisca els estàndards i normatives vigents.
  • CE5:Coneixement, administració i manteniment sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.
  • CE6:Coneixement i aplicació dels procediments algorísmics bàsics de les tecnologies informàtiques per a dissenyar solucions a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
  • CE7:Coneixement, disseny i utilització de manera eficient dels tipus i estructures de dades més adequades per a la resolució d'un problema.
  • CE8:Capacitat per a analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
  • CE9:Capacitat de conèixer, comprendre i avaluar l'estructura i arquitectura dels computadors, així com els components bàsics que els configuren.
  • CE10:Coneixement de les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius i dissenyar i implementar aplicacions basades en els seus serveis.
  • CE11:Coneixement i aplicació de les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes distribuïts, les xarxes de computadors i Internet, i dissenyar i implementar aplicacions que hi estiguen basades.
  • CE12:Coneixement i aplicació de les característiques, funcionalitats i estructura de les bases de dades, que permeten el seu adequat ús, i el disseny i l'anàlisi i implementació d'aplicacions basades en ells.
  • CE13:Coneixement i aplicació de les eines necessàries per a l'emmagatzematge, processament i accés als sistemes d'informació, incloent-hi els basats en web.
  • CE14:Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i tècniques bàsiques de la programació paral·lela, concurrent, distribuïda i de temps real.
  • CE15:Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents i la seua aplicació pràctica.
  • CE16:Coneixement i aplicació dels principis, metodologies i cicles de vida de l'enginyeria de programari.
  • CE17:Capacitat per a dissenyar i avaluar interfícies persona computador que garantisquen l'accessibilitat i usabilitat als sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.
  • CE18:Coneixement de la normativa i la regulació de la informàtica en els àmbits nacional, europeu i internacional.

Competències específiques (tecnologia específica):

    Enginyeria del Programari

    • CEIS1:Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes programari que satisfacen tots els requisits de l'usuari i es comporten de forma fiable i eficient, siguen assequibles de desenvolupar i mantenir i complisquen normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'Enginyeria del Programari.
    • CEIS2:Capacitat per a valorar les necessitats del client i especificar els requisits software per a satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte mitjançant la recerca de compromisos acceptables dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les mateixes organitzacions.
    • CEIS3:Capacitat de donar solució a problemes d'integració en funció de les estratègies, estàndards i tecnologies disponibles.
    • CEIS4:Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions programari sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals.
    • CEIS5:Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que pogueren presentar-se.
    • CEIS6:Capacitat per a dissenyar solucions apropiades en un domini o més d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria del programari que integren aspectes ètics, socials, legals i econòmics.

    Enginyeria de Computadors

    • CEIC1:Capacitat de dissenyar i construir sistemes digitals, incloent-hi computadors, sistemes basats en microprocessador i sistemes de comunicacions.
    • CEIC2:Capacitat de desenvolupar processadors específics i sistemes encastats, així com desenvolupar i optimitzar el programari d'aquests sistemes.
    • CEIC3:Capacitat d'analitzar i avaluar arquitectures de computadors, incloent plataformes paral·leles i distribuïdes, així com desenvolupar i optimitzar programari per a les mateixes.
    • CEIC4:Capacitat de dissenyar i implementar programari de sistema i de comunicacions.
    • CEIC5:Capacitat d'analitzar, avaluar i seleccionar les plataformes maquinari i programari més adequades per al suport d'aplicacions encastades i de temps real.
    • CEIC6:Capacitat per a comprendre, aplicar i gestionar la garantia i seguretat dels sistemes informàtics.
    • CEIC7:Capacitat per a analitzar, avaluar, seleccionar i configurar plataformes maquinari per al desenvolupament i execució d'aplicacions i serveis informàtics.
    • CEIC8:Capacitat per a dissenyar, desplegar, administrar i gestionar xarxes de computadors.

    Computació

    • CEC1:Capacitat per a tenir un coneixement profund dels principis fonamentals i models de la computació i saber-los aplicar per a interpretar, seleccionar, valorar, modelar, i crear nous conceptes, teories, usos i desenvolupaments tecnològics relacionats amb la informàtica.
    • CEC2:Capacitat per a conèixer els fonaments teòrics dels llenguatges de programació i les tècniques de processament lèxic, sintàctic i semàntic associades, i saber aplicar-les per a la creació, disseny i processament de llenguatges.
    • CEC3:Capacitat per a avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguen conduir a la seua resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garantisca el millor rendiment d'acord amb els requisits establits.
    • CEC4:Capacitat per a conèixer els fonaments, paradigmes i tècniques pròpies dels sistemes intel·ligents i analitzar, dissenyar i construir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques que utilitzen aquestes tècniques en qualsevol àmbit d'aplicació.
    • CEC5:Capacitat per a adquirir, obtenir, formalitzar i representar el coneixement humà en una forma computable per a la resolució de problemes mitjançant un sistema informàtic en qualsevol àmbit d'aplicació, particularment els relacionats amb aspectes de computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel·ligents.
    • CEC6:Capacitat per a desenvolupar i avaluar sistemes interactius i de presentació d'informació complexa i la seua aplicació a la resolució de problemes de disseny d'interacció persona computadora.
    • CEC7:Capacitat per a conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzen, incloent-hi les dedicades a l'extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.

    Sistemes d'Informació

    • CESI1:Capacitat d'integrar solucions de tecnologies de la informació i les comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent-los aconseguir els seus objectius de forma efectiva i eficient, donant-los així avantatges competitius.
    • CESI2:Capacitat per a determinar els requisits dels sistemes d'informació i comunicació d'una organització atenent aspectes de seguretat i compliment de la normativa i la legislació vigent.
    • CESI3:Capacitat per a participar activament en l'especificació, disseny, implementació i manteniment dels sistemes d'informació i comunicació.
    • CESI4:Capacitat per a comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguen exercir com a enllaç entre les comunitats tècnica i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris.
    • CESI5:Capacitat per a comprendre i aplicar els principis de l'avaluació de riscos i aplicar-los correctament en l'elaboració i execució de plans d'actuació.
    • CESI6:Capacitat per a comprendre i aplicar els principis i les tècniques de gestió de la qualitat i de la innovació tecnològica en les organitzacions.

    Tecnologies de la Informació

    • CETI1:Capacitat per a comprendre l'entorn d'una organització i les seues necessitats en l'àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
    • CETI2:Capacitat per a seleccionar, dissenyar, desplegar, integrar, avaluar, construir, gestionar, explotar i mantenir les tecnologies de maquinari, programari i xarxes, dins dels paràmetres de cost i qualitat adequats.
    • CETI3:Capacitat per a usar metodologies centrades en l'usuari i l'organització per al desenvolupament, avaluació i gestió d'aplicacions i sistemes basats en tecnologies de la informació que asseguren l'accessibilitat, l'ergonomia i la usabilitat dels sistemes.
    • CETI4:Capacitat per a seleccionar, dissenyar, desplegar, integrar i gestionar xarxes i infraestructures de comunicacions en una organització.
    • CETI5:Capacitat per a seleccionar, desplegar, integrar i gestionar sistemes d'informació que satisfacen les necessitats de l'organització, amb els criteris de cost i qualitat identificats.
    • CETI6:Capacitat de concebre sistemes, aplicacions i serveis basats en tecnologies de xarxa, incloent-hi Internet, web, comerç electrònic, multimèdia, serveis interactius i computació mòbil.
    • CETI7:Capacitat per a comprendre, aplicar i gestionar la garantia i seguretat dels sistemes informàtics.

Competències del projecte final de grau (PFG)

  • CTFG:Exercici original que es farà individualment i es presentarà i es defensarà davant d'un tribunal universitari. Consistirà en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'enginyeria en informàtica de naturalesa professional, en el qual se sintetitzen i s'integren les competències adquirides en els ensenyaments. A més, s'hauran d'adquirir les competències següents, corresponents a l'àmbit de tecnologia específica seleccionat en cada cas.

 

 

ESTRUCTURA PER CRÈDITS

 

El Grau en Enginyeria Informàtica s'organitza en assignatures semestrals de 6 crèdits europeus ECTS cadascuna. En concret, els estudiants haurien de cursar en cada semestre 5 assignatures per a completar 30 crèdits arribant a, d'aquesta manera, els 60 crèdits per curs acadèmic i un total de 240 crèdits en quatre cursos acadèmics.

Per a facilitar la possibilitat de compatibilitzar els estudis amb altres activitats s'estableix la possibilitat que l'alumnat puga ser estudiant a temps parcial, cursant 30 ECTS per curs acadèmic.

 

DISTRIBUCIÓ DE CRÈDITS PER TIPUS DE MATÈRIA

 

TIPUS DE MATÈRIA

ECTS

Formació bàsica (FB)

60

Obligatòries (OB)

108

Optatives (OP)

60

Treball Fi de Grau

12

Total Crèdits

240

 

EXPLICACIÓ GENERAL DEL PLA D'ESTUDIS

 

Els ensenyaments s'han estructurat considerant tres tipus de matèries.

En primer lloc i complint amb l'especificat en l'esmentat decret, en la primera meitat del pla d'estudis se situen les matèries amb caràcter bàsic, amb un total de 60 ECTS, dels quals 54 pertanyen a la branca de coneixement d'Enginyeria i Arquitectura i altres 6 pertanyen a la branca de Ciències Socials i Jurídiques (Estadística).

En segon lloc s'incorporen 108 ECTS de matèries obligatòries conduents a garantir l'adquisició de competències del títol, més 12 ECTS del també obligatori Treball Fi de Grau que es cursarà en l'últim curs i estarà orientat a l'avaluació de les competències associades a la titulació. Prèviament a l'avaluació del treball de fi de grau, l'estudiant ha d'acreditar les competències en un idioma estranger. Entre altres formes d'acreditació, en la Universitat d'Alacant es considera necessari superar com a mínim, el nivell B1 del Marc de Referència Europeu per a les llengües modernes, que podrà ser elevat en el futur.

En tercer i últim lloc es fixen 60 ECTS de caràcter optatiu, d'ells 48 ECTS corresponen a una de les especialitats fixades en la Resolució publicada en BOE el 4 d'agost de 2009 i els altres 12 ECTS, distribuïts en 6 i 6 ECTS possibiliten a l'alumne triar i combinar entre Pràctiques Externes; assignatures optatives de la resta d'itineraris; assignatures d'anglès oferides per a contribuir a la consecució d'un dels objectius fixats en l'article 16.3 de la normativa de la Universitat d'Alacant; o per a la transferència i reconeixement de crèdits segons el sistema proposat per la Universitat d'Alacant, d'acord amb l'Art. 13 del RD 1393/2007. D'aquesta manera es permet a l'alumne configurar la seua pròpia línia curricular.

 


RELACIÓ D'ASSIGNATURES OPTATIVES I ITINERARIS

 

ASSIGNATURA

ECTS

SEMESTRE

INGENIERIA DEL SOFTWARE

TÈCNIQUES AVANÇADES D'ESPECIFICACIÓ DE PROGRAMARI

6

6/8

METODOLOGIES ÀGILS DE DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI

6

5/7

APLICACIONS DISTRIBUÏDES EN INTERNET

6

5/7

ENGINYERIA WEB

6

5/7

DESENVOLUPAMENT COLABORATIU D'APLICACIONS

6

5/7

SEGURETAT EN EL DISSENY DE PROGRAMARI

6

6/8

GESTIÓ DE QUALITAT PROGRAMARI

6

6/8

METODOLOGIES I TECNOLOGIES D'INTEGRACIÓ DE SISTEMES

6

6/8

ENGINYERIA DE COMPUTADORS

ENGINYERIA DE MANTENIMENT DE COMPUTADORS I XARXES

6

6/8

SISTEMES DE TEMPS REAL

6

5/7

PROGRAMACIÓ CONCORRENT

6

5/7

DOMÒTICA I ENTORNS INTEL·LIGENTS

6

5/7

SISTEMES INDUSTRIALS

6

5/7

SISTEMES EMBEBITS

6

6/8

DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI EN ARQUITECTURES PARAL·LELES

6

6/8

AUTOMATITZACIÓ I ROBÒTICA

6

6/8

COMPUTACIÓ

EXPLOTACIÓ DE LA INFORMACIÓ

6

6/8

TEORIA DE LA COMPUTACIÓ

6

5/7

RAONAMENT AUTOMÀTIC

6

5/7

SISTEMES GRÀFICS INTERACTIUS

6

5/7

DESAFIAMENTS DE PROGRAMACIÓ

6

5/7

VISIÓ ARTIFICIAL I ROBÒTICA

6

6/8

PROCESSAMENT DE LLENGUATGES

6

6/8

TECNOLOGIA I ARQUITECTURA ROBÒTICA

6

6/8

SISTEMES D'INFORMACIÓ

ADMINISTRACIÓ DE NEGOCI ELECTRÒNIC

6

6/8

TRACTAMENT DE DADES PER A SISTEMES D'INFORMACIÓ

6

5/7

INTEGRACIÓ D'APLICACIONS I PROCESSOS EMPRESARIALS

6

5/7

ENGINYERIA DE REQUISITS

6

5/7

ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES

6

5/7

ESCENARIS TECNOLÒGICS A LES ORGANITZACIONS

6

6/8

INTEL·LIGÈNCIA DE NEGOCI I GESTIÓ DE PROCESSOS

6

6/8

GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ

6

6/8

TECNOLOGIES D'INFORMACIÓ

GESTIÓ I IMPLANTACIÓ DE XARXES DE COMPUTADORS

6

6/8

DESENVOLUPAMENT D'APLICACIONS EN INTERNET

6

5/7

ADMINISTRACIÓ I IMPLANTACIÓ DE SERVEIS EN INTERNET

6

5/7

ADMINISTRACIÓ I GESTIÓ DE BASES DE DADES

6

5/7

INTERCONNEXIÓ DE XARXES

6

5/7

ESTRATEGIES DE SEGURETAT

6

6/8

GESTIÓ I GOBERN DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ

6

6/8

SISTEMES DE GESTIÓ DE CONTIGUTS I D'USUARIS EN LA WEB

6

6/8

PRÀCTIQUES EXTERNES

PRÀCTIQUES EXTERNES I

6

7

PRÀCTIQUES EXTERNES II

6

7

ANGLÈS

ANGLÈS I

6

6

ANGLÈS II

6

7

REQUISIT LINGÜÍSTIC EN LLENGUA ESTRANGERA

L’alumnat que cursa títols de grau a la Universitat d'Alacant ha d'acreditar, com a mínim, el nivell B1 en una llengua estrangera per a poder obtenir-ne el títol (tot i això, recomanem el B2). El nivell de llengua requerit s’adequa al Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.

L'acreditació del nivell de llengua es pot obtenir prèviament o en qualsevol moment durant els estudis universitaris. En tot cas, per a poder avaluar el treball de fi de grau caldrà tenir-lo acreditat.

Les diverses vies per a obtenir l'acreditació es poden consultar en la informació addicional que inclou aquest apartat.

+info

CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES

Per a l’alumnat que, en finalitzar els estudis, vulga dedicar-se a la docència no universitària és absolutament recomanable l'obtenció de la capacitació docent en llengües (valencià o llengües estrangeres).

La capacitació es pot obtenir seguint itineraris específics en els plans d'estudis o superant el curs de capacitació per a l'ensenyament en valencià, alemany, francès o anglès que imparteix la UA.

+info

TREBALL DE FI DE GRAU (TFG)

Tots els ensenyaments oficials de grau acaben amb l'elaboració i defensa d'un treball fi de grau, que ha de fer-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.

El TFG és un treball original, autònom i personal, l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinada, que cada estudiant ha de fer orientat per un tutor o tutora. Això permetrà a l'alumnat mostrar de manera integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de grau.

Per a poder matricular-se del TFG, cal complir els requisits establits en la normativa de permanència i continuació d'estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d'Alacant. Entre aquests requisits destaca el de haver superat un mínim de 168 crèdits, en els títols de grau de 240 crèdits, o de 228 en els títols de grau de 300 crèdits o més.

Per a poder avaluar el TFG, s'ha d'haver acreditat el nivell B1 de llengua estrangera (recomanable el B2).

+info

 

 

VIES D'ACCÉS

Podran sol·licitar l'admissió a aquesta titulació les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:

1.     BATXILLERAT LOMCE I PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU): encara que s’hi pot accedir des de qualsevol modalitat de batxillerat, es recomana haver cursat la modalitat de Ciències.

Podeu millorar la nota d’admissió al grau examinant-vos, en la PAU, d’assignatures que ponderaran segons aquesta taula:

TAULA 1

Enginyeria Informatica

 2.     BATXILLERATS ANTERIORS AMB O SENSE PAU SUPERADA: l’alumnat que haja fet estudis de batxillerat de plans anteriors i tinga superada la selectivitat manté la nota d’accés, tot i que

pot millorar-la presentant-se a assignatures de la fase voluntària de la PAU o a la fase obligatòria (en aquest cas cal fer la fase obligatòria completa).

Els alumnes que van acabar el batxillerat en el curs 2015/16 i no van superar la selectivitat (o no s’hi van presentar) i els que en el curs 2016/17 estiguen repetint assignatures de 2n de batxillerat poden accedir als estudis de grau universitari sense haver de superar la PAU. La seua nota d’accés serà la de l’expedient de batxillerat.

Poden millorar nota amb la superació d’assignatures que ponderen de la PAU (només per a l’admissió del curs 2017/18).

L’alumnat de l’antic sistema de BUP i COU manté la qualificació d’accés obtinguda en la prova de selectivitat.

Aquests alumnes poden millorar la nota d’admissió presentant-se a la fase voluntària de l’actual PAU.

Només qui va superar el COU abans del curs 1974/75 (any d’implantació de la selectivitat) hi pot accedir sense superar proves d’accés.

Els estudiants procedents de sistemes educatius espanyols més antics (estudis de batxillerat amb pla anterior al 1953, estudis de batxillerat superior, curs preuniversitari i proves de maduresa) poden accedir a estudis oficials de grau amb la nota d’accés que van obtenir.

Poden millorar-la a través de la fase voluntària de la PAU d’acord amb les les ponderacions de la taula 1.

3.     FORMACIÓ PROFESSIONAL. Títols de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d’arts plàstiques i disseny o tècnic esportiu superior: s’hi pot accedir des de qualsevol família professional.

Es pot millorar la nota d’admissió examinant-se, en les PAU, de quatre assignatures, com a màxim, que ponderen segons la taula 1.

4.     ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D’ALTRES ESTATS AMB ELS QUALS ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS. Cal acreditació d’accés expedida per la UNED.

Poden reconèixer o examinar-se d’assignatures en les proves de competències específiques (PCE) que organitza la UNED, per a millorar la nota d’admissió fins a 14 punts, d’acord amb el sistema de ponderacions de la taula 1.

5.     ELS ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, prèvia sol·licitud d’homologació del títol d’origen al títol espanyol de batxillerat, poden examinar-se de quatre assignatures, com a màxim, de les oferides en les proves de competències específiques (PCE) de la UNED (almenys una assignatura troncal comuna).

Se’ls aplicaran les ponderacions de la taula 1, en cas que s’hagen examinat d’assignatures troncals de modalitat o d’opció i les hagen superat.

6.     ALTRES. Titulats universitaris i assimilats, proves d'accés per a majors de 25 anys (opció preferent: Enginyeria i Arquitectura), accés amb acreditació d'experiència laboral o professional (majors de 40 anys), accés per a majors de 45 anys mitjançant prova.

Històric de ponderacions d'assignatures de la fase específica de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU)

Assignatures de Batxillerat

Paràmetres de ponderació
Anàlisi Musical Biologia Ciències de la Terra i Mdioambientals Dibuix Artístic II Dibuix Tècnic II Disseny Electrotècnia Geografia Grec Història de la Música i de la Dansa  Història de l'Art Llatí Llenguatge i Pràctica Musical Matemàtiques aplicades a les Ciencies Socials Matemàtiques Tècniques Exp. Gràfic-plàstiques Tecnologia Industrial II

Cursos

2010-11

2011-12

0.1                                          
0.2   x x   x x x x x                 x x   x

Cursos

2012-13

2013-14

2014-15

2015-16

2016-17

0.1   x x  
x  x     
 


        x    
0.2          x      x  x
          
   x     x

 


TRÀMITS PER A SOL·LICITAR PLAÇA: PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

 

  • Les persones admeses han de formalitzar la matrícula en els terminis que anualment s'establisquen en el calendari de matrícula. Informació de matrícula.

 

PERFIL D'INGRÉS RECOMANAT

 

El perfil d'ingrés recomanat és el egresat del Batxillerat de la modalitat de Ciències i Tecnologia, amb una bona formació en matemàtiques i física.

Seguidament, es descriuen una sèrie d'aptituds i capacitats que és convenient que l'estudiant posseïsca:

  • Raonament numèric: habilitat, rapidesa i exactitud per a manejar xifres i resoldre problemes.
  • Raonament lògic: capacitat per a entendre les relacions entre els fets i trobar les causes que els van produir, preveure conseqüències i així poder resoldre d'una forma coherent.
  • Raonament abstracte: facilitat a extraure aspectes d'una situació o problemàtica.
  • Capacitat d'observació: capacitat de percebre els detalls d'objectes, fenòmens o successos, detectant les seues particularitats.
  • Capacitat d'atenció: facilitat per a centrar l'atenció sobre una determinada activitat, deixant fora del procés fets que ocórreguen al voltant.

Encara que cada estudiant té la seua pròpia personalitat, és molt recomanable que tinga un caràcter obert i dinàmic, amb curiositat pels nous avanços. En resum, pel que fa al perfil recomanat per a accedir a aquests estudis, l'alumne de nou ingrés ha de tenir capacitat de treball (constància, mètode i rigor), capacitat de raonament i anàlisi crítica, capacitat de treball autònom i en equip, capacitat d'obtenir, interpretar i aplicar coneixements, habilitat en la resolució de problemes, capacitat de síntesi i abstracció i habilitats comunicatives.


OFERTA DE PLACES I NOTES DE TALL PER QUOTA

 

CURSOS

OFERTA

DE

PLACES

NOTES DE TALL PER QUOTA

GENERAL

MAJOR.

25

MAJOR.

40

MAJOR.

45

TITULATS

ESPORTISTES

MINUSV.

2010-11

240

5,610

6,265

5,110

7,850

5,860

---

---

2011-12

240

5,000

7,368

5,000

5,000

5,000

---

---

2012-13

240

5,540

6,758

---

---

5,000

---

5,000

2013-14

240

5,000

5,000

5,000

---

5,000

---

---

2014-15

240

5,000

5,000

---

---

5,000

---

---

2015-16

240

6,118

5,550

---

---

5,900

---

---

2016-17

290

6,884

5,000

---

---

5,000

---

5,000

  • Les notes de tall indicades corresponen als resultats de la primera adjudicació de juny.
  • Les notes definitives poden ser inferiors a les ací arreplegades.


GRUPS A.R.A. (ALT RENDIMENT ACADÈMIC)

 

Els Grups d'Alt Rendiment Acadèmic (ARA), pretenen reforçar el potencial dels alumnes més destacats des de l'inici dels seus estudis universitaris oferint part de la docència en anglès, així com una sèrie d'ajudes i suports per a la seua formació.

Els alumnes que vulguen rebre docència en un grup ARA hauran de sol·licitar-ho en el moment de formalitzar la matrícula. Es valorarà l'expedient acadèmic i el coneixement acreditat d'anglès.

Informació general sobre els grups ARA

Fullet informatiu

 


 

PERFILS PROFESSIONALS DEL TÍTOL

 

El títol habilita per a l'exercici de la professió d'enginyer o enginyera tècnica en Informàtica segons el que estableix la Llei 12/1986 aplicant les seues atribucions professionals a l'àmbit de la informàtica.

Es podrà accedir a màsters de caràcter professional i/o d'investigació i altres postgraus atenent a la normativa vigent.

Avui dia es requereixen enginyers i enginyeres tècniques en informàtica competents que tinguen  amplis coneixements de totes les àrees relacionades amb les TIC, amb capacitat de liderar el desenvolupament de projectes, que siguen capaços d'identificar problemes, avaluar riscos i aportar solucions eficients i amb gran capacitat d'aprenentatge i d'adaptació als possibles canvis perquè estiguen preparats per a integrar-se en un entorn de ràpida evolució.

Una titulació de grau en Enginyeria Informàtica ha de proporcionar coneixements científics, tècnics i habilitats pràctiques en les diferents àrees de la informàtica, tant per a l'explotació de les possibilitats actuals i futures de l'estat de les diferents disciplines com per a la incorporació com a enginyers i enginyeres a la investigació i desenvolupament de la informàtica.

El graduat o graduada en Enginyeria Informàtica és un expert en tecnologia del programari, en arquitectura i tecnologia dels computadors, en tecnologia de les xarxes de computadors i en equips electrònics, coneixements que li capaciten per a treballar en tot tipus d'empreses i en tots els departaments de l'empresa, encara que fonamentalment s'agrupen en el departament d'informàtica.

Els titulats i titulades, per tant, hauran de poder incorporar-se sense problemes a empreses del sector de les tecnologies de la informació i les comunicacions, departaments d'informàtica d'empreses de qualsevol sector amb implantació de noves tecnologies, amb les funcions de dissenyar, desenvolupar, mantenir i comercialitzar equips i sistemes que incorporen subsistemes informàtics i telemàtics.

Els camps més professionalitzats són: centres de càlcul, empreses de maquinari i programari, entitats financeres, telecomunicacions, electricitat, alta tecnologia, seguretat, consultores informàtiques, etc.

Les funcions pròpies que ha de desenvolupar un enginyer o enginyera tècnica en informàtica són:

anàlisi; direcció d'informàtica i departaments de desenvolupament; direcció i organització de projectes informàtics i centres de programació de dades; manteniment d'infraestructures; arquitectura, anàlisi i disseny de sistemes informàtics; tècnic de sistemes, bases de dades i comunicacions; consultoria tècnica; intel·ligència artificial i noves tecnologies; disseny, selecció i avaluació d'infraestructures de computació i lògica; optimització de mètodes i mitjans de comunicació amb el computador i els usuaris; concepció de projectes i aplicacions per a la posterior anàlisi i execució; investigació; formació; docència; tècnics comercials i llocs de direcció en qualsevol àrea empresarial amb la realització d'estudis de postgrau en economia i/o informàtica.

 

 

CALENDARI D'IMPLANTACIÓ

 

La implantació de la nova titulació de grau en Enginyeria Informàtica en l'Escola Politècnica Superior es farà curs a curs.

 

CURS

CURS ACADÈMIC

2010/2011

2011/2012

2012/2013

2013/2014

Primer

Grau

Grau

Grau

Grau

Segon

 

Grau

Grau

Grau

Tercer

 

 

Grau

Grau

Quart

 

 

 

Grau

 

CRONOGRAMA

Curs acadèmic

Implantació del grau en ENGINYERIA INFORMÀTICA

Extinció de l'ENGINYERIA  INFORMÀTICA

Extinció de l'ENGINYERIA  TÈCNICA EN INFORMÀTICA DE GESTIÓ

Extinció de l'ENGINYERIA  TÈCNICA EN INFORMÀTICA DE SISTEMES

2010-2011

1r  curs

1r curs

1r curs

1r curs

2011-2012

2n curs

2n curs

2n curs

2n curs

2012-2013

3r curs

3r curs

3r curs

3r curs

2013-2014

4t curs

4t curs

 

 

2014-2015

 

5è curs

 

 

 

Quan s'extingisca un curs, no hi haurà docència reglada per a les assignatures corresponents a aquest curs. Els alumnes que no vulguen accedir als nous ensenyaments de grau tindran dret a fer quatre convocatòries d'examen els dos cursos acadèmics següents al final de cadascun. Els alumnes que esgoten les convocatòries assenyalades sense haver superat les proves i vulguen continuar els estudis hauran de seguir-los pels nous plans, a través del sistema d'adaptació que estableix el nou pla.

GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA. PLA RESUMIT

enginyeria informatica

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares