Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: GRAU EN QUÍMICA
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

GRAU EN QUÍMICA

Codi:
 C053

Crèdits:
 240
 
Data de publicació:
 22/03/2012

Titol:
 Grau
 
Preu:
 23,85
 Crèdits en 1ª matrícula
 

RAMA

Ciències

PLA

GRAU EN QUÍMICA

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Presencial

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Facultat de Ciències

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
PRIMER CURS
60 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
 
SEGON CURS
60 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
 
TERCER CURS
QUART CURS
30 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
4
OBLIGATÒRIA
6
 
4
OBLIGATÒRIA
6
 
4
TREBALL FINAL DE GRAU
18
 
 
30 crèdits
 
 
 
 
Superat aquest bloc s'obté
GRAU EN QUÍMICA

 

OBJECTIUS GENERALS DEL TÍTOL

 

L'objectiu fonamental del títol és formar professionals de perfil científic-tecnològic, amb un coneixement global en les àrees relacionades amb la química que els capacite per a integrar-se en el mercat laboral i/o continuar la seua formació en estudis de màster. Tot això amb la finalitat última de contribuir, juntament amb altres professionals, a aconseguir el màxim aprofitament dels recursos naturals, la mínima generació de contaminants i la valorització i gestió dels residus industrials impulsant, al seu torn, el compromís ètic dels futurs professionals amb els drets humans i la sostenibilitat del medi ambient.

Els graduats i graduades en Química podran exercir la seua activitat en el sector productiu, departaments d'investigació i desenvolupament, com a docents en diferents nivells educatius, en l'àmbit de la gestió i en el dels negocis relacionats amb la química i altres àrees afins.

Es defineixen els següents objectius generals per al títol de grau en Química per la Universitat d'Alacant:

- Proporcionar als alumnes una formació cientificotècnica d'acord amb les metodologies científiques actuals.

- Inculcar en els estudiants un interès per l'aprenentatge de la química que els permeta valorar les seues aplicacions en diferents contextos, i involucrar-los en l'experiència estimulant i satisfactòria d'aprendre i estudiar, de manera que coneguen les principals teories i tècniques experimentals més rellevants en l'actualitat per al desenvolupament de la labor professional d'un químic.

- Proporcionar als estudiants l'adquisició de coneixements químics, habilitats pràctiques i actituds necessàries per a les diverses modalitats de l'exercici professional.

- Donar als estudiants una base sòlida i equilibrada de coneixements químics teoricopràctics.

- Desenvolupar en els estudiants l'habilitat per a aplicar els seus coneixements químics a l'adequada resolució de treballs cientificotècnics i problemes de la química.

- Desenvolupar en l'estudiant habilitats valuoses, tant en aspectes químics com no químics.

- Proporcionar als estudiants una base de coneixements i habilitats que els permeten continuar els seus estudis en àrees especialitzades de química o àrees multidisciplinàries.

- Generar en els estudiants la capacitat de valorar la importància de la química en el context industrial, econòmic, mediambiental i social.

- Capacitar als egresats perquè s'integren en el mercat laboral en qualsevol dels àmbits relacionats amb les competències de la titulació.

- Aconseguir que els egresats manegen adequadament la bibliografia i bases de dades per a la cerca d'informació cientificotècnica, i que siguen capaços de registrar adequadament diaris de laboratori i d'elaborar informes tècnics o escrits senzills de caràcter científic.

COMPETÈNCIES


Competències genèriques de grau

  • CG1:Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG2:Demostrar capacitat de gestió/direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
  • CG3:Resoldre problemes de forma efectiva.
  • CG4:Demostrar capacitat de treball en equip.
  • CG5:Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CG6:Aprendre de manera autònoma.
  • CG7:Demostrar capacitat d'adaptar-se a situacions noves.
  • CG8:Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la prevenció de riscos laborals.
  • CG9:Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Competències genèriques de la UA

  • CGUA1:Comprensió de la llengua estrangera anglès en l'àmbit científic.
  • CGUA2:Expressar-se correctament, tant de manera oral com per escrit, en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
  • CGUA3:Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • CGUA4:Adquirir o posseir les habilitats bàsiques en TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.

Competències específiques:

    de coneixement

    • CE1:Adquirir els fonaments de la terminologia química, nomenclatura, convenis i unitats.
    • CE2:Reconèixer la variació de les propietats característiques dels elements químics segons la taula periòdica.
    • CE3:Identificar les característiques dels diferents estats de la matèria i les teories utilitzades per a descriure'ls.
    • CE4:Conèixer els tipus principals de reacció química i les seues principals característiques associades.
    • CE5:Aplicar els principis i procediments utilitzats en l'anàlisi química per a determinar, identificar, i caracteritzar compostos químics
    • CE6:Conèixer els principis de la termodinàmica i les seues aplicacions en química.
    • CE7:Conèixer les lleis de la cinètica del canvi químic i les seues aplicacions, incloent-hi la catàlisi i els mecanismes de reacció.
    • CE8:Estudiar els elements químics i els seus compostos, la seua distribució en la natura, obtenció, estructura, reactivitat i aplicacions.
    • CE9:Reconèixer la naturalesa i comportament dels grups funcionals en molècules orgàniques. Conèixer les principals rutes de síntesis en química orgànica.
    • CE10:Deduir les propietats dels compostos orgànics, inorgànics i organometàl·lics.
    • CE11:Conèixer els principis de l'electroquímica i les seues aplicacions.
    • CE12:Relacionar el fonament de les tècniques analítiques (electroquímiques, òptiques...) i les seues aplicacions.
    • CE13:Conèixer els principis de la mecànica quàntica i la seua aplicació en la descripció de l'estructura i propietats d'àtoms i molècules.
    • CE14:Adquirir les bases per a aplicar i avaluar la interacció radiació-matèria, els principis de l'espectroscopa i les principals tècniques d'investigació estructural.
    • CE15:Tenir coneixements sobre balanços de matèria i energia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química i disseny de reactors.
    • CE16:Aplicar la metrologia als processos químics, incloent-hi la gestió de qualitat.
    • CE17:Conèixer i aplicar els mètodes matemàtics i estadístics per a validar models a partir de dades experimentals i optimitzar processos químics.
    • CE18:Relacionar les propietats macroscòpiques amb les d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials.
    • CE19:Identificar l'estructura i reactivitat de les principals classes de biomoléculas i la química dels principals processos biològics.
    • CE20:Adquirir els coneixements necessaris per a dissenyar i executar projectes d'instal·lacions de processos de caràcter químic.
    • CE21:Conèixer i aplicar els conceptes fonamentals de la física.
    • CE22:Posseir coneixements bàsics de l'organització cel·lular, del procés evolutiu dels éssers vius i de l'organització dels ecosistemes.
    • CE23:Posseir coneixements bàsics dels materials i dels processos geològics i de cristal·lografia.

    d'habilitat

    • CE24:Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
    • CE25:Resoldre problemes qualitatius i quantitatius segons models desenvolupats prèviament.
    • CE26:Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
    • CE27:Interpretar, avaluar i sintetitzar dades i informació química.
    • CE28:Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
    • CE29:Processar i computar dades en relació amb informació química.
    • CE30:Utilitzar amb seguretat reactius, instruments i dispositius d'aplicació en química.
    • CE31:Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics i sintètics, en relació amb sistemes orgànics i inorgànics.
    • CE32:Utilitzar instrumentació química estàndard per a identificació, quantificació, separació i determinació estructural.
    • CE33:Monitoritzar mitjançant l'observació i mesura de les propietats químiques, successos o canvis, recopilant la informació adequada.
    • CE34:Planificar, dissenyar i executar investigacions pràctiques, valorant els resultats.
    • CE35:Interpretar les dades procedents d'observacions i mesures en el laboratori.
    • CE36:Elaborar, presentar i defensar informes científics tant per escrit com oralment davant d'una audiència.
    • CE37:Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
    • CE38:Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la química.
    • CE39:Reconèixer i valorar els processos químics en la vida diària.
    • CE40:Relacionar la química amb altres disciplines.
    • CE41:Adquirir la capacitat necessària per a dissenyar i executar projectes d'instal·lacions de processos de caràcter químic.

 

 

ESTRUCTURA PER CRÈDITS

 

El Pla d'Estudis del Grau en Química per la Universitat d'Alacant té un total de 240 crèdits distribuïts en quatre cursos amb 60 crèdits ECTS en cadascun, i una organització temporal amb una distribució homogènia del treball que cal dur a terme en 30 ECTS per semestre. Els 240 crèdits inclouen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiant ha d'adquirir.

Per a facilitar la possibilitat de compatibilitzar els estudis amb altres activitats, s'estableix la possibilitat que l'alumnat puga ser estudiant a temps parcial, cursant 30 ECTS per curs acadèmic.

 

DISTRIBUCIÓ DE CRÈDITS PER TIPUS DE MATÈRIA

 

Tipus de matèria

Crèdits

Formació bàsica

60

Obligatòries

132

Optatives

30

Treball de final de grau

18

Crèdits totals

240

 

EXPLICACIÓ GENERAL DEL PLA D'ESTUDIS

 

El Pla d'Estudis s'estructura en quatre mòduls (bàsic, fonamental, complementari i avançat).

  • El mòdul bàsic comprèn el primer curs, amb 60 crèdits dels quals 48 són bàsics de la branca de ciències (BR) i està compost per les matèries: Matemàtiques, Física, Química, Biologia i Geologia. Al costat d'aquestes, s'ha dissenyat la matèria Operacions Bàsiques de Laboratori (OBL), que es considera bàsica i d'interès transversal dins de la titulació, de 12 crèdits (T), l'objectiu del qual és l'adquisició d'habilitats pràctiques de laboratori i de competències transversals, com són les competències informàtiques i informacionales, les de comunicació oral i escrita, la lectura de documentació en anglès (competències transversals destacades com a prioritàries en la Universitat d'Alacant), així com el treball en equip.

Les matèries descrites per al primer curs (mòdul bàsic) es concreten en un total de 10 assignatures de 6 crèdits cadascuna.

  • El mòdul fonamental, de caràcter obligatori, s'imparteix en segon i tercer curs (semestres 3, 4, 5 i 6). L'alumne cursa 27 crèdits de cadascuna de les matèries de les quatre àrees fonamentals de la química (Química Analítica, Química Física, Química Inorgànica, i Química Orgànica). Cada matèria s'estructura en tres assignatures de 6 crèdits i una de 9 crèdits en les quals s'imparteixen els continguts teòrics i pràctics de la matèria. Els crèdits de pràctiques de laboratori es distribueixen de manera diferent en cadascuna de les quatre matèries.

Dins del tercer curs s'inclouen, a més, amb caràcter obligatori, les matèries Enginyeria Química i Bioquímica (cadascuna de 6 crèdits) en els semestres 5 i 6 respectivament.

  • Aquestes dues matèries, juntament amb les matèries Ciències dels Materials i Projectes en Química, obligatòria en quart curs (semestre 8), constitueixen el mòdul complementari, format per quatre matèries que complementen la formació del graduat en Química i possibilita l'adquisició de les competències necessàries per a exercir totes les atribucions professionals que els professionals de la química tenen regulades mitjançant els decretssegüents: Decret de 2 de setembre de 1955 (Decret de professionalitat); Decret 2.81/1963, de 10 d'agost, sobre regulació del doctorat en Química Industrial i facultats dels llicenciats, i Reial Decret 1163/2002, de 8 de novembre, pel qual es creen i es regulen les especialitats sanitàries per a químics, biòlegs i bioquímics.

La inclusió de les pràctiques de laboratori dins de les assignatures permet una relació més bona entre teoria i pràctica. A més, en algunes matèries com Química Analítica i Química Inorgànica es planteja la realització d'assignatures fonamentalment pràctiques en el semestre 6, amb les quals es pretén que l'alumne integre tots els procediments i coneixements que ha adquirit en aquestes matèries i els aplique a la resolució de problemes complexos i amb un elevat grau d'autonomia.

  • El mòdul avançat consta de la matèria Optatives, de 78 ECTS constituïda per una oferta de 13 assignatures optatives de 6 crèdits cadascuna, incloent-hi l'assignatura optativa Pràctiques Externes. L'alumne ha de triar un total de 5 assignatures d'entre les oferides. Es tracta majoritàriament d'assignatures de caràcter aplicat que tenen com a objectiu completar la formació dels futurs graduats, proporcionant una visió de la química des de diferents àmbits. L'oferta d'assignatures optatives és la següent: Anàlisi Mediambiental, Anàlisi Toxicològica, Biologia Molecular i Biotecnologia, Electroquímica i Desenvolupament Sostenible, Energia i Medi Ambient, Pràctiques Externes, Química Agrícola, Química Computacional, Química i Empresa, Química Farmacèutica, Química Orgànica Industrial, Química Verda.

La temporalitat de les assignatures optatives podrà ser modificada dins del mateix curs en funció de l'organització del centre.

El període de realització de les pràctiques externes pot variar de semestre en funció de la disponibilitat de les empreses en què es realitzen.

 

  • Per a la realització de pràctiques externes, que poden ser reconegudes per sis crèdits optatius, s'ha establit un marc de col·laboració entre la Universitat i les empreses i institucions col·laboradores mitjançant convenis específics que permeten oferir als alumnes la possibilitat de treballar en empreses i institucions públiques o privades de l'àmbit de la química, possibilitant un primer contacte amb el món laboral i potenciant l'ocupabilitat.
  • El Treball de Final de Grau, que constitueix la fase final del Pla d'Estudis, s'ha dissenyat amb un total de 18 ECTS. Aquest s'ha dividit en tres blocs de 6 ECTS, dos blocs que s'han denominat experimentals, i un bloc de redacció. En els blocs experimentals, l'alumne podrà dur a terme diverses activitats, entre les quals, la recerca d'informació, recollida i  anàlisi de dades, investigació (en laboratori, computacional, en processos industrials, bibliogràfica, etc.). Aquestes activitats podran fer-se en departaments, instituts d'investigació, empreses i institucions, depenent de les característiques de l'activitat científica plantejada. Prèviament a l'avaluació del treball de final de grau, l'alumne ha d'acreditar el nivell B1 d'anglès d'acord amb la normativa establida en la UA.

En tot cas, l'estudiant haurà de tenir garantida la possibilitat d'obtenir reconeixement acadèmic de fins a un màxim de sis crèdits optatius del total del pla d'estudis cursat, per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació. Per a açò, la Universitat d'Alacant disposa d'un Reglament per al reconeixement acadèmic d'activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació. (http://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=2490.pdf)
Abans del començament de cada curs acadèmic, el Consell de Govern definirà la naturalesa de les activitats que tindran aquest reconeixement acadèmic.

 

En el Pla d'Estudis es proposa la realització de pràctiques externes optatives segons aquestes modalitats:

1. Pràctiques no vinculades al treball de final de grau: les pràctiques externes, una vegada fetes i aprovades, podran ser reconegudes per 6 crèdits optatius.

2. Pràctiques externes relacionades amb el treball de final de grau: es poden fer 6 crèdits optatius com a pràctiques externes i continuar amb un o dos dels blocs experimentals del treball de final de grau amb un màxim de 18 ECTS. 

L'alumne podrà fer fins a 12 crèdits de pràctiques externes lligades exclusivament als blocs experimentals del treball de final de grau. En aquest cas, el Suplement al Títol especificarà que l'alumne ha fet part del treball de finalització de grau mitjançant pràctiques externes.

 


REQUISIT LINGÜÍSTIC EN LLENGUA ESTRANGERA

L’alumnat que cursa títols de grau a la Universitat d'Alacant ha d'acreditar, com a mínim, el nivell B1 en una llengua estrangera per a poder obtenir-ne el títol (tot i això, recomanem el B2). El nivell de llengua requerit s’adequa al Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.

L'acreditació del nivell de llengua es pot obtenir prèviament o en qualsevol moment durant els estudis universitaris. En tot cas, per a poder avaluar el treball de fi de grau caldrà tenir-lo acreditat.

Les diverses vies per a obtenir l'acreditació es poden consultar en la informació addicional que inclou aquest apartat.

+info

CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES

Per a l’alumnat que, en finalitzar els estudis, vulga dedicar-se a la docència no universitària és absolutament recomanable l'obtenció de la capacitació docent en llengües (valencià o llengües estrangeres).

La capacitació es pot obtenir seguint itineraris específics en els plans d'estudis o superant el curs de capacitació per a l'ensenyament en valencià, alemany, francès o anglès que imparteix la UA.

+info

TREBALL DE FI DE GRAU (TFG)

Tots els ensenyaments oficials de grau acaben amb l'elaboració i defensa d'un treball fi de grau, que ha de fer-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.

El TFG és un treball original, autònom i personal, l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinada, que cada estudiant ha de fer orientat per un tutor o tutora. Això permetrà a l'alumnat mostrar de manera integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de grau.

Per a poder matricular-se del TFG, cal complir els requisits establits en la normativa de permanència i continuació d'estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d'Alacant. Entre aquests requisits destaca el de haver superat un mínim de 168 crèdits, en els títols de grau de 240 crèdits, o de 228 en els títols de grau de 300 crèdits o més.

Per a poder avaluar el TFG, s'ha d'haver acreditat el nivell B1 de llengua estrangera (recomanable el B2).

+info

 

Vies de accés

Tràmits per a sol·licitar plaça

Perfil d'ingrés recomanat

Oferta de places i notes de tall per quota

 

VIES D'ACCÉS

 

Podran sol·licitar l'admissió a aquesta titulació les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:

1. BATXILLERAT I PROVA D'ACCÉS A LA UNIVERSITAT (Selectivitat). Encara que es pot accedir des de qualsevol modalitat de Batxillerat, es recomana haver cursat la/es modalitat/s: Ciències i Tecnologia .

Es pot millorar la nota d'admissió per a aquest estudi, realitzant la fase específica de la prova d'accés a la universitat. Les assignatures de la fase específica amb les seues ponderacions per a cada curs acadèmic es poden consultar en la taula següent.

 

Assignatures de Batxillerat

Paràmetres de ponderació
Anàlisi Musical Biologia Ciències de la Terra i Mdioambientals Dibuix Artístic II Dibuix Tècnic II Disseny Electrotècnia Geografia Grec Història de la Música i de la Dansa  Història de l'Art Llatí Llenguatge i Pràctica Musical Matemàtiques aplicades a les Ciencies Socials Matemàtiques Tècniques Exp. Gràfic-plàstiques Tecnologia Industrial II

Cursos

2010-11

2011-12

0.1                                          
0.2   x x
x  
x x







x x   x

Cursos

2012-13

2013-14

2014-15

0.1

x


 
x



 
 
    

   x
0.2   x
        
   x            
 

 x  x    

Curs

2015-16

0.1               x                         x
0.2   x x           x                 x x    

 

2. BATXILLER O TÍTOLS EQUIVALENTS D'ORDENACIONS EDUCATIVES ANTERIORS AMB O SENSE PROVA D'ACCÉS A LA UNIVERSITAT (Selectivitat) SUPERADA: Podran presentar-se a la nova prova d'accés tant els qui tinguen ja superada la prova d'accés en anys anteriors com els qui no tenint superada la prova d'accés, posseïsquen alguna de les següents titulacions: títol de batxiller de la LOGSE, COU, Certificat acreditatiu d'haver superat el curs Preuniversitari, qualsevol altre títol equivalent al Batxillerat. Els qui tinguen la prova d'accés superada d'anys anteriors poden presentar-se a la fase específica per a millorar la nota d'admissió, encara que també podran presentar-se a la fase general. Els qui no tinguen la selectivitat superada haurien de presentar-se a la fase general, i si ho desitgen, a la fase específica per a millorar la nota d'admissió. Per a la fase específica han de tenir en compte les ponderacions indicades en el punt anterior.

3. FORMACIÓ PROFESSIONAL: Títols de Tècnic Superior de Formació Professional, Tècnic Superior d'Arts Plàstiques i Disseny, o Tècnic Esportiu Superior: Es pot accedir des de qualsevol família professional.

Es pot millorar la nota d'admissió a aquest estudi realitzant la fase específica de la prova d'accés a la universitat. Les assignatures de la fase específica amb les seues ponderacions per a cada curs acadèmic són les mateixes que per als alumnes provinents de batxillerat i es troben recollides en la taula del punt 1.

4. ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D'ALTRES ESTATS AMB ELS QUALS ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS REFERENT A AIXÒ. ES REQUEREIX CREDENCIAL D'ACCÉS, expedida per la UNED. Poden presentar-se a la fase específica de la prova d'accés per a millorar la nota d'admissió. També poden realitzar la prova d'accés completa.

5. ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, PRÈVIA SOL·LICITUD D'HOMOLOGACIÓ DEL TÍTOL D'ORIGEN AL TÍTOL ESPANYOL DE BATXILLERAT I SUPERACIÓ DE LA PROVA D'ACCÉS A LA UNIVERSITAT, ORGANITZADA PER LA UNED.

6. ACCÉS PER A MAJORS DE 25 ANYS. Mitjançant prova d'accés específica. Es reserva almenys un 2% de les places oferides. Opció/ns preferent/s: Ciències. + info

7. ACCÉS PER A MAJORS DE 40 ANYS sense titulació acadèmica i que acrediten experiència laboral o professional, conforme als criteris d'acreditació i àmbit de l'experiència laboral i professional que es determinen. S'ha de realitzar una entrevista. Es reserva en conjunt amb les places dels majors de 45 anys, entre un 1% i un 3% de les places oferides. + info  

8. ACCÉS PER A MAJORS DE 45 ANYS. Mitjançant prova d'accés específica. Podran utilitzar aquesta via les persones  que no posseïsquen cap titulació que els habilite per a l'accés per altres vies ni puguen acreditar experiència laboral o professional. Es reserva en conjunt amb les places dels majors de 40 anys, entre un 1% i un 3% de les places oferides. + info

9. TITULATS UNIVERSITARIS O EQUIVALENTS. Es reserva un 3% de les places.


TRÀMITS PER A SOL·LICITAR PLAÇA: PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

 

  • Les persones admeses han de formalitzar la matrícula en els terminis que anualment s'establisquen en el calendari de matrícula. Informació de matrícula.

 

PERFIL D'INGRÉS RECOMANAT

 

Es considera desitjable que els alumnes que pretenguen cursar estudis de Grau en Química tinguen un perfil cientificotècnic, havent cursat almenys les matèries Matemàtiques II, Física i Química en segon de Batxillerat, sent convenient que disposen de coneixements en les matèries Biologia i Geologia.

Entre les qualitats desitjables del futur estudiant de Química es pot destacar:

  • Capacitat de treball (constància, mètode i rigor).
  • Capacitat de raonament i anàlisi crítica.
  • Esperit científic.
  • Capacitat d'obtenir, interpretar i aplicar coneixements. 
  • Habilitat en la resolució de problemes.
  • Capacitat de síntesi i abstracció.
  • Formació complementària recomanable: Anglès i Informàtica a nivell d'usuari.


OFERTA DE PLACES I NOTES DE TALL PER QUOTA

 

CURSOS

OFERTA DE

PLACES

NOTES DE TALL PER QUOTA

GENERAL

MAJOR. 25

MAJOR. 40

MAJOR. 45

TIT.

ESPORTISTES

MINUSV.

2010-11

60

8,660

5,720

---

---

7,040

---

---

2011-12

60

7,684

6,495

---

---

---

---

---

2012-13

60

9,192

5,000

---

---

5,000

---

---

2013-14

60

8,024

5,000

---

---

5,000

---

---

2014-15

60

9,090

---

---

5,000

5,000

---

5,000

2015-16

60

9,510

---

---

---

5,870

---

---

2016-17

60

9,172

---

---

---

---

---

---

 

  • Les notes de tall indicades corresponen als resultats de la primera adjudicació de juny.
  • Les notes definitives poden ser inferiors a les ací arreplegades.

 

PERFILS PROFESSIONALS

 

L'oferta d'ocupació per als graduats en Química és molt àmplia, i abraça sectors que van des del de serveis fins a l'industrial, passant pel sector educatiu i la investigació. Per a cobrir aquesta demanda per part d'empreses i institucions, es considera necessari establir els perfils següents:

  • Perfil professional:

El perfil professional del graduat pretén complir les necessitats de formació requerides per empreses del sector industrial i de serveis. En aquestes empreses, el graduat pot exercir una funció de “químic”, pròpiament dit, però també pot assumir tasques de direcció i gestió de temes relacionats amb la química.

  • Perfil docent i investigador:

Algunes de les eixides laborals dels egresats són les relacionades amb la docència. En el marc actual, el graduat ha de completar la seua formació amb la realització d'un màster en Educació per a poder desenvolupar labors docents en ensenyament secundari. No obstant això, el grau en Química ha de proporcionar les competències bàsiques per a realitzar aquestes funcions. D'altra banda, cada vegada pren més importància el compliment de labors d'investigació en camps científics determinats, tant en centres públics (universitats, CSIC, OPI, etc.) com en empreses que disposen de departaments d'investigació.

 

CALENDARI D'IMPLANTACIÓ

 

Cronograma d'implantació del títol

Curs acadèmic

Implantació del grau en Química

*Extinció de la llicenciatura en Química

2010-2011

1r curs

1r curs

2011-2012

2n curs

2n curs

2012-2013

3r curs

3r curs

2013-2014

4t curs

4t curs

2014-2015

 

5è curs


* Es refereix al curs en el qual ja no s'imparteix docència; no obstant això, els estudiants tenen dret a dues convocatòries anuals d'examen en els dos anys següents a la implantació del títol de grau en el curs que corresponga.

 

TAULA D'EQUIVALÈNCIES DE LA LLICENCIATURA DE QUÍMICA EN EL NOU GRAU DE QUÍMICA

 

Llicenciatura en Química

Grau en Química

Química Física I (7 crèdits)

Química I (6 crèdits)

Química de les Dissolucions (6,5 crèdits)

Química I (6 crèdits)

Enllaç Químic i Estructura de la Matèria (7 crèdits)

Química II (6 crèdits)

Introducció a l'Estudi de les Molècules Orgàniques (6,5 crèdits)

Química II (6 crèdits)

Introducció a l'Experimentació Química  i a les Tècniques Instrumentals en Química Física (7,5 crèdits)

Operacions Bàsiques del Laboratori I

(6 crèdits)

Introducció a l'Experimentació Química i a les Tècniques Instrumentals en Química Analítica (7,5 crèdits)

Operacions Bàsiques del Laboratori II

(6 crèdits)

Matemàtiques (12 crèdits)

Matemàtiques I (6 crèdits)

Ampliació de Matemàtiques

(8,5 crèdits)

Matemàtiques II (6 crèdits)

Física I (7,5 crèdits)

Física I (6 crèdits)

Física Aplicada (8,5)

Física II (6 crèdits)

Física II (7,5)

Física II (6 crèdits)

 

Biologia (6 crèdits)

Cristal·lografia Pràctica (4,5 crèdits)

Geologia (6 crèdits)

Química Analítica (10 crèdits)

Química Analítica (6 crèdits)

Química Analítica Avançada

(8,5 crèdits)

Tècniques de Separació (6 crèdits)

Experimentació en Química Analítica

(5 crèdits)

Qualitat en el Laboratori Analític

(6 crèdits)

Mètodes Espectroscòpics d'Anàlisis

(7 crèdits)

Quimiometria i Anàlisi Instrumental (9 crèdits)

Electroanàlisi

(7 crèdits)

Química Inorgànica (10 crèdits)

Química Inorgànica (9 crèdits)

Introducció a la  Ciència de Materials (7 crèdits)

Sòlids Inorgànics (6 crèdits)

Química Inorgànica Avançada  (9 crèdits)

Química Inorgànica Avançada (6 crèdits)

Experimentació en Síntesi  en Química Inorgànica (7,5 crèdits)

Experimentació en Química Inorgànica (6 crèdits)

Experimentació en Química Inorgànica (5 crèdits)

 

Ciència de Materials (6 crèdits)

Ciència de Materials (6 crèdits)

Química Orgànica (9,5 crèdits)

Química Orgànica  (9 crèdits)

Estereoquímica Orgànica (5 crèdits)

Estereoquímica Orgànica (6 crèdits)

Experimentació en Síntesi en Química Orgànica (7,5 crèdits)

 

Química Orgànica Avançada (9 crèdits)

Química Orgànica Avançada (6 crèdits)

Determinació Estructural (9 crèdits)

Determinació Estructural de Compostos Orgànics (6 crèdits)

Experimentació en Química Orgànica (5 crèdits)

 

Química Física I (7 crèdits)

Termodinàmica Química (6 crèdits)

Ampliació de Química Quàntica (4,5 crèdits)

Química Quàntica i Espectroscòpia (9 crèdits)

Química Física Avançada II (8,5 crèdits)

Química Física Avançada I (4,5 crèdits)

Química Física Avançada (6 crèdits)

Electroquímica (6 crèdits)

Ampliació de Química Física (4,5 crèdits)

Cinètica Química ( 6 crèdits)

Química Física Avançada II (8,5 crèdits)

Experimentació en Química Física (5 crèdits)

 

Enginyeria Química (10 crèdits)

Enginyeria Química (6 crèdits)

Bioquímica (7 crèdits)

Bioquímica (6 crèdits)

Bioquímica Avançada (4,5 crèdits)

Biologia i Biotecnologia Molecular (optativa) (6 crèdits)

Fonaments de Química Agrícola (4,5 crèdits)

Química Agrícola (optativa) (6 crèdits)

Pràctiques en Empresa (6 crèdits)

Pràctiques Externes (optativa)

(6 crèdits)

 

Projectes en Química (6 crèdits)

 

Treball de Final de Grau (18 crèdits)

S'han establit dues modalitats d'adaptació, les dues amb la sol·licitud prèvia de l'interessat i subjectes a consideració de la Comissió de Reconeixement i Avaluació d'Expedients.

Adaptació individualitzada per assignatures:

En la taula anterior estan detallades les equivalències per les quals es reconeixen els crèdits cursats en la llicenciatura en Química en la Universitat d'Alacant pels de les assignatures proposades en el nou grau en Química.

Si l'alumne procedira d'un altre centre, la Comissió de Reconeixement i Avaluació d'Expedients decidiria sobre aquest tema prenent com a referència la taula d'equivalències esmentada.

Adaptació per blocs d'assignatures

  1. Als estudiants que tinguen superat el primer curs de la llicenciatura en Química se'ls reconeixerà el primer curs del grau, a més de les assignatures que els corresponen en la resta de cursos en aplicar la taula d'adaptació a exposada més amunt.
  2. Als estudiants procedents de l'actual llicenciatura se'ls podran adaptar les assignatures optatives o altres assignatures troncals o obligatòries dels plans d'estudi actuals de la llicenciatura en Química sense equivalència directa en el grau per crèdits optatius.
  3. Qualsevol altra adaptació sol·licitada l'atendrà la Comissió de Reconeixement i Avaluació d'Expedients atenent a la legislació vigent.

 

GRAU EN QUÍMICA. PLA RESUMIT

quimica

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares