Arts i Humanitats
GRAU EN ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS
Presencial
Valencià
Castellà
Àrab
Facultat de Filosofia i Lletres
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Llegenda: | No ofertada | Sense docencia |
L'ensenyament universitari ha de formar individus que contribuïsquen al desenvolupament de la societat a través de la recerca, la difusió i l'aplicació del coneixement, entès com un conjunt de claus i d'eines que permeten al futur professional comprendre un món en canvi continu i contribuir amb la seua formació a l'evolució d'aquest.
El titulat en el grau d'Estudis Àrabs i Islàmics sabrà combinar l'esperit d'innovació i d'evolució del coneixement amb una vocació acadèmica i humanística que fomenta la reflexió sobre la condició humana a través del temps i de l'espai, amb capacitat de pensar amb claredat, imaginació i sentit crític.
Els objectius generals per a la titulació en Estudis Àrabs i Islàmics són:
• Proporcionar a l'alumne una formació lingüística en àrab i un coneixement específic de la civilització àrab i islàmica que es relaciona amb aquesta (producció literària, realitat religiosa, geogràfica, històrica i humana, institucions, vida quotidiana, etc.).
• Proporcionar a l'alumne un coneixement suficient d'una segona llengua de la civilització àrab i islàmica.
• Proporcionar a l'alumne coneixement d'una llengua europea i la seua cultura, com a eines amb finalitat instrumental.
• Proveir l'alumne de les tècniques, eines i aptituds necessàries per a aplicar els coneixements lingüístics i culturals adquirits en els diferents camps i orientacions de la titulació.
• Capacitar l'alumne per a utilitzar les noves tecnologies de gestió de la informació i del coneixement aplicades als Estudis Àrabs i Islàmics.
• Formar, en última instància, professionals polivalents, amb competències diverses, relacionades amb les funcions i l'enteniment intercultural que la societat actual exigeix.
El grau en Estudis Àrabs i Islàmics s'organitza en assignatures semestrals de 6 crèdits europeus ECTS cadascuna. En concret, els estudiants hauran de cursar cada semestre 5 assignatures per a completar 30 crèdits i d'aquesta manera aconseguir els 60 crèdits per curs acadèmic, amb un total de 240 crèdits en quatre cursos acadèmics.
Per a facilitar la possibilitat de compatibilitzar els estudis amb altres activitats,s'estableix la possibilitat que l'alumnat puga ser estudiant a temps parcial, cursant 30 ECTS per curs acadèmic.
Tipus de matèria |
Crèdits |
Formació bàsica (FB) |
60 |
Obligatòries (OB) |
144 |
Optatives (OP) |
30 |
Treball de final de grau |
6 |
Crèdits totals |
240 |
El Pla d'Estudis s'estructura atenent dos nivells d'agrupació des del punt de vista acadèmic: mòduls i matèries. S'entén per mòdul la unitat acadèmica que inclou una matèria o més d'una i mostra una coherència pel que fa a continguts, mètode d'aprenentatge i d'avaluació; i per matèria, la unitat acadèmica que inclou una assignatura o més d'una. Aquestes constitueixen una unitat principalment quant a continguts, i es poden concebre de manera integrada o no.
El grau en Estudis Àrabs i Islàmics té un total de 240 crèdits, que contenen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiant ha d'adquirir en aspectes bàsics de la branca de coneixement implicada, així com en matèries obligatòries i optatives, seminaris, pràctiques externes, treballs dirigits, treball de final de grau i altres activitats formatives.
Aquestes matèries de formació acadèmica bàsica (Llengua, Literatura, Lingüística, Idioma Modern) es concreten en assignatures quadrimestrals de 6 crèdits cadascuna, que s'ofereixen en la primera meitat del Pla d'Estudis (primer i segon curs). Es marquen com a tals en el Pla d'Estudis amb l'abreviatura FB (formació bàsica).
Els 240 crèdits que contenen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiant ha d'adquirir es diversifiquen en seminaris, pràctiques externes, lectures, treballs dirigits, etc., i conclouran amb l'elaboració i defensa del treball de final de grau esmentat.
El grau d'Estudis Àrabs i Islàmics comparteix una estructura educativa amb els graus de Filologia Catalana, Estudis Anglesos, Espanyol: Llengua i Literatures, i Estudis Àrabs i Islàmics de la Universitat d'Alacant denominada Programa de Formació de Grau, segons la normativa de la Universitat d'Alacant per a la implantació dels títols de grau, i que estableix una part comuna i una diversificació progressiva que conduirà a les diferents titulacions.
Així doncs, el programa de formació de grau en Estudis Àrabs i Islàmics, Filologia Catalana, Estudis Anglesos, Espanyol: Llengua i Literatura, i Estudis Àrabs i Islàmics significa que els 5 graus comparteixen 60 crèdits que constitueixen el mòdul d'interdisciplinarietat, repartit entre els cursos primer i segon del grau, i que està compost per matèries no específiques d'Estudis Àrabs i Islàmics, en el cas del grau en Estudis Àrabs i Islàmics, així com de matèries no específiques de Filologia Catalana (Llengua i Literatura) en el cas del grau de Filologia Catalana, matèries no específiques de Filologia Espanyola (Llengua i Literatura) en el cas del grau d'Espanyol: Llengua i Literatura, matèries no específiques de Filologia Anglesa (Llengua i Literatura) en el cas del grau d'Estudis Anglesos, i matèries no específiques de Filologia Àrab (Llengua i Literatura) en el cas d'Estudis Àrabs i Islàmics.
En aquest mòdul es poden cursar, entre unes altres, llengua francesa, llengua anglesa i llengua alemanya. Cursant 12 crèdits de qualsevol d'aquestes llengües, es vaig poder acreditar el nivell B.1 d'idioma estranger segons el MCER.
Les raons per a aquest programa de formació de grau radiquen en la necessària interdisciplinarietat que s'ha de donar entre les diferents titulacions d'àmbit filològic, així com en la necessària formació acadèmica diversificada en àmbits no estrictament especialitzats com a base i complement per a una millor formació en Estudis Àrabs i Islàmics.
El segon mòdul del grau d'Estudis Àrabs i Islàmics és el denominat de especialització, configurat per 150 crèdits desenvolupats en 4 matèries específiques: Llengua Àrab (66 crèdits organitzats en 11 assignatures), Literatura Àrab (36 crèdits organitzats en 6 assignatures), Cultures i Societats Àrabs i Islàmiques (36 crèdits organitzats en 6 assignatures), segona llengua de la titulació (6 crèdits donats en 1 assignatura), i treball de final de grau (6 crèdits donats en 1 assignatura). Aquest mòdul, propi de la caracterització idiosincràtica de la titulació, està repartit articularment entre els quatre cursos del grau.
El mòdul de «complementació» constitueix el tercer i últim dels mòduls sobre els quals està fonamentat el grau d'Estudis Àrabs i Islàmics. Aquest mòdul, compost per 30 crèdits, permet a l'alumnat formar-se segons la seua elecció en una de les 8 matèries que, amb caràcter optatiu, estan a la seua disposició: Filologia Catalana, Estudis Hispànics, Estudis Anglesos, Estudis Francesos, Estudis Àrabs i Islàmics, Estudis Clàssics, Lingüística General, Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Cadascuna d'aquestes matèries es desenvolupa en un grup tancat de 30 crèdits amb assignatures pròpies de cadascun dels continguts específics de la matèria denominada així, i serà cursada en l'últim any del grau.
L'alumnat també té la possibilitat de cursar l'assignatura Pràctiques Externes, de la matèria del mateix nom, en lloc d'alguna de les 5 assignatures de cadascuna de les 8 matèries a la seua disposició.
En el cas que l'alumnat d'Estudis Àrabs i Islàmics opte per una matèria diferent d'Estudis Àrabs i Islàmics, l'alumnat tindrà el reconeixement del minor, sumats els 30 crèdits del mòdul de complementació, més els crèdits d'aquesta matèria cursats en el mòdul d'interdisciplinarietat (entre 12 i 24 crèdits), el còmput global del possible minor que haurà de cursar l'alumnat d'Estudis Àrabs i Islàmics oscil·laria entre un mínim de 42 crèdits i un màxim de 54 crèdits.
Com cursar l’optativitat:
SENSE ITINERARI (Taula 1)
AMB ITINERARI (Taula 2)
TAULA 1 BLOCS DE MATÈRIES – ASSIGNATURES OPTATIVES |
|||
MATÈRIA ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS |
MATÈRIA FILOLOGIA CATALANA |
||
Cultures Iraniana i Centreasiàtiques |
6 ECTS |
Contrast de Llengües a partir del Català |
6 ECTS |
Literatura Àrab i Cultura Europea |
6 ECTS |
Literatura Catalana Medieval i Literatures Europees |
6 ECTS |
La Dona en el Món Àrab i Islàmic |
6 ECTS |
Literatura Catalana Contemporània Comparada |
6 ECTS |
Política del Món Àrab Contemporani |
6 ECTS |
Català: Comentari de Textos i Competència Lingüística |
6 ECTS |
Mediació Lingüística i Intercultural |
6 ECTS |
Didàctica de la Llengua i la Literatura (en Català) |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
MATÈRIA ESTUDIS FRANCESOS |
MATÈRIA ESTUDIS HISPÀNICS |
||
Llengua Francesa: Comunicació Oral II |
6 ECTS |
Literatura i Cultura Aplicades a l'Ensenyament de l'Espanyol com Llengua Estrangera/Llengua Segona |
6 ECTS |
França i els Països Francòfons en els Mitjans de Comunicació Francesos |
6 ECTS |
Edició i Correcció de Textos en Espanyol |
6 ECTS |
Literatura Francesa i Cinema |
6 ECTS |
Espanyol com Llengua Estrangera/Llengua Segona |
6 ECTS |
Llengua Francesa: Comunicació Escrita II |
6 ECTS |
L'Espanyol a Amèrica |
6 ECTS |
Literatura Juvenil, Novel·la Negra i Còmic en Llengua Francesa |
6 ECTS |
Cervantes i els Orígens de la Novel·la Moderna |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6ECTS |
MATÈRIA ESTUDIS ANGLESOS |
MATÈRIA ESTUDIS CLÀSSICS |
|
|
Llengua Anglesa III |
6 ECTS |
Tragèdia Llatina |
6 ECTS |
Innovació i Ruptura en la Història de la Literatura en Llengua Anglesa |
6 ECTS |
Comèdia Llatina |
6 ECTS |
Cultura i Institucions en els Països de Parla Anglesa |
6 ECTS |
Tragèdia Grega |
6 ECTS |
Llengua Anglesa IV |
6 ECTS |
Comèdia Grega |
6 ECTS |
Literatura i Cinema en els Països de Parla Anglesa |
6 ECTS |
Drama Llatí Medieval i Modern |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
MATÈRIA LINGÜÍSTICA GENERAL |
MATÈRIA TEORIA DE LA LITERATURA I LITERATURA COMPARADA |
||
Lingüística Clínica: Trastorns del Llenguatge i del Parla |
6 ECTS |
Estètica Literatura |
6 ECTS |
Introducció a les Llengües de Signes |
6 ECTS |
Crítica i Hermenèutica Literàries |
6 ECTS |
Pragmalingüística: Aspectes Verbals i no Verbals de la Comunicació |
6 ECTS |
Literatura Comparada i Cibercultura |
6 ECTS |
Sociolingüística: Llenguatge i Societat |
6 ECTS |
Literatura i Cinema |
6 ECTS |
Lingüística Aplicada a l'Aprenentatge de Llengües |
6 ECTS |
Teoria i Pràctica del Comentari de Text Literari |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
TAULA 2 OBTENCIÓ D'ITINERARI |
|||
ITINERARI EN FILOLOGIA CATALANA |
Assignatures optatives de la Matèria Filologia Catalana (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Taller de expressió oral y escrita en català |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Introducció a la literatura catalana medieval |
6 ECTS |
||
- Literatura catalana actual |
6 ECTS |
||
- Pràctica de la normativa catalana |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS FRANCESOS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Francesos (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Llengua Francesa I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Principals moviments de la literatura i de la cultura francesa I |
6 ECTS |
||
- Llengua Francesa II |
6 ECTS |
||
- Principals moviments de la literatura i de la cultura francesa II |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS HISPÀNICS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Hispànics (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Espanyol: norma i ús I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Introducció a la literatura espanyola |
6 ECTS |
||
- Espanyol: norma i ús II |
6 ECTS |
||
- Introducció a la literatura hispanoamericana |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS ANGLESOS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Anglesos ( veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Comunicació eficaç en anglès I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Grans figures de la literatura en llengua anglesa I |
6 ECTS |
||
- Comunicació eficaç en anglès II |
6 ECTS |
||
- Grans figures de la literatura en llengua anglesa II |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS CLÀSSICS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Clàssics (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Llatí i llengües europees |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- La llengua grega: orígens i evolució |
6 ECTS |
||
- Literatura llatina: poesia lírica i didàctica |
6 ECTS |
||
- Literatura grega: poesia |
6 ECTS |
||
- Literatura llatina: poesia èpica i amorosa |
6 ECTS |
||
- Llatí i llengües romàniques |
6 ECTS |
||
- Literatura grega: prosa |
6 ECTS |
||
- Gènere literari i dialecte grec |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN LINGÜÍSTICA GENERAL |
Assignatures optatives de la Matèria Lingüística General (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
ITINERARI EN Tª DE LA LITERATURA I LITERATURA COMPARADA |
Assignatures optatives de la Matèria Teoria de la Literatura i Literatura Comparada (veure taula 1) |
30 ECTS |
L’alumnat que cursa títols de grau a la Universitat d'Alacant ha d'acreditar, com a mínim, el nivell B1 en una llengua estrangera per a poder obtenir-ne el títol (tot i això, recomanem el B2). El nivell de llengua requerit s’adequa al Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.
L'acreditació del nivell de llengua es pot obtenir prèviament o en qualsevol moment durant els estudis universitaris. En tot cas, per a poder avaluar el treball de fi de grau caldrà tenir-lo acreditat.
Les diverses vies per a obtenir l'acreditació es poden consultar en la informació addicional que inclou aquest apartat.
Per a l’alumnat que, en finalitzar els estudis, vulga dedicar-se a la docència no universitària és absolutament recomanable l'obtenció de la capacitació docent en llengües (valencià o llengües estrangeres).
La capacitació es pot obtenir seguint itineraris específics en els plans d'estudis o superant el curs de capacitació per a l'ensenyament en valencià, alemany, francès o anglès que imparteix la UA.
Tots els ensenyaments oficials de grau acaben amb l'elaboració i defensa d'un treball fi de grau, que ha de fer-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.
El TFG és un treball original, autònom i personal, l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinada, que cada estudiant ha de fer orientat per un tutor o tutora. Això permetrà a l'alumnat mostrar de manera integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de grau.
Per a poder matricular-se del TFG, cal complir els requisits establits en la normativa de permanència i continuació d'estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d'Alacant. Entre aquests requisits destaca el de haver superat un mínim de 168 crèdits, en els títols de grau de 240 crèdits, o de 228 en els títols de grau de 300 crèdits o més.
Per a poder avaluar el TFG, s'ha d'haver acreditat el nivell B1 de llengua estrangera (recomanable el B2).
Podran sol·licitar l'admissió a aquesta titulació les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:
1. BATXILLERAT LOMCE I PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU): encara que s’hi pot accedir des de qualsevol modalitat de batxillerat, es recomana haver cursat la modalitat d’Humanitats i Ciències Socials.
TAULA 1
2. BATXILLERATS ANTERIORS AMB O SENSE PAU SUPERADA: l’alumnat que haja fet estudis de batxillerat de plans anteriors i tinga superada la selectivitat manté la nota d’accés, tot i que
Els alumnes que van acabar el batxillerat en el curs 2015/16 i no van superar la selectivitat (o no s’hi van presentar) i els que en el curs 2016/17 estiguen repetint assignatures de 2n de batxillerat poden accedir als estudis de grau universitari sense haver de superar la PAU. La seua nota d’accés serà la de l’expedient de batxillerat.
L’alumnat de l’antic sistema de BUP i COU manté la qualificació d’accés obtinguda en la prova de selectivitat.
Només qui va superar el COU abans del curs 1974/75 (any d’implantació de la selectivitat) hi pot accedir sense superar proves d’accés.
Els estudiants procedents de sistemes educatius espanyols més antics (estudis de batxillerat amb pla anterior al 1953, estudis de batxillerat superior, curs preuniversitari i proves de maduresa) poden accedir a estudis oficials de grau amb la nota d’accés que van obtenir.
3. FORMACIÓ PROFESSIONAL. Títols de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d’arts plàstiques i disseny o tècnic esportiu superior: s’hi pot accedir des de qualsevol família professional.
4. ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D’ALTRES ESTATS AMB ELS QUALS ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS. Cal acreditació d’accés expedida per la UNED.
5. ELS ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, prèvia sol·licitud d’homologació del títol d’origen al títol espanyol de batxillerat, poden examinar-se de quatre assignatures, com a màxim, de les oferides en les proves de competències específiques (PCE) de la UNED (almenys una assignatura troncal comuna).
6. ALTRES. Titulats universitaris i assimilats, proves d'accés per a majors de 25 anys (opció preferent: Arts i Humanitats), accés amb acreditació d'experiència laboral o professional (majors de 40 anys), accés per a majors de 45 anys mitjançant prova.
Assignatures de Batxillerat |
||||||||||||||||||||||
Cursos 2010-11 2011-12 |
0.1 | |||||||||||||||||||||
0.2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||||||
Cursos 2012-13 2013-14 2014-15 2015-16 |
0.1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||||||||
0.2 | x | x |
x |
Per a accedir a aquests estudis, l'alumne de nou ingrés haurà de tenir formació humanística bàsica, així com una bona disposició per al raonament lògic.
CURSOS |
OFERTA DE PLACES |
NOTES DE TALL PER QUOTA |
||||||
GENERAL |
MAJORS 25 |
MAJORS 40 |
MAJORS 45 |
TITULATS |
ESPORTISTES |
MINUSV. |
||
2010-11 |
50 |
5,560 |
6,945 |
--- |
--- |
--- |
--- |
--- |
2011-12 |
50 |
5,000 |
6,815 |
5,000 |
--- |
5,000 |
--- |
--- |
2012-13 |
50 |
5,000 |
5,755 |
--- |
--- |
--- |
--- |
--- |
2013-14 |
50 |
5,000 |
5,000 |
--- |
--- |
5,000 |
--- |
--- |
2014-15 |
50 |
5,000 |
5,000 |
--- |
--- |
5,000 |
--- |
--- |
2015-16 |
50 |
5,000 |
6,080 |
--- |
--- |
6,280 |
--- |
--- |
2016-17 |
50 |
5,000 |
5,000 |
--- |
--- |
--- |
--- |
--- |
2017-18 | 50 |
El graduat en Estudis Àrabs i Islàmics per la seua formació estarà capacitat per a desenvolupar la seua labor professional en els àmbits següents:
CRONOGRAMA
Curs acadèmic |
Implantació del grau en Estudis Àrabs i Islàmics |
Extinció de la llicenciatura en Filologia Àrab |
Última convocatòria d'exàmens de la llicenciatura en Filologia Àrab |
2010-2011 |
1r curs |
1r curs |
|
2011-2012 |
2n curs |
2n curs |
1r curs |
2012-2013 |
3r curs |
3r curs |
2n curs |
2013-2014 |
4t curs |
4t curs |
3r curs |
2014-2015 |
|
|
4t curs i optatives |
Quan s'extingisca un curs, no hi haurà docència reglada per a les assignatures corresponents a aquest curs. Els alumnes que no vulguen accedir als nous ensenyaments de grau tindran dret a fer quatre convocatòries d'examen en els dos cursos acadèmics següents al final de cadascun. Els alumnes que esgoten les convocatòries assenyalades sense haver superat les proves i vulguen continuar els estudis hauran de seguir-los pels nous plans, a través del sistema d'adaptació que estableix el nou pla.
Cód |
Assignatura pla antic |
Cré. |
Assignatura grau |
ECTS |
8501 |
LLLENGUA ÀRAB I |
12 |
LLENGUA ÀRAB BÀSIC I |
6 |
LLENGUA ÀRAB: BÀSIC II |
6 |
|||
8503 |
LITERATURA ÀRAB I |
12 |
LITERATURA ÀRAB: ÈPOCA CLÀSSICA |
6 |
TEXTOS ÀRABS CLÀSSICS |
6 |
|||
8502 |
LLENGUA ÀRAB II |
12 |
LLENGUA ÀRAB: INTERMEDI I |
6 |
LLENGUA ÀRAB: INTERMEDI II |
6 |
|||
8504 |
LITERATURA ÀRAB II |
12 |
LITERATURA ÀRAB: ÈPOCA CONTEMPORÀNIA |
6 |
TEXTOS ÀRABS CONTEMPORANIS |
6 |
|||
8505 |
ISLAMOLOGIA |
12 |
ISLAMOLOGIA |
6 |
8506 |
GRAMÀTICA ÀRAB |
12 |
LINGÜÍSTICA ÀRAB |
6 |
DIALECTE ÀRAB MAGRIBÍ |
6 |
|||
8507 |
GÈNERES LITERARIS ÀRABS CONTEMPORANIS |
6 |
LITERATURA ÀRAB: ÈPOCA CONTEMPORÀNIA |
6 |
8508 |
TEXTOS LITERARIS ÀRABS CONTEMPORANIS |
6 |
TEXTOS ÀRABS CONTEMPORANIS |
6 |
8509 |
HISTÒRIA DE LA CULTURA ARABOISLÀMICA: Fonaments i Època Medieval |
6 |
HISTÒRIA I CULTURA ARABOISLÀMICA Segles VII-XV |
6 |
8510 |
HISTÒRIA DE LA CULTURA ARABOISLÀMICA: Època Moderna i Contemporània |
6 |
HISTÒRIA I CULTURA ÀRAB-ISLÁMICA Segles XVI-XXI |
6 |
8511 |
LLENGUA ÀRAB III |
12 |
LLENGUA ÀRAB: INTERMEDI III |
6 |
LLENGUA ÀRAB: INTERMEDI IV |
6 |
|||
8512 |
LITERATURA ÀRAB MEDIEVAL: ORIENT |
6 |
TEXTOS ÀRABS CLÀSSICS |
6 |
8513 |
LITERATURA ÀRAB MEDIEVAL: AL-ANDALUS |
6 |
LITERATURA ÀRAB D'AL-ANDALUS |
6 |
8514 |
HISTÒRIA DE LA LLENGUA ÀRAB |
12 |
LINGÜÍSTICA ÀRAB |
6 |
DIALECTE ÀRAB ORIENTAL |
6 |
|||
8515 |
DIALECTELOGIA ÀRAB |
12 |
DIALECTE ÀRAB MAGRIBÍ |
6 |
DIALECTE ÀRAB ORIENTAL |
6 |
|||
8516 |
LLENGUA ÀRAB IV |
12 |
LLENGUA ÀRAB: AVANÇAT I |
6 |
LLENGUA ÀRAB: AVANÇAT II |
6 |
|||
8517 |
LITERATURA GEOGRÀFICA ÀRAB |
6 |
TEXTOS ÀRABS CLÀSSICS |
6 |
8518 |
CIVILITZACIÓ D'AL-ANDALUS |
6 |
CIVILITZACIÓ D'AL-ANDALUS |
6 |
8519 |
CIVILITZACIÓ MATERIAL ISLÀMICA |
6 |
HISTÒRIA I CULTURA ARABOISLÀMICA Segles VII-XV |
6 |
8519 |
CIVILITZACIÓ MATERIAL ISLÀMICA |
6 |
CIVILITZACIÓ D'AL-ANDALUS |
6 |
8520 |
RELACIONS ENTRE LA LITERATURA ÀRAB I LES LITERATURES HISPÀNIQUES I |
6 |
LITERATURA ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
8521 |
RELACIONS ENTRE LA LITERATURA ÀRAB I LES LITERATURES HISPÀNIQUES II |
6 |
LITERATURA ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
8522 |
MÍSTICA MUSULMANA |
6 |
PENSAMENT ÀRAB I ISLÀMIC |
6 |
8523 |
LITERATURA DE MUDÈJARS I MORISCOS |
6 |
LITERATUR ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
8524 |
ÀRAB COL·LOQUIAL |
6 |
LLENGUA ÀRAB: BÀSIC II |
6 |
8524 |
ÀRAB COL·LOQUIAL |
6 |
LLENGUA ÀRAB: INTERMEDI I |
6 |
8525 |
TEXTOS ISLÀMICS |
6 |
TEXTOS ÀRABS CLÀSSICS |
6 |
8526 |
PENSAMENT ISLÀMIC |
6 |
PENSAMENT ÀRAB I ISLÀMIC |
6 |
8527 |
RELACIONS DE L'ISLAM AMB JUEUS I CRISTIANS |
6 |
ISLAMOLOGIA |
6 |
8528 |
MINORIES EN LES SOCIETATS ISLÀMIQUES |
6 |
SOCIOLOGIA DEL MÓN ÀRAB CONTEMPORANI |
6 |
8529 |
INSTITUCIONS ISLÀMIQUES |
6 |
ISLAMOLOGIA |
6 |
8530 |
SOCIOLOGIA DEL MÓN MUSULMÀ |
6 |
SOCIOLOGIA DEL MÓN ÀRAB CONTEMPORANI |
6 |
8531 |
ESTUDIS MONOGRÀFICS DE LITER. ÀRAB I |
6 |
TEXTOS ÀRABS: ANÀLISI I TRADUCCIÓ |
6 |
8532 |
ESTUDIS MONOGRÀFICS DE LITER. ÀRAB II |
6 |
TEXTOS ÀRABS: ANÀLISI I TRADUCCIÓ |
6 |
8533 |
PRIMERA LLENGUA ISLÀMICA NO ÀRAB |
6 |
LLENGUA PERSA |
6 |
8534 |
SEGONA LLENGUA ISLÀMICA NO ÀRAB |
6 |
LLENGUA PERSA |
6 |
8535 |
TERCERA LLENGUA ISLÀMICA NO ÀRAB |
6 |
LLENGUA PERSA |
6 |
8536 |
CULTURA IRANIANA |
6 |
CULTURES IRANIANA I CENTREASIÀTIQUES |
6 |
8537 |
CULTURA TURCA |
6 |
CULTURES IRANIANA I CENTREASIÀTIQUES |
6 |
8538 |
HISTORIOGRAFIA ANDALUSINA |
6 |
CIVILITZACIÓ D'AL-ANDALUS |
6 |
8603 |
LITERATURA CATALANA I |
12 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA CATALANA MEDIEVAL |
6 |
8604 |
LITERATURA CATALANA II |
12 |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
6 |
8605 |
LLENGUA CATALANA |
12 |
TALLER D'EXPRESSIÓN ORAL I ESCRITA EN CATALÀ I |
6 |
8613 |
COMENTARI DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÀ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA |
6 |
8634 |
ANÀLISI I REDACCIÓ DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÁ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA |
6 |
8640 |
LITERATURA CATALANA COMPARADA DEL SEGLE XX |
6 |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA COMPARADA |
6 |
8650 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA I (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA EN CATALÀ |
6 |
8651 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA II (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA EN CATALÀ |
6 |
8653 |
LITERATURA ROMÀNICA I |
6 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL I LITERATURES EUROPEES |
6 |
8663 |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
6 |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
6 |
8701 |
LLENGUA FRANCESA I |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
|||
8702 |
LLENGUA FRANCESA II |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
|||
8703 |
LITERATURA FRANCESA I |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES I |
6 |
8704 |
LITERATURA FRANCESA II |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES II |
6 |
8720 |
ANÀLISI SEMIÒTIC MASS-MEDIA EN LA FRANÇA CONTEMPORÀNIA |
6 |
FRANÇA I ELS PAÏSOS FRANCÒFONS EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ FRANCESOS |
6 |
8801 |
LLENGUA ESPANYOLA I |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8802 |
LLENGUA ESPANYOLA II |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8803 |
LITERATURA ESPANYOLA I |
12 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8804 |
LITERATURA ESPANYOLA II |
12 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8805 |
LLENGUA ESPANYOLA |
12 12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8806 |
LINGÜÍSTICA |
12 |
LINGÜÍSTICA GENERAL I |
6 |
LINGÜÍSTICA GENERAL II |
6 |
|||
8807 |
TEORIA DE LA LITERATURA |
12 |
TEORIA DE LA LITERATURA I |
6 |
TEORIA DE LA LITERATURA II |
6 |
|||
8813 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
8857 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES I |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES |
6 |
8858 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES II |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES |
6 |
8859 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÉTICA I POÉTICA I |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA |
6 |
8860 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÉTICA I POÉTICA II |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA |
6 |
8861 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT |
6 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT LITERARI |
6 |
8864 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
8868 |
HOMER I EL MÓN MICÈNIC |
6 |
LITERATURA GREGA: POESIA |
6 |
8869 |
LA RETÒRICA CLÀSSICA EN ELS TEXTOS GRECS |
6 |
LITERATURA GREGA: PROSA |
|
8871 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA/LLENGUA SEGONA |
6 |
8872 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA/LLENGUA SEGONA |
6 |
8876 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A L'ENSENYAMENT DEL ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A L'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA/LLENGUA SEGONA |
6 |
8877 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A L'ENSENYAMENT DEL ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A L'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA/LLENGUA SEGONA |
Codi | Assignatura pla antic | Crèdits | Assignatura grau | ECTS |
8613 |
COMENTARI DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÀ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA |
6 |
8634 |
ANÀLISI I REDACCIÓ DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÀ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA |
6 |
8640 |
LITERATURA CATALANA COMPARADA DEL SEGLE XX |
6 |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA COMPARADA |
6 |
8650 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA I (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA EN CATALÀ |
6 |
8651 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA II (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA EN CATALÀ |
6 |
8653 |
LITERATURA ROMÀNICA I |
6 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL I LITERATURES EUROPEES |
6 |
8663 |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
6 |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
6 |
8701 |
LLENGUA FRANCESA I |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
|||
8702 |
LLENGUA FRANCESA II |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
|||
8703 |
LITERATURA FRANCESA I |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES I |
6 |
8704 |
LITERATURA FRANCESA II |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES II |
6 |
8720 |
ANÀLISI SEMIÒTICA MASS MEDIA EN LA FRANÇA CONTEMPORÀNIA |
6 |
FRANÇA I ELS PAÏSOS FRANCÒFONS EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ FRANCESOS |
6 |
8801 |
LLENGUA ESPANYOLA I |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8802 |
LLENGUA ESPANYOLA II |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8803 |
LITERATURA ESPANYOLA I |
12 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8804 |
LITERATURA ESPANYOLA II |
12 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8805 |
LLENGUA ESPANYOLA |
12 12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS II |
6 |
|||
8806 |
LINGÜÍSTICA |
12 |
LINGÜÍSTICA GENERAL I |
6 |
LINGÜÍSTICA GENERAL II |
6 |
|||
8807 |
TEORIA DE LA LITERATURA |
12 |
TEORIA DE LA LITERATURA I |
6 |
TEORIA DE LA LITERATURA II |
6 |
|||
8813 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
8857 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES I |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES |
6 |
8858 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES II |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES |
6 |
8859 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÈTICA I POÈTICA I |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA |
6 |
8860 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÈTICA I POÈTICA II |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA |
6 |
8861 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT |
6 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT LITERARI |
6 |
8864 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
8868 |
HOMER I EL MUNDO MICÈNIC |
6 |
LITERATURA GREGA: POESIA |
6 |
8869 |
LA RETÒRICA CLÀSSICA EN ELS TEXTOS GRECS |
6 |
LITERATURA GREGA: PROSA |
|
8871 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8872 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8876 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPAÑOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8877 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8891 |
LLENGUA LLATINA |
12 |
LLATÍ I LLENGÜES ROMÀNIQUES |
6 |
LLATÍ I LLENGÜES EUROPEES |
|
|||
8893 |
LLENGUA GREGA I |
12 |
LA LLENGUA GREGA: ORÍGENS I EVOLUCIÓ |
6 |
GÈNERE LITERARI I DIALECTE GREC |
6 |
|||
8895 |
GÈNERES LITERARIS LLATINS |
12 |
LITERATURA LLATINA: POESIA LÍRICA I DIDÀCTICA |
6 |
LITERATURA LLATINA: POESIA ÈPICA I AMOROSA |
6 |
|||
8896 |
GÈNERES LITERARIS GRECS |
12 |
LITERATURA GREGA: POESIA |
6 |
8901 |
LLENGUA ANGLESA I |
12 |
COMUNICACIÓ EFICAÇ EN ANGLÈS I |
6 |
COMUNICACIÓ EFICAÇ EN ANGLÈS II |
6 |
|||
8902 |
LLENGUA ANGLESA II |
12 |
LLENGUA ANGLESA III |
6 |
LLENGUA ANGLESA IV |
6 |
|||
8903 |
LITERATURA ANGLESA I |
12 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA I |
6 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA II |
6 |
|||
8904 |
LITERATURA ANGLESA II |
12 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA I |
6 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA II |
6 |
|||
8913 |
HISTÒRIA I CULTURA DELS PAÏSOS DE PARLA ANGLESA |
8 |
CULTURA I INSTITUCIONS DELS PAÏSOS DE PARLA ANGLESA |
6 |
8933 |
LITERATURA I CINEMA EN ELS PAÏSOS DE PARLA ANGLESA: INTERRELACIÓ SEMIÒTICA I NARRATIVA |
6 |
LITERATURA I CINEMA EN LLENGUA ANGLESA |
6 |
8962 |
LLENGUA ALEMANYA I |
6 |
LLENGUA ALEMANYA I |
6 |
8963 |
LLENGUA ALEMANYA II |
6 |
LLENGUA ALEMANYA II |
6 |
Total crèdits |
224 |
Total crèdits |
102 |
Les assignatures aprovades per l'estudiant en la llicenciatura de Filologia Àrab que no figuren en la taula precendent podran ser adaptades com a crèdits optatius en el grau d'Estudis Àrabs i Islàmics fins al màxim d'optativitat que estableix el grau.
Informació del Centre | Informació general per a l'alumnat |
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|