Ciències Socials i Jurídiques
MÀSTER UNIVERSITARI EN TURISME CULTURAL
Mixta
Facultat de Filosofia i Lletres
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Leyenda: | No ofertada | Sense docencia |
Tipus de matèria |
Crèdits |
Obligatòries |
30 |
Optatives |
12 |
Pràctiques Externes |
9 |
Treball de fi de Màster |
9 |
TOTAL CRÈDITS |
60 |
Planificació temporal de les matèries del títol. Alumnes a temps complet.
MÓDULS | MATÈRIES | ASSGNATURES | TIPUS | SM1 | SM2 |
MÒDUL I. MATÈRIES OBLIGATÒRIES |
Técniques i mètodes |
Técniques d'interpretació turística | OB | 3 | |
Tecnologíes de la informació i recursos digitals per al turisme cultural | OB | 3 | |||
Governança i societat | Governança, polítiques públiques i patrimoni cultural | OB |
3 | ||
Societats avançades i consum cultural | OB | 3 | |||
Gestió d'empresses i destinacions |
Creació d'empreses i emprenedoria en turisme cultural | OB | 3 | ||
Planificació i gestió de destinacions de turisme cultural | OB | 3 | |||
Identitat territorial, patrimoni i desenvolupament local | OB | 3 | |||
Recursos turístics i nous escenaris culturals | Escenaris i tipologies de turisme cultural | OB | 3 | ||
Recursos culturals i potencialitat turística | OB | 3 | |||
Aprofitament turístic del patrimoni arqueològic | OB | 3 | |||
MÒDUL II. MATÈRIES OPTATIVES |
Promoció de destinacions i productes |
Turistes culturals, territori i població local | OP | |
3 |
Nous materials per al turisme cultural | OP | 3 | |||
Gestió d'imatge i marca de destinacions de turisme cultural | OP | 3 | |||
Anàlisi de mercats i estratègies de màrqueting per a turisme cultural | OP | 3 | |||
Innovació i comunicació audiovisual per a productes turístics | OP | 3 | |||
El patrimoni com a recurs cultural | Rutes i itineraris culturals | OP | 3 |
||
Història i art per al turisme | OP | 3 | |||
Cultures vives i turisme cultural | OP | 3 | |||
El patrimoni lingüístic i literari | OP | 3 | |||
El patrimoni industrial, científic i tècnic | OP | 3 | |||
MÒDUL III. PRÀCTIQUES EXTERNES |
Pràctiques externes | Pràctiques externes | OB | 9 | |
MÒDUL IV. TREBALL DE FI DE MÀSTER | Treball de fi de màster | Treball de fi de màster | OB | 9 | |
CRÈDITS TOTALS | 30 | 30 |
*En el segon semestre (SM2), a més de realitzar les Pràctiques Externes i el TFM, l'alumnat ha de cursar com a mínim 4 assignatures optatives de les 10 que s'ofereixen, és a dir, com a mínim 12 ECTS.
Planificació temporal de les matèries del títol. Alumnes a temps parcial.
MÒDULS | MATÈRIES | ASIGNATURES | TIPUS |
SM1 | SM2 | SM3 | SM4 |
MÒDUL I. MATÈRIES OBLIGATÒRIES | Tècniques i mètodes | Tècniques d'interpretació turística | OB | 3 |
|||
Tecnologies de la informació i recursos digitals per al turisme cultural | OB | 3 | |||||
Governança i societat | Governança, polítiques públiques i patrimoni cutural | OB | 3 | ||||
Societats avançades i consum cultural | OB | 3 | |||||
Gestió d'empreses i destinacions | Creació d'empreses i emprenedoria en turisme cultural | OB | 3 | ||||
Planificació i gestió de destinacions de turisme cultural | OB | 3 | |||||
Identitat territorial, patrimoni i desenvolupament local | OB | 3 | |||||
Recursos turístics i nous escenaris culturals | Escenaris i tipologies de turisme cultural | OB | 3 | ||||
Recursos culturals i potencialitat turística | OB | 3 | |||||
Aprofitament turístic del patrimoni arqueològic | OB | 3 | |||||
MÒDUL II. MATÈRIES OPTATIVES | Promoció de destinacions i productes | Turistes culturals, territori i població local | OP | 3 |
|||
Nous materials per al turisme cultural | OP | 3 | |||||
Gestió d'imatge i marca de destinacions de turisme cultural | OP | 3 | |||||
Anàlisi de mercats i estratègies de màrqueting per a turisme cultural | OP | 3 | |||||
Innovació i comunicació audiovisual per a productes turístics | OP | 3 | |||||
El patrimoni com a recurs cultural | Rutes i itineraris culturals | OP | 3 | ||||
Història i art per al turisme | OP | 3 | |||||
Cultures vives i turisme cultural | OP | 3 | |||||
El patrimoni lingüístic i literari | OP | 3 | |||||
El patrimoni industrial, científic i tècnic | OP | 3 | |||||
MÒDUL III. PRÀCTIQUES EXTERNES | Pràctiques externes | Pràctiques externes | OB | 9 | |||
MÒDUL IV. TREBALL DE FI DE MÀSTER | Treball de fi de màster | Treball de fi de màster | OB | 9 | |||
CRÈDITS TOTALS | 15 | 12 | 15 | 18 |
* En el segundo semestre del primer curso (SM2) el alumnado debe cursar como mínimo 4 asignaturas optativas de las 10 que se ofertan, es decir, como mínimo 12 ECTS.
El Màster Universitari en Turisme Cultural s'estructura a partir d'un total de quatre mòduls que permeten a l'alumnat desenvolupar les competències necessàries per a treballar en la planificació i gestió de destinacions i productes de turisme cultural.
1. Mòdul I. Matèries obligatòries.
2. Mòdul II. Matèries optatives.
3. Mòdul III. Pràctiques Externes.
4. Mòdul IV. Treballe Fi de Màster.
Al seu torn, cadascun dels mòduls esá estructurat en diverses matèries, que en el seu conjunt constitueixen els diferents camps d'activitat relacionats amb la planificació i gestió del turisme cultural:
Mòdul I:
1. Tècniques i Mètodes.
2. Governança i Societat.
3. Gestió d'empreses i destinacions.
4. Recursos turístics i nous escenaris culturals.
Mòdul II:
1. Promoció de destinacions i productes.
2. El patrimoni com a recurs cultural.
Mòdul III:
1. Pràctiques externes.
Mòdul IV:
1. Treballe fi de màster
Per part seua, cada matèria les sis primeres matèries inclouen un total de 20 assignatures diverses assignatures, que sumen 20 en total, 10 obligatòries i 10 optatives, totes elles de 3 ECTS cadascuna.
Per a obtenir el títol de Màster Universitari en Turisme Cultural l'alumnat ha de cursar un total de 60 ECTS, dins dels quals s'inclouen 10 assignatures obligatòries (30 ECTS), més 4 assignatures optatives (12 ECTS) a triar d'entre les 10 propostes, les pràctiques externes (9 ECTS) i el TFM (9 ECTS).
Lògicament les 10 matèries obligatòries es consideren fonamentals perquè reuneixen les competències que han d'adquirir tots els estudiants en relació amb el propòsit del màster, és a dir, formar professionals per a treballar en la planificació i gestió del turisme cultural en diferents àmbits, la qual cosa es completa amb les pràctiques externes i el Treball Fi de Màster per a adquirir el màxim nivell de qualificació.
El programa formatiu ofereix també la possibilitat de triar entre dues especialitats:
“Innovació en turisme cultural” i “Creació i gestió d'ofertes en turisme cultural”, l'obtenció del qual se subjecta al compliment del requisit de matricular-se com a mínim de 4 de les assignatures optatives lligades a cada especialitat, tal com es recoje més endavant.
La distribució temporal de les assignatures en relació amb l'organització del pla d'estudis, tenint en quanta que totes les assignatures obligatòries s'imparteixen exclusivament en la modalitat presencial i la totalitat de les optatives en la modalitat semipresencial, s'ha disposat de manera que, per a l'alumnat a temps complet, les primeres es cursen en el primer semestre i les de caràcter optatiu en el segon, en el qual també s'inclou la realització de les Pràctiques Externes i el TFG.
Quan es tracte d'alumnat a temps parcial, en el primer semestre s'han de cursar cinc de les 10 assignatures obligatòries, en el segon totes les optatives, en el tercer les cinc assignatures obligatòries restants i, en el quart, les Pràctiques Externes i el TFM.
Respecte a l'oferta d'assignatures optatives, cada alumne/a pot triar les quatre necessàries per a completar el programa formatiu d'entre les 10 que s'ofereixen, però també pot matricular-se de tantes assignatures com desitge, possibilitat que ve facilitada per impartir-se en modalitat semipresencial. L'alumne/al fet que opte per fer una de les dues especialitats que s'ofereixen, haurà de triar les 4 assignatures optatives que exigeix el programa formatiu del màster dins de les assignades a cadascuna d'elles. No obstant això, en tractar-se d'assignatures amb docència semipresencial, es facilita també que l'alumnat puga cursar totes dues especialitats o que configure el seu currículum amb una combinació d'assignatures de totes dues especialitats.
Segons la Normativa de la Universitat d'Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de Màster Universitari serà necessari:
- El Títol no homologat requereix un informe tècnic d'equivalència expedit per la Universitat d'Alacant (Contínua - Centre de Formació Contínua), pel qual s'haurà d'abonar la taxa corresponent.
- L'accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l'homologació del títol previ que estiga en possessió el/la interessat/a, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster universitari.
El perfil d'ingrés recomanat és un titulat superior, diplomat, llicenciat o enginyer tècnic superior que tinga formació relacionada amb les diferents especialitats oferides i que vulga orientar-se professionalment a la intervenció o a la investigació en matèria de cooperació al desenvolupament.
Procés d'admissió:
Els estudiants hauran de presentar el seu Curriculum vitae i una carta manuscrita de motivació. Posteriorment se'ls convocarà a una entrevista on els aspirants expressaran els motius pels quals vol desenvolupar els continguts del Màster i s'indagarà en el fil conductor (projecció) que aquests poden tenir en el camp de la cooperació al desenvolupament.
Tindran un cert grau de prioritat els qui hagen realitzat algun tipus d'activitat relacionada amb els camps d'estudis encara que, l'experiència com a tal no s'utilitze com a criteri excloent.
Criteris de puntuació:
1. Projecció: Que és la capacitat del sol·licitant per a aplicar els coneixements adquirits durant el curs en l'àmbit de cooperació per al desenvolupament, en funció del seu càrrec, el seu ús, la seua situació, etc. Es poden valorar els efectes multiplicadors de cada sol·licitant entre 0 i 10.
2. Motivació: Valorada a partir del manuscrit i de la participació del sol·licitant en activitats relacionades amb la cooperació. Indica la predisposició del sol·licitant a dedicar els seus coneixements i el seu temps a favor de la cooperació per al desenvolupament. Puntuable entre 0 i 10.
3. Experiència: Valorada entre 0 i 10, també en funció de l'experiència esmentada en el currículum en temes de solidaritat i/o camp social.
4. Formació prèvia i expedient acadèmic: Valorada entre 0 i 10, en funció de l'excel·lència acadèmica i l'adequació de la formació prèvia als objectius del màster.
Fórmula de puntuació:
Cadascun dels criteris de puntuació té una importància relativa determinada, que equival al coeficient pel qual es multiplica la puntuació obtinguda en el mateix per al càlcul de la puntuació total. En la present proposta, es considera que les importàncies relatives són les següents:
Projecció = 35%, Motivació = 35%, Experiència = 15%, Formació i expedient = 15%
(La fórmula quedaria: Puntuació total =35·Projecció + 35·Motivació + 15·Experiència+15 Formació i expedient).
PREINSCRIPCIÓ +info
L'alumne interessat a cursar un Màster Oficial en la UA, haurà de realitzar una preinscripció en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
Preguntes freqüents
MATRÍCULA +info
Després de la publicació de les llistes definitives d'admesos s'enviarà per correu electrònic als alumnes admesos una contrasenya que servirà d'identificació d'usuari per a poder matricular-se a través de Campus Virtual en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
En el procediment de matrícula, els documents expedits a l'estranger hauran de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts, més informació:
CURS | OFERTA DE PLACES |
2020-21 | 30 |
2021-22 | 30 |
Cronograma de implantació
Curs acadèmic |
Implantació del màster |
2020-2021 |
1r curs |
Informació del Centre | Informació general per a l'alumne |
Ctra. de Alicante s/n 03690 San Vicente del Raspeig (Alicante) Telèfon:+ 34 96 590 3448 Fax:+ 34 96 590 3449 facu.lletres@ua.es http://lletres.ua.es/va/
Edifici Germà Bernàcer, planta baixa
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|